Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Aankoop advies 50 inch tv!

Pagina: 1
Acties:

• 427 SOHC
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-11 21:09
Hi mede tweakers,

Momenteel kijk ik tv via een Samsung 40 inch led tv 50 hz, ben hier redelijk tevreden over maar vind het tijd om wat groter te gaan!

Heb echter al verschrikkelijk zitten twijfelen over welke tv!
De nieuwe tv wil ik aan de muur monteren met een beugel, de kijkafstand bedraagt ongeveer 3,4-3,5 meter.
Denk dat een 50 inch tv voldoende groot, of denken jullie dat een 55 de kijk ervaring nog beter maakt?
In ons appartement is er nogal veel licht aanwezig!

Voor het geluid zou ik liefst de tv gebruiken of een soundbar van max 200-300 euro!( ik haat teveel draden, en mijn naaktpoezels zijn er iets te dol op ;-) ) Ik hou van een mooi geluid maar ben geen audiofiel!

Verder zou het fijn zijn om een tv te hebben die vanaf usb zoveel mogelijk formaten van files kan afspelen als mogelijk!

Ook sta ik wel open voor ambilight echter lees ik dat de Philips tv's niets zo vlot zijn qua software en interface!

Ook twijfel tussen 3D al dan niet passief actief!
Zelf kijk ik graag in de bioscoop naar 3D films echter denk ik dat passieve brillen leuker te dragen zijn en goedkoper in aanschaf zijn (min 4 nodig)

Verder zijn er van veel tv's Europese modellen te vinden die een stuk goedkoper zijn dan de BE/NL modellen, wat denken jullie hier van? (Werkt mogelijk niet met het Nederlandse digitale kabelnet. Ook kunnen bepaalde online diensten niet werken of aanwezig zijn.Geld dit ook voor België?)
Wat mis ik dan van functionaliteit?

Input devices:
Belgacom HD recorder via HDMI
Panasonic blue-ray via HDMI

Vereisten:
Degelijke beeldkwaliteit, moet niet het beste zijn maar wel ok!( bang for your buck)
Vlotte tv menu's

Budget:
700-1100 euro ik wil ook niet teveel spenderen daar ik liever om de 3-4 jaar een nieuwe TV koop!

pricewatch: Sharp LC-50LE652E Zwart

pricewatch: Toshiba 50L7333DG Zwart

pricewatch: Grundig 55 VLE 983

pricewatch: Philips 55PFL6008K Zwart

pricewatch: Samsung UE55F6400 Zwart

Ik heb al vele topics door gelezen hier op tweakers maar ik kom er maar niet uit.

Ik ken de voordelen van een plasma van Panasonic (de beste in plasmaland?),
Maar anderzijds we hebben hier veel licht overdag en geen mogelijkheid tot verduistering!
Wat me het meest stoort aan plasma is het verbruik een Panasonic TC-P55ST60 verbruikt 249 Watt na calibratie!
Daarom gaat men voorkeur uit naar led!

Graag had ik jullie input eens gehad want ik zie door de bomen het bos niet meer!

• 427 SOHC
Niemand ?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Binnen 24 uur je topic kicken wordt niet zo op prijs gesteld. Het forum is geen helpdesk. Gezien het budget zou, ondanks het wat hogere verbruik, mijn keuze uitgaan naar een plasma.

• 427 SOHC
Ben eens gaan kijken in de mediamarkt, en tot de conclusie gekomen dat passieve 3D mijn voorkeur wegkaapt!

Ook tot de conclusie gekomen dat 55-60 inch de voorkeur heeft!

http://tweakers.net/price...;300611;359207/categorie/

Maar welke tv te kiezen?

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

50 inch televisies zijn er haast niet, volgens mij heeft alleen LG er een aantal in haar assortiment. Wat dacht je van een 46 inch LED van Sony? De Sony 46W805 is een heel mooi toestel en misschien is de 55 inch ook nog wel budgettair verantwoord?

