XFX 7970 geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• dsmeef
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik heb zojuist mijn bestelde XFX 7970 binnen gekregen. Helaas wilt deze kaart geen beeld geven. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? De kaart zit als enige GPU in een PC met 730 Watt voeding, en de 6 en 8 pin connectors zijn aangesloten. Er is geen ander PCI slot aanwezig wat getest kan worden en er heeft hiervoor geen aparte GPU in de pc gezeten. het gaat overigens om een Dell Vostro 260. De voeding heeft twee setjes 6+8 pin connectors, maar beide geven geen beeld. Ik heb de kaart met VGA en daarna met DVI proberen aan te sluiten op een monitor die op de on-board VGA wel beeld geeft. Maar na het insteken van de 7970 geeft de on-board VGA nu aan dat die port automatisch is uitgeschakeld omdat er een GPU gedetecteerd is.

Nog tips voor wat ik nu nog kan testen? Of is het een DOA?

• Jeffenator
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-02 22:41
Via BIOS iGPU uitzetten en PCI-card voorrang geven als prioriteit nr 1 geven voor beeld.

Draaien de fans wel?

Welk mobo heb je?

• dsmeef
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Jeffenator: probleem is reeds opgelost. Ik had de monitor opnieuw aangesloten (van VGA + dvi adapter naar een pure DVI kabel). maar de monitor had zichzelf op VGA gehouden. Na de monitor even te resetten (stroom eraf), Ging de monitor wel beeld geven. Feitelijk dacht ik dus dat ik vga EN dvi geprobeerd had, maar dat was niet zo.

• Jeffenator
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-02 22:41
Ah goed om te horen!

Veel plezier met je kaart! :D