laptop ~700 euro

Pagina: 1
Acties:

• luuky89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-08-2024
Hallo allemaal. In de laptop best buy guide's zit er altijd een reuze verschil tussen het basis, en de game/mainstream laptop.

ook is de basislaptop bijna altijd rond de 15 inch.
Nu zocht ik een (ongeveer) 17 inch laptop, die niet de zwaarste games en dergelijke aan hoeft te kunnen, voor rond de 700 euro. (prijs mag varieren tussen de 600 en 700 euro, niet meer in ieder geval)

Iemand een advies?

Bij voorbaat dank,

Luuk

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-01 12:02
Zelf ook al iets gevonden?

LAA beleid

• luuky89
Hoi, ja ik zat aan het volgende te denken: pricewatch: Toshiba Satellite C70-A-156

vanwege de "goede" processor die hij heeft. Videokaart hoeft niet per sé top te zijn, wil er geen zware games op spelen, maar het moet wel een beetje soepel gaan gemiddeld.

Maar is er misschien een goedkoper alternatief met ongeveer dezelfde specs?

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:01
Klik eens op de link die lucash geeft en beantwoord de vragen.

Deze laptops hebben nl. dezelfde processor, voldoen aan je prijs-eis en schermdiagonaal. Je hebt vast meer eisen/wensen? Dus hoe kom je bij de Toshiba?

Je zegt dat de prijs mag variëren tussen de 600 en 700 euro, maar je bedoeld tussen de € 1 en € 700 euro neem ik aan?

• luuky89
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)? Tja, ik gebruik hem voor school, ik brows veel, speel niet al te zware games als democracy (:P), minecraft, zulke dingen. Maar dat is voornamelijk omdat ik nu op een oude lapotop zit, zodra ik dus een wat betere heb wil ik er wel ehm.. Assasins creed 4 op medium graphics kunnen spelen... (gaat dat lukken met een budget tot 700 euro?)

Wat mag je laptop gaan kosten? Maximaal 700 euro.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc) Accuduur die redelijk groot is, en toch met gemiddeld verbruik 3 à 4 uur mee kan. Gewicht maakt verder helemaal niets uit, grootte boven de 16,5nch zou wel fijn zijn

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom? N.v.t.

edit: Totaal intern geheugen hoeft niet meer dan 500 gb te zijn. Dat geld liever in cpu of gpu gestoken. scherm hoeft geen touch te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door luuky89 op 05-01-2014 19:02 ]

• luuky89
bumpje:

misschien nogmaals wat ik zoek:

een laptop die redelijke dingen aankan. Gewicht maakt niets uit, vereiste wat betreft het scherm is dat hij minstens 15,6 inch is. Zoals gezegt, al is hij 3 kg maakt niet uit, opslagcapaciteit: harde schijf van 500 gb is ruim voldoende, een ssd van 32 gig zou welkom zijn, ik heb dat echter nog nergens gevonden.

qua cpu, heb ik liever geen amd, heb ik simpelweg minder goede ervaringen mee. Verder maakt de fabrikant van de laptop mij niets uit. Met toshiba heb ik over het algemeen goede ervaringen, maar met acer en asus ook.

ram geheugen van 8 gigabite is ruim voldoende!

de gpu dan. Hier heb ik nog niet echt een uitgesproken mening over, zouden jullie zeggen dat intel hd graphics veel slechter zijn als bijvoorbeeld een "standaard" GF 710m?

Luuk

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-01 11:45
luuky89 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 18:31:
bumpje:

misschien nogmaals wat ik zoek:

een laptop die redelijke dingen aankan. Gewicht maakt niets uit, vereiste wat betreft het scherm is dat hij minstens 15,6 inch is. Zoals gezegt, al is hij 3 kg maakt niet uit, opslagcapaciteit: harde schijf van 500 gb is ruim voldoende, een ssd van 32 gig zou welkom zijn, ik heb dat echter nog nergens gevonden.

qua cpu, heb ik liever geen amd, heb ik simpelweg minder goede ervaringen mee. Verder maakt de fabrikant van de laptop mij niets uit. Met toshiba heb ik over het algemeen goede ervaringen, maar met acer en asus ook.

ram geheugen van 8 gigabite is ruim voldoende!

de gpu dan. Hier heb ik nog niet echt een uitgesproken mening over, zouden jullie zeggen dat intel hd graphics veel slechter zijn als bijvoorbeeld een "standaard" GF 710m?

Luuk
Tja AMD CPU zou ik op een laptop niet nemen, daar hebben ze nou eenmaal geen goede processors (niet met Intel te vergelijken).

Een 710m is een erg zwakke kaart, daar kan je geen spel op spelen (25% max sterker als een Intel HD). Alleen interessant als je misschien foto's wil bewerken.

Misschien is dit wat voor je? pricewatch: Lenovo Z510-00807

Een stukje krachtiger en ook een degelijk merk.

Of als je liever 17'' hebt: pricewatch: Acer Aspire V3-772G-54208G50Makk
Dan heb je nog een krachtigere GPU ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Goudstalen op 20-01-2014 13:49 ]

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:02
pricewatch: Asus N76VB-T4039H

Deze misschien? Wel vrij zwaar, maar je zei dat gewicht niet zoveel uithaalde. En heeft intel graphics, maar ik weet niet hoeveel waarde je aan de gpu hecht??

[ Voor 17% gewijzigd door Bartske op 20-01-2014 14:59 ]

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-01 11:45
Bartske schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:57:
pricewatch: Asus N76VB-T4039H

Deze misschien? Wel vrij zwaar, maar je zei dat gewicht niet zoveel uithaalde. En heeft intel graphics, maar ik weet niet hoeveel waarde je aan de gpu hecht??
Die heeft een 740m, best aardig kaartje. Ook erg bekend onder Tweakers: een erg goede laptop. Aan de andere kant heeft de Acer wel een nieuwere CPU en betere GPU. En is nog een stukje goedkoper (die Asus valt dan ook net buiten zijn budget).

• luuky89
thanks voor de reacties!
de pricewatch: Acer Aspire V3-772G-54208G50Makk is zeker wat waarschijnlijk wordt dat hem. :)

Verwijderd

Waarom kijk je niet naar de Lenovo E540? Voor 765,- heb je een laptop met i5 4200M processor, 740M videokaart, 8GB werkgeheugen en Full HD scherm. Er circuleert hier een kortingscode van 7% rond, gebruik die en nouja je zit iets boven de 700,- maar je hebt dan wel een goeie laptop.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-01 16:04
Als 17 inch de gewenste maat is lijkt de N76 van 700 euro me een hele goede deal. Qua prijs aantrekkelijk en volgens mij is er geen betere keus. Je hebt ook nog ruimte om er een ssd bij te zetten.

• luuky89
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:18:
Waarom kijk je niet naar de Lenovo E540? Voor 765,- heb je een laptop met i5 4200M processor, 740M videokaart, 8GB werkgeheugen en Full HD scherm. Er circuleert hier een kortingscode van 7% rond, gebruik die en nouja je zit iets boven de 700,- maar je hebt dan wel een goeie laptop.
maar de pricewatch: Acer Aspire V3-772G-54208G50Makk heeft dezelfde processor en een GT750M i.p.v. een gt 740m in de Lenovo.

Ook maar een 15 inch scherm...

Toch bedankt voor het meedenken!

Verwijderd

Ja en een brakkere koeling, mindere accuduur, slechter toetsenbord en slechtere bouwkwaliteit :)
Pagina: 1