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-11 03:00
Hier heb je 2 televisies van beide 60 inch. Ze hebben beiden internetverbinding en Actieve 3D. Het enige nadeel voor jou is dat het een Plasma scherm is, alhoewel er in de specificaties staat dat 150W verbruiken. Het verschil tussen de 2 is dat de duurdere WIFI heeft en meer dan 2 keer zoveel weegt (weegt een wifi chip zo veel tegenwoordig?).

pricewatch: LG 60PH6608 Zwart
pricewatch: LG 60PH6708 Zwart

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:58
kazuyakevin schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 22:38:
Hier heb je 2 televisies van beide 60 inch. Ze hebben beiden internetverbinding en Actieve 3D. Het enige nadeel voor jou is dat het een Plasma scherm is, alhoewel er in de specificaties staat dat 150W verbruiken. Het verschil tussen de 2 is dat de duurdere WIFI heeft en meer dan 2 keer zoveel weegt (weegt een wifi chip zo veel tegenwoordig?).

pricewatch: LG 60PH6608 Zwart
pricewatch: LG 60PH6708 Zwart
Deze 2 panelen hebbe alleen wel een max van 50 hertz zie ik in de specs. Lijkt me dat je tegenwoordig toch wel minimaal 100 a 200 hertz wilt hebben voor een goede ervaring.

Zucht...

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

SgtElPotato schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 22:44:
[...]

Deze 2 panelen hebbe alleen wel een max van 50 hertz zie ik in de specs. Lijkt me dat je tegenwoordig toch wel minimaal 100 a 200 hertz wilt hebben voor een goede ervaring.
Dat is pure marketing. Zie jij het verschil?

Hoi!

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-11 03:00
[...]

Tsja, als je die eisen hebt en een niet al te hoge budget moet je wat dingen laten vallen, alhoewel 50 hertz er ook nog wel mee door kan hoor.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:28

Emiel1984

Made in NL

Ik zag pas een 2 Philips schermen in een mediamarkt. Een scherm was 200hz en de andere 400hz.
Of het lag aan de rest van de hardware of niet... ik vond daarbij het verschil duidelijk zichtbaar in de demo.

De demo-opstelling gaf echter wel de indruk gaf dat dit enkel goed zichtbaar lijkt bij echt snelle beelden en niet bij algemeen gebruik (nieuws, journaal, overgrote deel van scenes in films). Kijk je veel autoraces of andere bronnen met snelle beeldbewegingen dan zou ik in het geval van de TS even in een winkel gaan kijken met\van een opname van wat je kijkt. Dan kan je zelf beslissen of het de moeite waard is.

[ Voor 10% gewijzigd door Emiel1984 op 03-01-2014 00:19 ]

[LTS][MTS][HTS]

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Die hz merk je wl in mijn ogen. Ben van 50 naar 200 gegaan. En wanneer er objecten in 't scherm snel bewegen zie je 't verschil wel (bijv. met n potje fifa o.i.d.). Dus ik zou ook gaan voor minimaal 100.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
[...]

50Hz plasma, ja. Dat is heel wat anders dan een 50Hz LCD wat inderdaad op dat formaat heel weinig is. Waar je bij LCD met 50Hz over motion blur spreekt, is dat bij 50Hz plasma niet het geval en heb je vrijwel geen last van motion blur.

Plasma gaat overigens maar tot 100Hz hier in Nederland. 200Hz is het maximum van LCD en dan hebben we het natuurlijk over de paneelfrequenties en niet de loze marktcijfers met termen als Clear Motion Rate en Motion Clearity Index.
Emiel1984 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 00:17:
Ik zag pas een 2 Philips schermen in een mediamarkt. Een scherm was 200hz en de andere 400hz.
Of het lag aan de rest van de hardware of niet... ik vond daarbij het verschil duidelijk zichtbaar in de demo.

