Toon posts:

Mag niks meer kopen in de itunes store

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 ipads (2 x een ipad2 en 1 x een ipad air). Alle 3 zijn gekoppeld aan mijn Nederlandse apple / itunes account en daaraan heb ik mijn creditcard gekoppeld.

Ik kon altijd prima apps kopen en betalen. Dat werkte prima op mijn beide ipads 2. Nu ik de ipad air heb dacht ik dat ik daar ook apps op kon kopen. Maar dat mag van Apple niet. Ik krijg de melding dat ik contact moet opnemen met de itunes store als ik een app wil kopen.

Vreemd genoeg kan ik wel een app kopen op één van de ipad 2's en dan deinstalleren / installatie afbreken en dan installeren op de ipad air.

Ik heb hierover per mail contact gehad met Apple's itunes store medewerkers. Het probleem was opgelost en ik kon inderdaad weer een app kopen op de ipad air. Echter na twee dagen was het weer gestopt met werken.

Nu heb ik apple wederom gemaild en krijg ik een reactie terug dat ik alleen nog maar op de ipad 2 zaken mag kopen en dan maar moet installeren vervolgens op de ipad air en dat het niet anders meer mag omdat ik niet aan de voorwaarden voldoe.

Maar aan welke voorwaarde voldoe ik nu niet? Ik mag toch op 1 account drie ipads koppelen? Het zijn gewoon mijn eigen ipads en 1 is van mijn vrouw , 1 van mijn kinderen en 1 van mijzelf en ik heb voor 1000+ euro aan apps gekocht de afgelopen maanden.

Iemand een idee wat ik mis heb gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb apple trouwens gelijk weer teruggemaild dat ik het niet begrijp, maar wellicht zien jullie wat ik nu verkeerd heb gedaan.

Dit is trouwens de directe reactie die ik krijg:
Beste ***,

Bedankt voor uw antwoord.

Ik begrijp dat u sinds kort wederom geen aankopen meer kunt doen in de iTunes Store. Het spijt mij dat u problemen ondervindt bij het doen van aankopen in de iTunes Store.

Het spijt me, maar ik kan u hierbij niet helpen, omdat uw account niet aan de voorwaarden voldoet van de iTunes Store. Raadpleeg de algemene voorwaarden van de iTunes Store voor meer informatie over de vereisten van Apple voor het gebruik van de iTunes Store:

http://www.apple.com/legal/internet-services/itunes/ww

U kunt alle artikelen die u hebt gekocht met deze account nog wel afspelen, machtigen en synchroniseren.

Ik wens u nog een prettige dag toe!

Met vriendelijke groet,

iTunes Store Customer Support
www.apple.nl/support/itunes/contact
Zou het problemen geven dat mijn moeder die nu in een verpleeghuis ligt af en toe een mail stuurt van mijn ipad? Die heb ik aan haar uitgeleend omdat ze met een gebroken knie en pols daar ligt en niet mag lopen. Het lijkt me dat ik toch gewoon aan mijn moeder mijn ipad mag uitlenen? Ze installeert of koopt verder niks op mijn account en ze gebruikt ook alleen mijn account (ze weet amper hoe dat ding aan gaat).

Of mag je maar op 1 ipad aankopen doen en moet ik dat nu zo omslachtig gaan installere op de andere ipads? De ipad 2 waar ik op mag kopen is van de kids en die installeren zoveel games dat er voor bijv. mijn gta ofzo nooit ruimte is. Dan kan ik hem niet kopen en moet ik eerst 30 apps verwijderen, dat spel kopen en weer die apps terugzetten en krijg ik altijd onenigheid met mijn kids omdat de save files dan weg zijn (ja, kan ik een backup maken, maar komop dat is veel werk).

