C2 566 of Duron?

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-06 09:28
Op dit moment heb ik:
c400@450 (wil niet hoger :'( )
192mb 100Mhz
Tnt2
Abit Bx6-rev2

Nou wil ik gaan upgraden, alleen is nou de vraag waar ik voor moet gaan. Ik kan er een Cel566 opzetten en die dan naar 850 overclocken, òf ik kan gaan voor een Duron/mobo combo.

De laatste optie zal, naar ik aanneem, wel duurder zijn, doordat ik ook een nieuw mobo nodig heb, maar aan de andere kant presteert een C2-566, zelfs op 850, nou ook weer niet zo geweldig...
Op zich heb ik niet zo'n heel erge haast, dus nog heel ffies wachten op de Duron zou geen probleem zijn...

Dus wat is het beste? Wachten op de Duron, of voorlopig voor de Cel2 gaan om over een half jaar ofzo alsnog een Duron aan te schaffen, met eventueel zo'n DDR mobo?

bij voorbaat dank :)

Verwijderd

Flikker in elk geval dat PC100 ram eruit en zet er Hyundai CAS2 PC-133 in, dan kom je met een Celly566 best hoog hoor

Verwijderd

The Celeron Days are gone... Duron was born.

• Lowroad
Ummm, sja.... dat is dus niet echt een optie. Ten eerste vindt mijn beurs dat nie fijn, en ten tweede lijkt me dat ook nergens voor nodig.

En daarbij:

a) Een C2 566 @ 850 loopt gewoon op 100 Mhz (tenzij ik hoger zou kunnen uiteraard, maar daar ga ik niet van uit)

b) als ik daarvoor zou kiezen, en een tijdje later een DDR mobo zou kopen met een Duron ofzo, dan kan ik dat 133mhz geheugen ook weer wegflikkeren....

Lijkt me geen goed idee dus, maar correct me if I'm wrong...

• Martijnos
  • Laatst online: 24-03-2025
Ik zou in jouw geval gewoon een celeron 566 kopen. Met een beetje geluk loopt ie op 850, alhoewel de laatste tijd dit steeds vaker wat moeilijk is. In december ofzo kan je dan een moederbord kopen met de 760 chipset en wat ddr geheugen. Bovendien zullen de prijzen van de thunderbirds een stuk lager liggen.

"Choose life"

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

FFF

duron is beter en sneller maar celeron2 is hoger te klooken ik vind dat geheugen ook nergens voor nodig en als je hoger zou komen dan haald je 100 Mhz geheugen dat ook wel 120 ofzo misschien wel of zelfs meer...
moet ff naar de prijzen kijken en kijken hoever ze te klokken zijn duron is alleen met fsb en mobo (socket-A) zijn erg duur.
Ik vind dat de nieuwe serie van amd echt veel beter is als de cpu's van intel maar denk dat ik toch voor de celeron 2 moet gaan ald je tenminste een exemplaar kunt krijgen waarvan je weet dat hij op 100 Mhz fsb draaai anders wordt die durn sneller..
die duron 600 haald misschien de 700, ik vind het een eigen keuze, maar net wat je wil en waar je vertrouwne in hebt nu is het wel zo dat je gelijk als je de duron koopt het nieuwste amd bordt hebt.
mijn tip is nog steeds de athlon classic, deze is sneller als de duron, goedkoper mobo, en met gfd vaak nog zeer ver over te klokken 500@1000 is met goede koeling al behaald, ze worden getest op 1000 de eerste serie athlon's (deze koeling kan niemand aanschaffenm maar toch is hij redelijk hoog te klokken, en genoeg kolers voor verkrijgbaar..
mvg FFF

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 01-08 13:30
Met die prestaties van celly-III valt het op zich wel mee. Bedenk wel, klok-voor-klok is de celly-III precdies even snel als de celly-II (waarom vergeet iedereen toch de deschutes Celerons? Mij lukt het niet eens, ook al probeer ik het..), dus een Celly@850 is vrijwel twee keer zo snel als een celly@450. De coppermine P-III is alleen nog wat sneller klok-voor-klok dan alle cellys.

