Na jaren een MCE2005 machine met dual tuner kaart gedraaid te hebben, vind ik het nu tijd om over te stappen naar iets nieuws waarmee ik de komende tijd weer even vooruit kan. Wat ik er nu mee doe, is:
- TV uitzendingen opnemen, analoog met dual tuner TV kaart
- Het nodige aan media afspelen in verschillende formaten zoals DVD, AVI, MP4 en MKV met subs
- Internet streams bekijken, vaak via sopcast (maar steeds minder)
Mijn wensen bovenop het bovenstaande zijn:
- Dual opname in DVB-C (krijg ik rechtstreeks uit de muur, dus geen rare kaarten vereist)
- 1080, de huidige setup trekt dat net niet en dus kijk ik alles in max. 720
- Opname naar een netwerkshare om zo ook via een (nog aan te schaffen) mediaplayer op andere locaties (lees: in bed) te kunnen kijken
Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een mediaplayer t.o.v. een HTPC, maar die kan ik geen fatsoenlijke vinden met mijn eisen. Of kijk ik ergens overheen en is er wel iets kant en klaars verkrijgbaar?
Iemand een advies voor mijn 2014 "HTPC"?
- TV uitzendingen opnemen, analoog met dual tuner TV kaart
- Het nodige aan media afspelen in verschillende formaten zoals DVD, AVI, MP4 en MKV met subs
- Internet streams bekijken, vaak via sopcast (maar steeds minder)
Mijn wensen bovenop het bovenstaande zijn:
- Dual opname in DVB-C (krijg ik rechtstreeks uit de muur, dus geen rare kaarten vereist)
- 1080, de huidige setup trekt dat net niet en dus kijk ik alles in max. 720
- Opname naar een netwerkshare om zo ook via een (nog aan te schaffen) mediaplayer op andere locaties (lees: in bed) te kunnen kijken
Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een mediaplayer t.o.v. een HTPC, maar die kan ik geen fatsoenlijke vinden met mijn eisen. Of kijk ik ergens overheen en is er wel iets kant en klaars verkrijgbaar?
Iemand een advies voor mijn 2014 "HTPC"?