ik heb probleempje met een insert hier (lijkt het):
mijn code returned:
"Errant query: INSERT INTO phones (key, account_id, type) VALUES ('TheKey', 1, 1)"
de code die ik heb is:
Ik heb geen idee wat ik fout doe en zou graag jullie input waarderen. Mijn query lijkt in orde (zelfde resultaat als ik deze uitwissel met die uit phpmyadmin met hardcoded values) en de informatie in $link lijkt ook niet fout te zijn omdat die het bij de authenticatie wel doet.
Heeft iemand gedachtes, ideeën of ziet die meteen mijn fout? Ik hoor het graag.
mijn code returned:
"Errant query: INSERT INTO phones (key, account_id, type) VALUES ('TheKey', 1, 1)"
de code die ik heb is:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| <?php session_start(); $link = mysql_connect('localhost','xxxx','xxxx') or die('Cannot connect to the DB'); mysql_select_db('xxxx',$link) or die('Cannot select the DB'); $query = "SELECT cndts_id, cndts_email, cndts_passwd FROM candidates WHERE cndts_email = \"".$_POST['user']."\" ORDER BY cndts_id DESC"; $result = mysql_query($query,$link) or die('Errant query: '.$query); if(mysql_num_rows($result)) { $user = mysql_fetch_assoc($result); } if($user['cndts_email'] == $_POST['user'] && $user['cndts_passwd'] == md5($_POST['pass'])){ mysql_select_db('xxxx',$link) or die('Cannot select the DB'); $query = "INSERT INTO phones (key, account_id, type) VALUES ('".$_POST['key']."', ".$_POST['account_id'].", ".$_POST['type'].")"; mysql_query($query,$link) or die('Errant query: '.$query); //response $response = array( 1 => 1, 2 => "Het apparaat is nu gekoppeld aan uw account.", 3 => "Ok" ); header('Content-type: application/json'); echo json_encode($response); }else{ $response = array( 1 => 2, 2 => "Er is geen geldige gebruikersnaam en wachtwoord opgegeven", 3 => "Ok" ); header('Content-type: application/json'); echo json_encode($response); } ?> |
Ik heb geen idee wat ik fout doe en zou graag jullie input waarderen. Mijn query lijkt in orde (zelfde resultaat als ik deze uitwissel met die uit phpmyadmin met hardcoded values) en de informatie in $link lijkt ook niet fout te zijn omdat die het bij de authenticatie wel doet.
Heeft iemand gedachtes, ideeën of ziet die meteen mijn fout? Ik hoor het graag.