Ik zou niet nu al Duron kopen. Wachten tot er duidelijkheid is over al-of-niet multiplier-lock breken, totdat er meer moederborden zijn, en/of tot er DDR en/of dual-SocketA moederborden zijn werkt beter.

• Lowroad
Tja, zo'n Athlon Classic is misschien ook wel een idee ja... Maar dan nog moet ik een ander mobo kopen en zo'n GFD is ook niet voor nix..

Overal waar ik testen heb gelezen is zo'n Cel2 566@850 vergelijkbaar met een Coppermine650 ofzoiets... Dat is toch niet zo heel erg best, of wel soms? Ok, het is niet slecht voor die prijs, maar toch

Tuurlijk is het een heel eind sneller danwat ik nu heb, maar ja, hoe sneller hoe beter :)

Verwijderd

Ik you want SPEED, you want AMD !

Verwijderd

Wacht nog eventjes, en koop een Thunderbird combi... Vroooooooooooooooooooooom bye bye p3/cel/all...

• Lowroad
Ummmmm....... ja........... ok
Als je nou niks zinnig te zeggen heb, zeg dan gewoon niks :( :(

• Jasper Janssen
Een athlon classic + mobo of een duron + mobo ben je bijna net zoveel aan kwijt als aan een cellyIII+Geforce DDR kaart.

Ik denk dat je meer hebt een de Geforce+celly dan aan een Athlon met een tnt2, tenminste, kwa 3d games. office apps merk je zowiezo al vrijwel geen verschil meer bij alles wat 500 of sneller is, in de praktijk.

Voor office gebruik kun je waarschijnlijk nog beter extra geheugen kopen ;)

• Lowroad
Hmmmm, ik gebruik um dus voornamelijk voor 3d games... En inderdaad, voor Office zooi en internet gebruik is die cel400 die ik nu heb eigenlijk allang goed genoeg :)

Alleen laat ik die Geforce denk ik nog maar even zitten. Op zich ben ik nog steeds redelijk tevreden met mijn TNT2tje, dus ik wacht wel op de volgende ronde van videokaartjes :)

Na, dan is zo'n cel2-566 dus wel wat. Weet iemand eigenlijk of er winkels zijn die ff voor je testen of die dingen wel de 850 halen? Zou wel erg handig zijn natuurlijk, anders blijft het toch maar gokken :(

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 17:30

Jabba

Firkan

Je koopt alleen een AMD als je een extra kachel wil, bagger dingen. we bouwen hier dagelijks van die dingen..nou ik ben echt niet onder de indruk...! een PIII lekker overklokken geeft echt de beste resultaten!

Verwijderd

Shaodar,
Heel wijs besluit. Ten opzichte van wat je nu hebt ga je veel vooruit voor weinig geld(spreek uit eigen ervaring).
En als je nog sneller zou willen zou dat onevenredig veel kosten.

• FFF
  • Nu online

FFF

celeron +VEEL MHZ-WEINIG SNELHEID
athlon is echt de beste keuze..
maar het is ook je eigen keuze, celeron is gewoon een goedkope cpu, die lekker over te klokken is maar ja daar win je weinig snelheid mee, juist van die busspeed merk je zoveel en die is van de celeron 66 en van de nieuwe amd serie 200 Mhz en bijde kunnen idd wel hoger, zo'n gfd is nog niet meteen nodig eerste kun je met de fsb overklokken..
die GFD worden wel goedkoper omdat de athlon dan niet meer gemaakt wordt (bnu al gestopt, misschien tijdelijk maar dat weet ik niet)
en als er geen athlon's meer zijn maar wel GFD worden die goedkoop of je kunt er een lenen.
de celeron is maar een goedkoop flutding in mijn ogen al zijn er hierdoor die kwaad opkijken, als iemand wil beweren dat hij een athlon bij kan bijhouden heeft die het echt mis.. dat zal niemand zo snel doen, ik denk zelfs als die celeron 200 Mhz voorsprong heeft dat de athlon nog wint tevens zal de nieuwe software aangepast worden aan de amd serie omdat heel veel mensen deze hebben en worden ze nog beter ondersteund voor nog meer snelheid.
AMD haald intel vet in maar de meeste hebben hun vertrouwen nog niet opgegeven al is de coppermine ook een goede cpu maar kwalteid is duur bij intel vergeleken met amd.
echt beste wat ik kan zeggen k0oop een amd, en ik zou persoonlijk voor de athlon gaan.
(ps: borden worden ook goedkoper voor de slot-a strax als de athlon verdwenen is, en mij is al verteld dat waarschijnlijk er convertors komen voor de slot-a naar socket a maar dat is niet zeker. maar uit een betrouwbare bron in elk geval.
mvg FFF

