Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woek
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb een DLNA server (mediatomb) achter een TP-Link WA801ND in client mode draaien. Alle DLNA servers en renderers zijn zichtbaar op het WiFi netwerk, behalve Mediatomb. Deze gebruikt IGMP (multicast) join berichten, en ik denk dat de WiFi client geen IGMP snooping ondersteunt. Voordat ik een andere client ga zoeken: klopt dit? Is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt dit wordt inderdaad niet doorgegeven in client mode (is bij de meeste zo). Volgensmij functioneert dit wel als je de range extender met wds aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woek
Dank voor het antwoord!
Ik kan inderdaad WDS aanvinken in Client mode. De AP is ook een TP-Link (WR1043ND) dus je zou denken dat die elkaar wel kunnen begrijpen.
Op eerste gezicht geen verschil, maar zal alles nog eens rebooten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woek
Nog steeds geen verbetering:
- als ik mediatomb alive messages laat sturen is er een continue stroom van packets (igmp storm)
- als ik mediatomb geen alive messages laat sturen (default) is die niet zichtbaar.

Inmiddels al een USB wifi unit gekocht, daarmee werkt het wel, maar die wordt weer niet goed door Linux ondersteund (rtl8192cu chipset die OVERAL in zit) en de verbinding valt daarmee random weg

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woek
Nog even ter info, ik heb de realtek driver kunnen patchen en succesvol kunnen compilen voor mijn kernel (3.12), en heb de WA801ND dus niet meer nodig