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2014 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:22
zover ik weet mag ik de aangekochte of reeds eerder aangeschafte apps gewoon op de ipads zetten die ik heb...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
koentjuh1987 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:55:
zover ik weet mag ik de aangekochte of reeds eerder aangeschafte apps gewoon op de ipads zetten die ik heb...
ja, dat werkt prima, maar ik wil op al mijn ipads aankopen kunnen doen onder dezelfde account. Mag dat dan niet?

Ik vind het vervelend dat ik op mijn nieuwe ipad air niet iets mag kopen, dan moet ik steeds de andere ipad opzoeken, daar kopen en dan installeren op de air en dat is gewoon irritant en omslachtig.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2014 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Klinkt allemaal heel vreemd.. Ik zou even vragen of ze duidelijk kunnen aangeven aan welke voorwaarden je niet zou voldoen, want volgens mij moet wat jij wil totaal geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:08
Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:56:
[...]

ja, dat werkt prima, maar ik wil op al mijn ipads aankopen kunnen doen onder dezelfde account. Mag dat dan niet?

Ik vind het vervelend dat ik op mijn nieuwe ipad air niet iets mag kopen, dan moet ik steeds de andere ipad opzoeken, daar kopen en dan installeren op de air en dat is gewoon irritant en omslachtig.
Dan zou je de voorwaarden eens door moeten nemen. Ik kan me voorstellen dat er restricties aan zitten, anders zou je met een hele familie, dorp, stad, land of wereld onder 1 account kunnen werken en dan heeft iedereen alle apps. Dat is nogal een omzetderving.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
storeman schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:03:
[...]

Dan zou je de voorwaarden eens door moeten nemen. Ik kan me voorstellen dat er restricties aan zitten, anders zou je met een hele familie, dorp, stad, land of wereld onder 1 account kunnen werken en dan heeft iedereen alle apps. Dat is nogal een omzetderving.
Restricties zijn dat je geloof ik op maximaal 5 (of misschien zelfs wel 10) devices je apps kan installeren.. Dus dat zou totaal geen probleem moeten zijn.

Edit:
http://support.apple.com/kb/ht4627
10 devices in totaal dus.. (zowel macs als iOS)

[ Voor 7% gewijzigd door Eswip op 02-01-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
storeman schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:03:
anders zou je met een hele familie, dorp, stad, land of wereld onder 1 account kunnen werken en dan heeft iedereen alle apps. Dat is nogal een omzetderving.
Dat lijkt me niet handig omdat al die mensen dan ook toegang hebben tot mijn creditcard en daarmee aankopen kunnen doen ;)
Eswip schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:03:
Klinkt allemaal heel vreemd.. Ik zou even vragen of ze duidelijk kunnen aangeven aan welke voorwaarden je niet zou voldoen, want volgens mij moet wat jij wil totaal geen probleem zijn.
dat lijkt me ook, ik heb inmiddels gemaild.

Het stomme is dat ze het eerst opgelost hadden en toen werkte het 2 dagen en nu willen ze niet meer helpen door iets wat ik niet begrijp.

Kan ik niet naar een icenter rijden en het daar laten oplossen door die medewerkers? Ik zit liever even aan de telefoon of spreek even iemand ipv het per mail op te lossen. Of kan je dit soort zaken alleen per mail oplossen (of naar een istore gaan, maar die zit in Amsterdam en dat is meer dan 100 km hier vandaan)?

Die email werkt wel, maar ik moet elke keer uren wachten op een antwoord. Krijg wel binnen 24 uur antwoord, maar dat schiet niet op als we heen en weer mailen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2014 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:12:
[...]

dat lijkt me ook, ik heb inmiddels gemaild.

Het stomme is dat ze het eerst opgelost hadden en toen werkte het 2 dagen en nu willen ze niet meer helpen door iets wat ik niet begrijp.