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Als de Celeron wil overclocken naar 850, dan moet je dat doen door de FSB te verhogen. Dan kan je dus niet meer stellen dat die maar op 66 loopt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Ik had voorheen een cel 400 @ 450 P2B-F V6600 en 256 SDRAM 133 mhz...

toen ging ik naar een Athlon 500 @ 750 met K7M + GFD met dezelfde video + sdram.

toen de KA7 gekocht... en Heavy Metal Cooler... 500 @ 865...

Ik bedoel maar...

Wacht nog effe, want nu wilde ik de K7 750 (classic) kopen, om naar de 1000 Mhz te klokken, maar ik wacht nog tot dat de T-Birds en vette KT133 moederborden uitkomen (ABIT)... dit zal niet lang meer duren... ik denk hooguit nog 2 maanden...

Ik ga nu toch geen nieuwe CPU kopen, en vervolgens weer een T-Bird en nieuw mobo...

AMD (bijv. T-Bird en Duron) is momenteel goedkoop(er) en beter dan P3 en Celeron...

Als je een budget hebt, koop een Duron met vette GeForce ddr anders een T-Bird met GTS2... (heb net een Hercules 64MB GTS2 besteld...) Tja, 'tis dat ik werk... tijdens mijn studenten jaren had ik altijd "budget" cpu's zoals Celeron en K6-3...

aan jou de keuze...

• Lowroad
FFF
Dat weet ik wel. Ik zou ook het lieftste een Thunderbird 1000Mhz kopen. Er is alleen 1 klein probleempje..... Geld. Ben maar een arm studentje weet je.

En zoals Ortep ook al zei gebruik een Cel2-566@850 geen bussnelheid van 66 maar van 100Mhz!

Het gaat er dus om dat ik veel (of iig aardig wat meer dan nu) snelheid voor weinig wil hebben :) Tja, dat is misschien wat veel gevraagd, dat weet ik, maar toch. En in dat geval kan ik lijkt me beter een cel2 kopen en die over een half jaar vervangen door een DDR systeem dan om nu een Athlon te kopen.

En zoals Da Turtle ook al zei: Als ik meer snelheid zou willen, dan zou het me ineens erg veel meer geld gaan kosten, wat ik op dit moment dus niet heb :(

• Jasper Janssen
FFF, als je niet weet waar je het over hebt moet je gewoon je mond dichthouden...

Klok-voor-klok is de celeron vaak niet zo snel als een coppermine. Absoluut. Maar op 850 MHz is het toch een heel respectabel beestje voor 300 piek. De enige CPU die kwa prijs kan concurreren is de Duron 600, en die is niet zoveel sneller, terwijl mobo's nu nog zo goed als niet te krijgen zijn (om het nog maar niet te hebben over de CPUs zelf, duurt ook nog weken..).

Laten we wel wezen, iedereen loopt wel te blaten dat een Celly@850 niet sneller is dan een on-overklokte P-III 600 (die twee keer zoveel kost), maar dat is worst case. In de praktijk is in de meeste gevallen een celly 850 net zo snel als een P-III 750-800 of daaromtrent. Koetjes doet hij zelfs precies even snel als een P-III 850. Als je overklokbaarheid meeneemt in prijs/prestatie heb je, voor slot1, de keuze uit voor 300 piek een celly-II@850 of voor 600 piek een P-III@800-900.

