Synology wordt niet gevonden op alle apparaten

Pagina: 1
Acties:

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:06
Beste medetweakers,

Graag wil ik gebruik maken van jullie expertise. Ik ben maar een leek wat netwerken betreft helaas.

Onze thuissituatie qua netwerk betreft:

Cisco EPC3925 (Ziggo) in de meterkast (Wifi radio staat uit, LAN aan)(DHCP aan)
Synology DS214 aan de Cisco met een vast IP Adres (192.168.178.11)
Powerlan die de Cisco en de Asus verbind
Asus AC66U op de middenverdieping (zorgt voor een dekking in het gehele huis zowel Wifi als LAN)(DHCP aan)

Voorheen had ik de Synology op de ASUS aangesloten wat ervoor zorgde dat de NAS bij iedereen op de PC, op de Smart TV's etc. gevonden kon worden. Helaas maakte hij wat teveel herrie voor op de slaapkamer en is de Synology verhuisd naar beneden (achter de Cisco router).

Nu wil helaas het feit dat de Synology niet meer door de smart tv's en pc's gevonden wordt. Wél is hij gewoon benaderbaar via een IP Adres en de DDNS. Graag zou ik willen weten of er een trucje is om de Synology NAS wel weer zichtbaar te krijgen in het "Asus" netwerk waar alle apparaten op zitten aangesloten.

Alles met de Ziggo router laten verbinden is geen optie vanwege traagheid/baggerfirmware/slechte wifi en ga zo nog maar even door.

Ik ben zeer benieuwd! :)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:47

Ravhin

no <root>...

Het is wel handig om te weten welk apparaat DHCP-server is. Of staat dit bij allebei de routers aan. Ook kan je de ASUS via de WAN aangesloten hebben op de Crisco ;) waardoor het niet werkt.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

• Trackerfire
Ravhin schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:16:
Het is wel handig om te weten welk apparaat DHCP-server is. Of staat dit bij allebei de routers aan. Ook kan je de ASUS via de WAN aangesloten hebben op de Crisco ;) waardoor het niet werkt.
Beide zijn DHCP-servers ;-)! De powerlan die de twee routers met elkaar verbind zit aangesloten op lan poort 1 van de Cisco en de WAN poort van de Asus.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

Daar zit je probleem denk ik. Je doet er goed aan een van de DHCP-servers uit te zetten. Tevens krijg je doordat de Syno achter de WAN-poort zit deze in principe buiten het netwerk zit.
  • Een DHCP-server uitzetten
  • ASUS op Cisco aansluiten via een LAN-poort i.p.v. WAN-poort
offtopic:
powerlan :X

[ Voor 9% gewijzigd door Ravhin op 02-01-2014 14:07 . Reden: typo's ]

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

• Trackerfire
Ravhin schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:05:
Daar zit je probleem denk ik. Je doet er goed aan een van de DHCP-servers uit te zetten. Tevens krijg je doordat de Syno achter de WAN-poort zit deze in principe buiten het netwerk zit.
  • Een DHCP-server uitzetten
  • ASUS op Cisco aansluiten via een LAN-poort i.p.v. WAN-poort
offtopic:
powerlan :X
Gedaan, alleen dan zegt de ASUS dat er geen verbinding is met 't netwerk

P.s. PowerLAN werkt heerlijk :) altijd volle snelheid en nooit problemen 8)7

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

Waarschijnlijk staat de ASUS dan als router aan en niet als veredelde switch. Hij verwacht op dat moment een verbinding met het internet. Als je die foutmelding krijgt maar het werkt wel - jammer voor de ASUS dan. De opstelling was goed -op de DHCP na- zolang je de LAN-poorten van de Cisco niet gebruikte.

• mrdr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 18:01
Je probleem is ontstaan doordat je nu meerdere netwerken hebt.
Wan (netwerk, is normaal oke als je daar alleen van binnen naar toe kunt)
Cisco EPC3925 (Ziggo); Router en DHCP
LAN1 (Met daarop je NAS, PowerLAN, Asus)
PowerLAN (kan een eigen netwerk vormen, ik ga uit van niet
ASUS
LAN2 (met daarom de rest, Wifi, DHCP)

Je kunt nu als het goed is de ASUS zo configureren dat hij niet meer functioneert als DHCP en Router, maar als switch en wifi. Daarvoor moet DHCP uit.
Volgens de handleiding kun je nu:
WAN uit zetten: Enable WAN : Select Yes to allow the router Internet access. Select No to disable Internet access. Pagina 68 en ik verwacht vinding via een lan poort.
of
verbinding naar powerlan via de WAN-poort, Access Point mode : In this mode, the router creates a new
wireless network on an exising network. Pagina 83

Door deze stappen hef je LAN2 op en worden de deelnemers deel van LAN1

[ Voor 4% gewijzigd door mrdr op 02-01-2014 14:37 ]

• Trackerfire
Ravhin schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:16:
Waarschijnlijk staat de ASUS dan als router aan en niet als veredelde switch. Hij verwacht op dat moment een verbinding met het internet. Als je die foutmelding krijgt maar het werkt wel - jammer voor de ASUS dan. De opstelling was goed -op de DHCP na- zolang je de LAN-poorten van de Cisco niet gebruikte.
@hierboven en daarboven! Helemaal super het is gelukt. Oplossing was inderdaad door de Asus in Accesspoint mode te zetten :D! Top!!!!!!!!!

Pagina: 1