Kan ik niet naar een icenter rijden en het daar laten oplossen door die medewerkers? Ik zit liever even aan de telefoon of spreek even iemand ipv het per mail op te lossen. Of kan je dit soort zaken alleen per mail oplossen (of naar een istore gaan, maar die zit in Amsterdam en dat is meer dan 100 km hier vandaan)?
Ik denk dat ze bij een Apple reseller niet zo veel voor je kunnen doen (aangezien zij niet in het systeem kunnen lijkt me). Je kan natuurlijk Apple Support bellen

http://support.apple.com/kb/HE57?viewlocale=nl_NL

Je iPad Air heeft waarschijnlijk nog gratis telefonische ondersteuning (is geloof ik 90 dagen na aankoop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eswip schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:14:
Je iPad Air heeft waarschijnlijk nog gratis telefonische ondersteuning (is geloof ik 90 dagen na aankoop).
ja, ik heb hem 2 weken. Ik ga wel even bellen. Dank je, zal zo posten wat ik te horen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Is het voor jou ook geen optie om voor de kids een aparte account aan te maken zodat zij daar de (gratis) apps mee kunnen downloaden?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:34
Raar probleem inderdaad. Ik heb ook wel eens gedoe gehad met m'n Apple ID en aankopen in de diverse Apple online stores (iTunes, App Store, op Mac en mobiele apparaten). Wat mij geholpen heeft was om in iTunes (op een pc/mac) alle machtigingen in te trekken en m'n toenmalige "hoofd" computer weer te machtigen. Daarna lukte alles weer, op alle apparaten.

Heb ik ook eens gelezen, kan bron niet meer vinden, over problemen bij gebruikers die proberen om de US en de NL stores door elkaar te gebruiken, met behulp van DNS aanpassingen.

Maar even met Apple bellen is misschien wel het handigst.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, 28 minuten met Apple aan de telefoon gehangen, ze begrijpen het niet. Er is contact opgenomen met de itunes store, maar daar kon die apple medewerker niet in de case komen omdat hij in behandeling is bij een collega van haar...

Ik moet nu maar afwachten op een antwoord van die medewerker. Als het antwoord niet een oplossing gaat bieden moet ik 2x24 uur wachten en dan weer contact opnemen met Apple en dan kan via een directe lijn daar in mijn case gekeken worden.

De itunes store medewerkster wilde in iedergeval niet aan haar collega van de apple store doorgeven wat er nu aan de hand is omdat de case niet bij haar in behandeling is.

Ik ga maar even met de tips van driedees aan de slag, misschien werkt dat wel.

Ik zit trouwens wel op een dns van unblock us zodat ik netflix usa kan kijken, maar dat is ingesteld op mijn router (waar alle ipads contact mee hebben) en ik meen dat alleen netflix verkeer zo via amerika loopt en al het overige verkeer via mijn ziggo dns.
koentjuh1987 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:23:
Is het voor jou ook geen optie om voor de kids een aparte account aan te maken zodat zij daar de (gratis) apps mee kunnen downloaden?
Dat kan, maar ik heb voor een paar honderd euro apps met spelletjes voor ze in mijn account staan, dus het zou wat fijner zijn als dat gewoon allemaal op 1 account kan en Apple geeft ook aan dat ik gewoon aan de voorwaarden voldoe en dat het geen probleem is als ik de ipad ook op andere ip adressen gebruik (zoals mijn moeder nu in het verpleeghuis). Dat mag allemaal.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:52:

[...]