De P-III presteert _gegarandeerd_ geen twee keer beter, maar kost wel twee keer zoveel. Tenzij je graag aliens identificeert zal de 133-150 MHz bus ook niet zoveel verschil uitmaken. Alles bij elkaar is een 600E@900 waarschijnlijk hoogstens 20-30% sneller dan een 566@850.

Bovendien is de 600@900 zowiezo geen optie voor shaodar, want dan moet hij nieuw geheugen, en wellicht nioeuw mobo/grafische kaart erbij.

Aan de andere fabrikant kost een Athlon met een nieuw mobo nog meer dan de P-III 600E, met hetzelfde soort resultaten (Athlons en P-IIIs zijn zeer vergelijkbaar, binnen de 10% klok-voor-klok). Als Shaodar wel z'n geheugen wil blijven gebruiken blijf je bovendien zitten met een 100 MHz geheugenbus ook voor de Athlon, waardoor de athlon nog zwaar gehinderd wordt. Die 200 MHz CPU bus maakt geen flikker uit als het geheugen maar 100 is. De EV6 bus ga je pas merken als er DDR geheugen op de markt is.

• FFF
  • Nu online

FFF

volgens mij had ik er bij geschreven dat ze bijde te overklokken waren, dan loopt die athlon op 240Mhz fsb ofzo, en als je gewoon een athlon 750 koopt schop je die ook tot de 1000, en trouwens als je een athlon 500 koopt en die overklokt is hij sneller dan die c2 zijn er genoeg die hiermee 900-1000 halen en op die c2 heb je een goede koeler nodig en dat kost ook weer 100 piek en ,moet je maar geluk hebben dat hij de 100 Mhz fsb haald kun je niet van uitgaan...
en je moet een goed mobo hebben, op sommige werkt hij niet goed en kun je niet stapje voor stapje de fsb regelen het is niet vanzefsprekend dat hij op 100 draait en dan heb je alleen 66 en op sommige mobo's 75 en 83 enzo maar goede is stapje voor stapje...
je ziet hier het meningsverschil op deze pagina al maar nog niemand gezien die zegt dat een c2 een nieuwe amd bij kan houden, alleen in spellen en hij heeft 200 Mhz voorsprong dan misschien maar in programma's en rtekenwerkt kan hij daar nooit aan tippen.
helaaas intel...
mvg FFF

• FFF
  • Nu online

FFF

lees meteen boven 566 niet naar 850 berichtje dan snap je wat ik bedoel dat je d'r niet van uit mag gaan dat hij dat haald

• Lowroad
*zucht*
Zelfs al zou ik een Athlon 500 kopen, dan nog moet ik een nieuw mobo en hoogstwaarschijnlijk nieuw geheugen of een GFD erbij kopen. Uiteindelijk kan ik dan bijna nog beter een stevige P3 kopen ofzo...

En dat een die Cel2 niet gegarandeerd op 850 gaat lopen weet ik ook wel. Dat was dus ook de reden dat ik twijfelde.

En trouwens, inderdaad zegt niemand dat een cel2 een nieuwe AMD bijhoud. Maar was het hele punt ook niet. Het ging erom hoe ik voor zo min mogelijk geld, zoveel mogelijk snelheid kon krijgen....

Verwijderd

op 1024x768x32 maakt de CPU niet zo veel uit met de meeste videokaarten. Wel iets voor DDR en V5 maar niet extreem veel. Dus een C566 is niet gek mits die 850 aankan... anders ben je bijna net zo goed af met een C300A@450 ;) (FSB you know). Met een TNT2 is sowieso de vidkaart de bottleneck qua framerate (tenzij op 640x480x16 of zo ;) )

• FFF
  • Nu online

FFF

dan steel je een athlon :)
heb je voor weinig geld hele goede snelheid :D
nee dan is idd een C2 een goede keuze als die oop je mobo past anders toch athlon of duron...
mvg FFF

Verwijderd

Koop die celery! Als jij benchmarks hebt gedaan, (sisoft bijv.) dan krijgen we weer tehoren van Jezus wat langzaam... tja, had je dan maar moeten wachten, en ietsie meer geld moeten uitgeven, en dan had je een T-Bird combi gehad (of je had de P3 moeten kopen)... zo ging dat bij mij ook iig.