De demo-opstelling gaf echter wel de indruk gaf dat dit enkel goed zichtbaar lijkt bij echt snelle beelden en niet bij algemeen gebruik (nieuws, journaal, overgrote deel van scenes in films). Kijk je veel autoraces of andere bronnen met snelle beeldbewegingen dan zou ik in het geval van de TS even in een winkel gaan kijken met\van een opname van wat je kijkt. Dan kan je zelf beslissen of het de moeite waard is.
Mooi heh, hoe winkels je kunnen laten denken dat het paneel daadwerkelijk een hogere frequentie heeft terwijl je gewoon naar twee 50Hz panelen aan het kijken bent. De kracht van marketing werkt.
Smithkj schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 08:39:
Die hz merk je wl in mijn ogen. Ben van 50 naar 200 gegaan. En wanneer er objecten in 't scherm snel bewegen zie je 't verschil wel (bijv. met n potje fifa o.i.d.). Dus ik zou ook gaan voor minimaal 100.
Ook jij bent vatbaar voor de marketing. Waarschijnlijk voert jouw televisie ook 50Hz en zit het tussen de oren. En als de televisie dan toch een 100Hz of 200Hz paneel heeft, zul je daar bij FIFA niets van merken daar beeldinterpolatie tijdens het gamen uitgeschakeld dient te worden. Schakel je het niet uit, wordt een spel vrijwel onspeelbaar door de hoge input lag.

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Emiel1984 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 00:17:

Dimens schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 08:47:
[...]

50Hz plasma, ja. Dat is heel wat anders dan een 50Hz LCD wat inderdaad op dat formaat heel weinig is. Waar je bij LCD met 50Hz over motion blur spreekt, is dat bij 50Hz plasma niet het geval en heb je vrijwel geen last van motion blur.

Plasma gaat overigens maar tot 100Hz hier in Nederland. 200Hz is het maximum van LCD en dan hebben we het natuurlijk over de paneelfrequenties en niet de loze marktcijfers met termen als Clear Motion Rate en Motion Clearity Index.

[...]

Mooi heh, hoe winkels je kunnen laten denken dat het paneel daadwerkelijk een hogere frequentie heeft terwijl je gewoon naar twee 50Hz panelen aan het kijken bent. De kracht van marketing werkt.

[...]

Ook jij bent vatbaar voor de marketing. Waarschijnlijk voert jouw televisie ook 50Hz en zit het tussen de oren. En als de televisie dan toch een 100Hz of 200Hz paneel heeft, zul je daar bij FIFA niets van merken daar beeldinterpolatie tijdens het gamen uitgeschakeld dient te worden. Schakel je het niet uit, wordt een spel vrijwel onspeelbaar door de hoge input lag.
Als je zo zeker bent, kan je dan ook even een bron melden want je mag geen misleidende reclame maken in Nederland !

http://www.consuwijzer.nl/thema/misleidende-reclame

Wellicht kan je dan ook aangeven waarom ik tijdens een dergelijke demo verschil zie in een winkel waarbij dezelfde bron wordt gebruikt tijdens het afspelen op twee schermen.

Misschien gaat het niet direct over het paneel( x hz VS x hz) maar zoals ik al aangaf, indien het gaat om de rest van de hardware dan lijkt mij dit net zo relevant. Onafhankelijk van in welke verpakking ze dit precies gieten.

[LTS][MTS][HTS]

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:24
[b]Emiel1984 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:02:
Als je zo zeker bent, kan je dan ook even een bron melden want je mag geen misleidende reclame maken in Nederland !
Hij hoeft niet zeker te zijn, dit is algemeen bekend. Als je bij de Pricewatch een tv opzoekt krijg je niet voor niets Hertz en Geoptimaliseerde Hertz te zien bij de specificaties.