Dat kan, maar ik heb voor een paar honderd euro apps met spelletjes voor ze in mijn account staan, dus het zou wat fijner zijn als dat gewoon allemaal op 1 account kan en Apple geeft ook aan dat ik gewoon aan de voorwaarden voldoe en dat het geen probleem is als ik de ipad ook op andere ip adressen gebruik (zoals mijn moeder nu in het verpleeghuis). Dat mag allemaal.
wist niet dat je veel apps voor de kids had aangeschaft. Maar het blijft een aparte situatie die ik zelf nog nooit eerder heb gehoord. Eventueel ergens verkeerd wachtwoord ingesteld (dat is opgeslagen?) soms wil je account dan na een aantal keer inloggen ook blokkeren...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee, alles staat goed, apple telefonische medewerker snapt het ook niet. Ik doe nu maar even een herstel, want het intrekken van de machtigingen e.d. werkt ook niet.

ik heb de afgelopen tijd wel een paar keer een extra vraag gekregen, maar daarop het antwoord gegeven (geboorteplaats enzo), neem aan dat die info gewoon klopte. Dat heb ik kennelijk een keer ingevoerd. Maar heel werkbaar is het zo niet.

Ik zet nu de ipad air terug naar fabrieksinstellingen, trek de machtigingen in en probeer het nog maar eens. Maar ben het aardig zat aan het worden, ben er al 3 uur mee bezig.

Itunes is nu een update aan het installeren van ios (7.01.4), beetje apart aangezien die er ook al opstond 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2014 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
Raar, dat andere account voor de kinderen lijkt me een goede tijdelijke oplossing.
Dat kan, maar ik heb voor een paar honderd euro apps met spelletjes voor ze in mijn account staan.
Ze blijven gewoon beschikbaar op de iPad, alleen als er geüpdatet moet worden, dan moet er van Apple ID worden gewisseld.

Update: Ik hoop dat het lukt met het terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

- 12345dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 16:06

ResuCigam

BOFH

Ik zit trouwens wel op een dns van unblock us zodat ik netflix usa kan kijken, maar dat is ingesteld op mijn router (waar alle ipads contact mee hebben) en ik meen dat alleen netflix verkeer zo via amerika loopt en al het overige verkeer via mijn ziggo dns.

*knip*

dat het geen probleem is als ik de ipad ook op andere ip adressen gebruik (zoals mijn moeder nu in het verpleeghuis). Dat mag allemaal.
Ik zou eerst hier eens naar kijken, misschien lijkt het voor Apple nu alsof de account zowel in Amerika (unblock) als Nederland (moeder) wordt gebruikt.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
edit: verkeerde topic 8)7

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2014 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:34
Jammer dat het met intrekken van de machtigingen niet gewerkt heeft...

Als je via een pc naar de Apple ID pagina gaat, kom je er dan gewoon in? Zie je daar wellicht wat raars, kom je bij het menu "wachtwoord en beveiliging"? (Voor zover je dit nog niet geprobeerd hebt.)
Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:48:
ik heb de afgelopen tijd wel een paar keer een extra vraag gekregen, maar daarop het antwoord gegeven (geboorteplaats enzo), neem aan dat die info gewoon klopte. Dat heb ik kennelijk een keer ingevoerd.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn wachtwoord inmiddels aangepast, lost niks op. Verder nieuwe beveiligingsvragen gedaan, heb net de dns verwijderd uit mijn netwerk, ipad opnieuw ingesteld naar fabrieksinstellingen (kon daarna wel de apps van de ipad air zoals het office pakket downloaden), maar betaalde apps mag ik gewoon niet kopen op de ipad air.

Op de ipad 2 werkt alles wel zoals het hoort met dezelfde account.

Ik vraag me toch af wat er nu aan de hand is, ik heb gelijk geantwoord op mail van itunes support maar daar is het kennelijk zo druk dat ik 3 uur later nog geen reactie heb, via de telefoon begrijpt apple ook niet hoe het kan, maar kan men mij niet helpen omdat de case niet gesloten is (omdat ik een reactie terug mailde).

Verder ingelogd op mijn usa itunes account, uitgelogd, opnieuw opgestart, ingelogd met mijn nl account waarop ik altijd zit en alle aankopen doe, moest wederom mijn betaalgegevens controleren en aanvullen (had een naam aangepast van letters in mijn roepnaam), daarna weer geprobeerd, maar ik mag nog steeds niks kopen.