Ik was dus na 1 maand uitgekeken op die celderij... toen maar Athlon gekozen... ik kan maar een ding zeggen.... ik heb nog nooit zo'n Overklok bare CPU gezien...

maar aan jou de keuze...

500 @ 865... Tering!!! Dat is een winst van bijna 75% terwijl de celeron dan in jou geval een increase van 50% heeft (FSB MET GELUK)

• FFF
  • Nu online

FFF

wou ook nog ff zeggen, dat je op deze manier het maximalen uirt die C2 haald en niet moet verwachten dat hij 100% stabiel draai als hij het al haald, probeer maar een een groot programma te openen of shit en hij hangt..

• Jasper Janssen
Het is wel makkelijk om andermans geld uit te geven natuurlijk... Ik zou zeggen: gewoon die celery kopen. Waarschijnlijk kun je er best een paar maanden mee vooruit. Ohja, en vergeet niet om er een MSI6905 master slocket bij te nemen, en een gorb van 40 piek als koeler (zie thread hier in het forum).
De gorb is ruim voldoende koeling voor een coppermine als je geen peltiers wilt gebruiken, en zelfs dan komt hij een heel eind.

Je moet er tegenwoordig wat moeite voor doen om 'm op 850 te krijgen, maar zo moeilijk is het ook niet. 1.9V komt voor een cumine overeen met 2.3 V voor een 300A. 300As moesten vaak ook 2.2 of 2.3 hebben om 450 te halen.

• Jasper Janssen
FFF, de kans dat je een celly 566 op 850 stabiel krijgt, gegeven voldoende voltage (de meeste van die mensen die erover klagen zijn van die schijtluizen die er bij 1.8 mee ophouden ;) ), is minstens zo groot als een Athlon mobo op 120 FSB krijgen.

• Lowroad
Jasper Janssen
Yeah, dat was ik ook al van plan. Nog een tip voor een goeie winkel waar ik die hele handel in 1x kan kopen?

Ennieweej, bedankt voor het advies iedereen, ben dr wel uit denk ik :)

Verwijderd

Cronik en FFF,
Ik snap dat jullie echte AMD aanbidders zijn maar als je voor weinig geld goede prestaties wil is de keuze makkelijk.
En een celeron loopt op 850 echt wel stabiel, zeker met een goede koeling. Slechte ervaringen met stabiliteits problemen bij AMD overklokken?
Shaodar,
De koeler kan je het beste bij www.pcint.nl halen fc-pga majestic 40 piek. Dit is een goede koeler die mooi stil is. Wel zo makkelijk als je student bent en verslagen moet tikken. Een Global win koelers zijn ook goed (50 piek) maar maken meer kabaal en zien er niet zo stoer uit.

• FFF
  • Nu online

FFF

idd, wij willen kwaliteit en betalen hier idd iets meer voor...
maar ik vind dat het dik waard :)
moet zelf bepalen hoeveel je d'r aan uit geeft... en hoe snel je je pc wilt hebben.
mvg FFF

Verwijderd

FFF,
Ben ik het helemaal mee eens, maar dat gezeur dat een celeron niks is. Ik haal aardig wat FPS bij Q3 en UT. Kan vast wel beter maar daar merk je bij het spelen weinig tot niets van en dat vind ik het belangrijkst. Ik wil wel weten waar dat extra geld is gebleven.
En ja, als ik nu toe was aan een nieuwe mobo had ik ook een AMD gehaald.
Oja over dat kwatiteit met een d zal ik maar niet beginnen beetje kinderachtig, oops doe ik het toch.

