Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 555237

Topicstarter
Beste medetweaker,

Om deze topic goed te beginnen, de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Ik dacht het jaar 2013 goed af te sluiten met een aankoop van een nieuwe videokaart, maar het is tot nu toe nog een mislukking.

Mijn keuze is gevallen op de MSI R9 270x gaming 2G ter vervanging van de Sapphire HD5850 Gaming Edition 1G.

Ik heb deze eergister geplaatst in het volgende systeem;
Moederbord: MSI X48C platinum
Voeding: Corsair TX 750W
Intern geheugen: 4GB OCZ
Geheugen: 2x Samsung Spinpoint F1 750GB
1x SSD Samsung EVO840 250GB

Nu wilde ik deze vandaag installeren. Dus alle drivers geïnstalleerd die MSI meelevert. Dat ging allemaal goed, maar bij het openen van CCC van AMD krijg ik de melding;
"AMD Catalyst Control Center cannot be started. There are currently no settings that can be configured using AMD Catalyst Control Center."

Ben ik in de Device Manager gaan kijken. Daar staat als videokaart het volgende aangegeven;
"Standard VGA Graphics Adapter".

Met de foutmelding;
"This device cannot start. (Code 10)".

Click 'Check for solutions' to send data about this device to Microsoft and to see if there is a solution available."

Ik heb forums nagezocht maar kon niet iets concreets vinden. Ik heb het volgende gedaan;
1. Montage gecontroleerd van de videokaart;
2. Bios nagelopen of er peripherals disabled-/ enabled stonden;
3. Bios batterij verwijderd, half uur gewacht, weer opgestart;
4. Alle drivers opnieuw geinstalleerd.

Het vreemde is dat het programma AIDA64 (soort everest lavalys) de videokaart wel herkent.

Nu weet ik niet goed hoe ik verder moet. Kunnen jullie mij 'tips and tricks' geven hoe nu verder. Ik heb het gevoel dat ik iets over het hoofd zie.

Mochten jullie nog 'neven' informatie willen zie ik het wel tegemoet.

Bij voorbaat dank....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-05 23:04

BoAC

Memento mori

Misschien biedt dit document een oplossing: Fix: "This device cannot start" Code 10 error in Device Manager in Windows :)

Ik bedoel dan met name die registry key stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ting87
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Heb regelmatig dit soort shit met mijn 7970m bij het updaten van drivers, en bij mij werkt het volledig verwijderen van AMD spul + reboot & de nieuwste drivers installeren (wel zorgen dat windows ze niet automatisch installeerd, dan pakt ie weer degene die niet werkte en werken ook de nieuwe drivers niet).

[ Voor 16% gewijzigd door Ting87 op 03-01-2014 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:34
Eerst met driver sweeper de boel eraf gooien, rebooten en dan de laatste versie CCC van de AMD website downloaden.

De versies op de cd die bijgeleverd wordt is altijd outdated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 555237

Topicstarter
@Ting87, heb ik meerdere malen gedaan maar dat helpt niet....

@Flex, driver sweeper geprobeerd. Maar werkt ook niet. Windows herkent de kaart niet waardoor waarschijnlijk CCC de kaart ook niet 'juist' ziet.....

Ik ga denk ik windows 7 64 bit installeren. Dan begin ik ook weer direct met een 'schoon systeem'. Computer is al in 4 jaar niet meer opgeschoond....

Ik hoop dat dit de oplossing is. Ik hou jullie op de hoogte.....