Hertz is het paneel en Geoptimaliseerde Hertz is de "boost". In de winkel geven ze de geoptimaliseerde hertz aan, omdat dit beter staat. Technisch gezien liegen ze dus niet, maar de koper moet zichzelf gewoon wat beter inlezen.

[ Voor 14% gewijzigd door TheBrut3 op 03-01-2014 12:45 ]

• Dimens
Emiel1984 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:02:
[...]

[...]

Er wordt door fabrikanten dan ook niet geadverteerd met Hertz maar met andere termen zoals Perfect Motion Rate (Philips PMR), Clear Motion Rate (Samsung CMR) etc.. waardoor je dus waardes krijgt als 200Hz PMR en dat is geen misleiding. Het is een Perfect Motion Rate waarde en voor die waarde kan Philips, en ieder ander merk met zijn eigen term, een eigen waarde geven aan de hand van eigen technieken.

Uitleg van Samsung over Clear Motion Rate

Aldus het bewijs van de fabrikanten zelf.
Wellicht kan je dan ook aangeven waarom ik tijdens een dergelijke demo verschil zie in een winkel waarbij dezelfde bron wordt gebruikt tijdens het afspelen op twee schermen.
Zeg jij het maar. Manipulatie van de bron? Instellingen in de televisie? Toch tussen de oren? Waarschijnlijk een combinatie en dat is de marketing.
Misschien gaat het niet direct over het paneel( x hz VS x hz) maar zoals ik al aangaf, indien het gaat om de rest van de hardware dan lijkt mij dit net zo relevant.
Welke rest van de hardware? Het paneel heeft een bepaalde frequentie en op achtergrondverlichtingstechnieken na, kun je die frequentie niet beïnvloeden met andere hardware. En die achtergrondverlichtingstechnieken zullen bij lange na niet het effect geven van een 100Hz of 200Hz LCD paneel. De meeste technieken die ze meenemen in de "geoptimaliseerde Hertz", hebben tevens niet eens iets te maken met de beeldfrequentie. Dynamisch contrast behoort daar bijvoorbeeld bij.

Meer willen leren over Hertz en LCD? Klik eens hier.

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Dimens schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:10:
[...]

Er wordt door fabrikanten dan ook niet geadverteerd met Hertz maar met andere termen zoals Perfect Motion Rate (Philips PMR), Clear Motion Rate (Samsung CMR) etc.. waardoor je dus waardes krijgt als 200Hz PMR en dat is geen misleiding. Het is een Perfect Motion Rate waarde en voor die waarde kan Philips, en ieder ander merk met zijn eigen term, een eigen waarde geven aan de hand van eigen technieken.

[video]

Uitleg van Samsung over Clear Motion Rate

Aldus het bewijs van de fabrikanten zelf.

[...]

Zeg jij het maar. Manipulatie van de bron? Instellingen in de televisie? Toch tussen de oren? Waarschijnlijk een combinatie en dat is de marketing.

[...]

Welke rest van de hardware? Het paneel heeft een bepaalde frequentie en op achtergrondverlichtingstechnieken na, kun je die frequentie niet beïnvloeden met andere hardware. En die achtergrondverlichtingstechnieken zullen bij lange na niet het effect geven van een 100Hz of 200Hz LCD paneel. De meeste technieken die ze meenemen in de "geoptimaliseerde Hertz", hebben tevens niet eens iets te maken met de beeldfrequentie. Dynamisch contrast behoort daar bijvoorbeeld bij.

Meer willen leren over Hertz en LCD? Klik eens hier.
Bedankt voor de info , ik had me gisteren nog even iets verder ingelezen via wat google zoekresultaten en vond veelal informatie over dat een LCD niet meer dan 200hz kan weergeven momenteel en de informatie die jij verder meld in je reactie. Als ik de winkel weer is een keer inloop ga ik is vragen om de afstandbediening zodat ik kan kijken welke instellingen ze precies hadden ingesteld. :+

Vind het toch een beetje misleiding namelijk als ze enkel zeggen op een stuk karton dat scherm 1 200hz is en scherm 2 400hz. Ze mogen dan ook de rest van de instellingen ook wel even vermelden... O-)

[LTS][MTS][HTS]

• Dimens
Emiel1984 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 18:26:
[...]