Apple heeft kennelijk gewoon mijn hele account voor de ipad air geblokkeerd.
Net op de ipad 2 ingelogd met nieuwe gegevens en daar een spel gekocht en dat mag gewoon :X

Gewoon bizar is het. Denk dat er niks anders op zit dan nog 20 uur te wachten voordat ik een reactie op mijn mail krijg, maar gezien de standaard zinnen in die mails heb ik niet echt het idee dat ik daar veel aan ga hebben. Ik vind het verder een service van niks, maar dat moge wel duidelijk zijn.

update: Ik heb dit twee keer gehad, toen mijn broer gebeld dat hij niet meer op mijn account moest gaan zitten om zo de apps die ik kocht gratis mee te pakken (dat was de oorzaak dus).

Inmiddels heb ik zelf 3 ipads en mijn broer 2, maar die heeft nu zijn eigen account dus waardoor er geen problemen meer zijn. Ik denk dat Apple zag dat er twee ip nummers tegelijk gebruikt werden of iets dergelijks en dat een stuk software dat als verdacht bestempelde. Apple gaf zelf aan dat ik inderdaad geblokkeerd werd, maar ze konden de oorzaak niet achterhalen.

Vraag dus even aan je familie of niet iemand stiekem op jouw account zit te werken als je dit probleem krijgt 8)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2015 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
Heel vreemd. Ik dacht dat misschien beperkingen aanstonden, maar u heeft blijkbaar de iPad Air al naar de fabrieksinstellingen teruggezet, zonder succes.

- 12345dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het ook niet, moet wachten op itunes support en dan is het maar hopen dat die medewerker niet een week vrij heeft ofzo omdat de zaak bij hem in behandeling is. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat mijn broer op de ipad van mij een andere gamecenter account had gebruikt omdat hij beta tester is voor zo'n farm spelletje (iets van facebook dat nu ook op de ipad is). Maar ik begrijp ten eerste niet hoe hij dat gedaan heeft en ten tweede had hij dat al maanden terug gedaan, dus dat zou toch geen invloed op de air moeten hebben.

Nouja, ik neem aan dat ik binnenkort wel hoor tegen welke voorwaarde ik nu ben ingegaan. Ik heb een groot deel van die itunes voorwaarden doorgenomen, maar het is een half boek en persoonlijk vind ik het ook niet zo interessant, mijn account moet gewoon gerepareerd worden. En hij was gerepareerd door itunes support , maar na 2 dagen weer kapot en dan krijg ik nu een bericht dat ze mij niet meer kunnen helpen.

En mocht het niet werken met de "hulp" van itunes helpdesk :+ , dan koop ik de games wel op de pc via itunes en installeer ze daarna op de ipad air. Maar ik mag hopen dat het gewoon opgelost gaat worden. Ik heb wel al een nieuwe itunes account aangemaakt, maar dat is ook niet zo relaxed met updaten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2014 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, goed nieuws net gekregen.

Wederom gebeld met het nummer van Eswip (waarvoor echt hartelijk dank). Nogmaals alles uitgelegd, de medewerker vond het heel vervelend en heeft veel overleg gehad met collega's intern en het is daarna naar de manager van de tir 2 afdeling (als ik het goed begrijp) gegaan en via hem/haar is er excuus namens Apple gekomen en over 30 minuten moet mijn ipad weer aankopen kunnen doen (de hele ipad was kennelijk geblokkeerd voor aankopen aangezien ik op een nieuw itunes account ook niks meer mocht kopen).

Ik begreep dat het waarschijnlijk een nieuwe collega was die mij een niet correcte mail had gestuurd die niet de juiste gegevens bevatte en ook te kort door de bocht was en nu wordt het hopelijk opgelost en anders mag ik via dat 0800 telefoonnummer met mijn probleem daar weer aankloppen.

Dus hartelijk dank, het lijkt opgelost te zijn!
Pagina: 1