Toon posts:

Vervanger videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP XW4400 waarin een Nvidia Quadro FX1500 videokaart zit.
Nu is er van deze kaart een onderdeeltje afgebroken, welke niet meer te herstellen is en waardoor de kaart niet meer werk.
Daar het systeem en de kaart wat ouder zijn is er niet zomaar een ander te krijgen.
Kan iemand mij ander opties van kaarten geven die ik als vervanger kan gebruiken in mijn pc, die misschien zelfs wel beter zijn qua geheugen ook?!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat doe je er precies mee (met het werkstation bedoel ik dan), aangezien het hier om een specifiek werkstation gaat met een VGA kaart toegespitst op specifieke taken zoals CAD/CAM. Waar ben jij de kaart precies voor nodig, afhankeliojk daarvan kunnen we hier een advies geven of je daadwerkelijk weer een Quadro kaart nodig bent of voor het zelfde geld een sneller consumenten kaart kunt kopen.

Overigens valt dit meer onder het Componenten Aankoop Advies subforum, daarom een kleine verhuizing.

[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 02-01-2014 10:46 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
In principe is het een pc voor thuisgebruik, maar ik ben wel iemand die graag het maximale uit de pc halen en mogelijk CAD op het systeem wil laten draaien voor mijn werk. Een must is dit niet, maar indien mogelijk en betaalbaar .....

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-02 10:36
Ik neem aan dat je er niet mee wilt gamen?
Een Quadro kaart is volgens mij nogal duurder dan een gewone consumentenkaart en de Quadro is niet bepaald geschikt voor gamen. Andersom kun je volgens mij wel CAD gebruiken i.c.m. een consumentenkaart.

Verwijderd

Topicstarter
Voorheen werden er eenvoudige games op de pc gespeeld, ook counterstrike. Ik zou, indien de mogelijkheid bestaat, wel rekening met gamen willen houden, maar gezien de leeftijd van de pc weet ik niet welke mogelijkheden hierin zijn.