Bedankt voor de info , ik had me gisteren nog even iets verder ingelezen via wat google zoekresultaten en vond veelal informatie over dat een LCD niet meer dan 200hz kan weergeven momenteel en de informatie die jij verder meld in je reactie.
In principe is het wel mogelijk voor een LCD om meer dan 200Hz te weergeven, maar het heeft weinig nut omdat het niets meer tegen gaat. Tegen dat punt is het namelijk zo dat je vrijwel geen last hebt van bewegingsonscherpte en meer Hz kan er zelfs voor zorgen dat je juist weer bewegingsonscherpte gaat zien. Daarom wordt veelal backlight blinking / black frame insertion ingezet om het effect van plasma na te bootsen. De combinatie van een 200Hz paneel (en uiteraard beeldinterpolatie om het paneel tot zijn recht te laten komen) en backlight blinking zorgt voor een goede bewegingsresolutie waardoor bewegende beelden scherp blijven.
Vind het toch een beetje misleiding namelijk als ze enkel zeggen op een stuk karton dat scherm 1 200hz is en scherm 2 400hz. Ze mogen dan ook de rest van de instellingen ook wel even vermelden... O-)
Daar zou de consumentenbond of de consuwijzer wel eens naar kunnen kijken. Veel winkeliers adverteren namelijk wel fout met inderdaad beeldfrequentiewaardes. Ik heb eens een paar winkels erbij gepakt die de Samsung UE40F6400 verkopen met een paneelfrequentie van 100Hz:

Redcoon: 200Hz
Wehkamp: 200Hz CMR, goed maar geen paneelfrequentie
Plasma-discounter: 200Hz
BCC: 200Hz
Media Markt: Je had het niet verwacht maar 200Hz CMR en zelfs een specificatie met "beeldoptimalisatie: 200Hz Clear Motion Rate". Best netjes van de Media Markt.

Het grootste gedeelte van de verkopers heeft trouwens geen idee wat het verschil is tussen de paneelfrequentie en de marketingwaarde. De meeste verkopers denken dat dit werkelijke Hz waardes zijn.

• 427 SOHC
Hoe langer ik bezig ben hoe erger het word, de passieve 3D toestellen van Philips spreken me erg aan maar de trage interface en matige ondersteuning van digitale bestanden schrikken me af!
Gisteren In de mediamarkt was het superdruk en kon ik men ei niet kwijt!
Wel even staan kijken naar passieve 3D van LG 55 inch oled display, amai dit was het!!
Enkel jammer van het prijskaartje van 9000 euro, op deze tv was er geen vervelend effect dat het beeld te snel was voor het display in 3D. Vraag mij af wat het aantal hertz is dat in deze tv gebruikt is!
Tot nu toe enkel passieve 3D kunnen aanschouwen op een 50 en 100 Hertz ledpaneel vraag me af hoe dit is op een 200 hertz paneel!
Misschien focus ik mezelf te veel op dit 3D gegeven!

Stel me zelfs de vraag of ik niet beter nog even op het 4K gebeuren kan wachten.
Want momenteel staan toch alle fabrikanten op punt om Nieuwe 4k tv's uit te brengen.
Langs de andere kant kan men altijd wachten en momenteel is er toch echt gen 4K content voor handen.
Een moeilijke oefening voor mezelf !

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:49
Het zal vast nog even duren voor deze te bestellen is, maar qua prijs en kwaliteit... 4k voor 1k! :*)
Vizio UltraHD 4k series, net aangekondigd op CES
http://www.engadget.com/2...ultrahd-4k-pseries-price/
Pagina: 1