Verwijderd

a) Een C2 566 @ 850 loopt gewoon op 100 Mhz (tenzij ik hoger zou kunnen uiteraard, maar daar ga ik niet van uit)

SORRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRY
Effe vergeten dat een Celly nog op 66mhz liep, was effe in de war met de P3, maar wat moet je, ik heb een Athlon he, beetje out the Intel business :)

Verwijderd

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA HAAAAAAAAAAAALLLLLLOOOOOOO!!!!!!!

Zo jongens, geen eindeloze discussie meer dan maar he ?! :)

Celeron ruled, (Hij is goedkoop)
Athlon ruled, (Hij is snel)
Duron ruled nog niet (Hij is nog duur)
Coppermine ruled niet meer (Hij is te duur)

Nou, dus als je een proc. koopt, koop OF een athlon OF een celeron.

Als je geheugen en je mobo al celeron ondersteund, rarararara wat koop je dan?
En koop als je een TNT2 hebt nou geen GeForce, totale verspilling, neem straks de opvolger van de GeForce, degene die GEEN bottleneck op het geheugen heeft zitten, koop van het geld liever een mooie alpha/globalwin koeler bij OC-shop (Newt ook weer blij :) www.oc-shop.nl )

Winkel? Welke hele handel, je hebt toch alleen maar een Celeron processor nodig? Die koeler koop je namenlijk bij OC-Shop en die proc. niet, daarvoor kijk je in de pricewatch, hopen dat ze daar converters hebben? Of hebben ze die bij OC-Shop ook al.?!!?

Verwijderd

Wow, kom net thuis, en weer en heleboel reacties, leuke (pittige) thread! :)

Veel suc6 shaodar met je aanwinst...! Celeron is goed! uiteraard! Maar zoals ik al zei, had geld en wou iets snellers... zal jij ook gaan doen! Mark my words... ;)

Da turtle, AMD Anbidder, ach, het is gewoon een goede CPU. Ik koop gewoon altijd wat op dat moment het snelst is... en niet te duur! Het grote voordeel van de Athlon is dat je m.b.v. een GFD lekker kunt tweaken... en dat vind ik nou erg jammer van Intel CPU's... Zal wel lastig worde met die Socket A's ... :(

ciao all! keep on tweaking!

Verwijderd

Cronik,
Je moet niet alles wat ik zeg serieus nemen, maar anders wordt het allemaal zo'n dooie boel.
En "ik koop altijd wat het snelst is en niet te duur"
doe ik ook maar dan anders. Verder gaat het tweaken van een Intel best wel goed.
YO

• Lowroad
SORRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRY
Effe vergeten dat een Celly nog op 66mhz liep
u is vergeven ;)
En koop als je een TNT2 hebt nou geen GeForce, totale verspilling, neem straks de opvolger van de GeForce, degene die GEEN bottleneck op het geheugen heeft zitten
Ummm, ik neem aan dat je niet de Geforce2 bedoelt dan :) Dan ben ik het met je eens jah, zoals ik ook al eerder zei trouwens :) Nog heel ff een v5 5500 overwogen, maar dat doen ik toch maar niet :) Eerst een nieuwe processor :)
Winkel? Welke hele handel, je hebt toch alleen maar een Celeron processor nodig? Die koeler koop je namenlijk bij OC-Shop en die proc. niet, daarvoor kijk je in de pricewatch, hopen dat ze daar converters hebben? Of hebben ze die bij OC-Shop ook al.?!!?
Sja, ik heb dus een converter (die MSI dus) een Global Orb en die Celly nodig. Als ik die zooi nou allemaal bij apparte winkels ga kopen betaal ik me weer blauw aan verzendkosten he :) Dan kan ik net zo goed toch voor de Athlon gaan ;)
Veel suc6 shaodar met je aanwinst...! Celeron is goed! uiteraard! Maar zoals ik al zei, had geld en wou iets snellers... zal jij ook gaan doen! Mark my words...
Welnee, ik weet waar ik aan begin enzo. Daarbij, als ik het vergelijk met mijn huidige snelheid, dan zal ik er ZEKER wel op vooruit gaan lijkt me.

En wie weet, misschien beslis ik alsnog een tijdje te wachten, en daarna alsnog voor de hele Athlon handel te gaan, you never know ;) Ik heb het hele weekend nog op erop de dubben :)

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

check effe deze link: http://www.tomshardware.com/cpu/00q2/000619/index.html

Daar wordty de vloer aangeveegd met de Celeron. De Duron laat hem flink wat stof eten. En dit is een zeer gerespecteerde site :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Jasper Janssen
"En dit is een zeer gerespecteerde site"

Uhh, tomshardware? Tegenwoordig niet meer hoor. Dat is alweer een anderhalf jaar geleden.

Ome Tom heeft zo'n hartgrondige hekel aan rambus gekregen helemaal opeens dat veel mensen zich afvragen of hij wellicht betaald wordt door de concurrent.

Bovendien heeft hij het over on-overklokte celeron, en wij niet.

Duron kan lang zo ver niet overklokt worden als celly-III. Afgezien daarvan is Duron de eerstvolgende 3 weken nog niet te krijgen.

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

HHHm heb ik liggen slapen, sinds wanneer is er een Celeron 3?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Jasper Janssen
Ben nou eenmaal een excentriekeling.

Celeron I: 266 & 300
Celeron II: 300A en verder
Celeron III: 533A en verder.

• FFF
  • Nu online

FFF

heb idd moeten lachen om die banchmarks :)
mvg FFF

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

Ja duh als je die celeron2 op een 66 mhz bus draai is ie traag maar niet op een 100 Mhz bus. En inderdaad tomshardware, die is niet meer te vertrouwen

Click hier niet

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
As soon as I had found out about the overclocking features of the Asus A7V I started to run Duron at higher speeds. I was very impressed with the result! I've got four Duron processors, one 650 MHz type and three Duron 700 types. After raising the voltage to some hefty 1.85 V all four Durons reached 950 MHz without a glitch!!! http://www.tomshardware.com/cpu/00q2/000623/amd-06.html
Hoezo niet ver over te klokken ?

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Jasper Janssen
Hij +was+ niet ver over te klokken -- dat was voordat we zeker wisten dat de multiplier lock gebroken kon worden. Met alleen FSB kom je er namelijk niet met de EV6 bus.

Dual 600 @900-1000... Mmmmmmmmm... En aangezien je daarvoor toch moet wachten op 760MP zitten we dan ook aan 133DDR FSB en DDR SDRAM erbij. Dan trekt hij de P-III er _ver_ uit. En waarschijnlijk ook de P-IV :)

• Lowroad
Ummmm, for those who care.

Heb gisteren dus me celly2 binnen gekregen. Gelijk op 100mhz gezet uiteraard. Windhoos startte niet op, dus het voltage naar 1.60. Windows deed het nu wel, bleef alleen vaak hangen. Dit ook als ik zat te UTen ofzo... Voltage dus nog een stukkie omhoog naar 1.70 en nu doettie het perfecto!

Moet um nog verder testen, dus misschien wil die nog wel verder :) We shall see...

ow jah, celly dus in combi met MSI converter en Golder Orb cooler.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Gefeliciteerd!

Waar had je het besteld en voor hoeveel?

• Lowroad
Tenks :)
De cpu kwam bij www.hard-ware.nl vandaan (is een week 16 trouwens) en kostte 309 pieken. De orb en converter komen van www.OC-shop.nl

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

En is het een groot verschil?

Ik zit met het zelfde verhaal eigenlijk, heb nu een Abit bh6 mobo en verre weg de goedkoopste oplossing is een C566 er in te stoppen, heb nu een C333@500, denk wel dat het flink wat sneller is.

Maar eerst maar es een nieuwe videokaart, de Viper 550 wordt nu echt oud :(

• Lowroad
Voor dat geld wel jah. Enne, het is zeker sneller. Het scheelt met mijn TNT2 zeker 10 frames per seconde met UT. En over de koe zullen we het maar al helemaal niet gaan hebben :D

Ik heb er zeker geen spijt van, al houd ik er wel rekening mee dat ik er over een half jaar toch een Duron in ga zetten :) Maarja, dat hou je toch in compuland :)
Pagina: 1