Laat ik een ding voorop stellen: mijn rMBP 15'' is veruit mijn beste aankoop tot nu toe. OS X is voor mij gewoon de missende schil bovenop *NIX, zonder last te krijgen van incompatible stuff. Verder is het zeer fijn dat ik gewoon een terminal heb waarin veruit de meeste Linux commando's gewoon werken.
/me mompelt iets met DRM en Silverlight
Maar even to the point. Ik wil een nieuwe desktop aan gaan schaffen, en daarbij loop ik tegen een dilemma aan.
Eerst even mijn wensen.
Ik heb doorgaans een hoop VM's openstaan, en gebruik wel eens CPU-intensieve applicaties. Maar met een i7 en een hoop RAM kom ik al een eind. Is er nog iets anders: ik game zo nu en dan eens, maar dan hebben we het meteen over games a la {GTA (>IV), Farcry, etc.}. Ik wil geen AIO-oplossing, dus een los scherm is een vereiste.
Verder heb ik een hekel aan grote behuizingen, dus er zijn ruwweg 3 keuzes:
Wat zou mijn beste keus zijn in deze?
/me mompelt iets met DRM en Silverlight
Maar even to the point. Ik wil een nieuwe desktop aan gaan schaffen, en daarbij loop ik tegen een dilemma aan.
Eerst even mijn wensen.
Ik heb doorgaans een hoop VM's openstaan, en gebruik wel eens CPU-intensieve applicaties. Maar met een i7 en een hoop RAM kom ik al een eind. Is er nog iets anders: ik game zo nu en dan eens, maar dan hebben we het meteen over games a la {GTA (>IV), Farcry, etc.}. Ik wil geen AIO-oplossing, dus een los scherm is een vereiste.
Verder heb ik een hekel aan grote behuizingen, dus er zijn ruwweg 3 keuzes:
- Gaan voor een Mac Mini. Lijkt me trouwens een onverstandige keus, aangezien 'ie al een tijd niet geüpdatet is. Verder ontbeert deze mac de nodige grafische powers.
- Gaan voor een Mac Pro (2013). Met 2 GPU's zullen eerder genoemde vertiermakers niet echt een probleem hebben, maar mijn portemonnee heeft wel een probleem met deze Mac. En ik zou, als ik 'm anyway zou aanschaffen, toch meteen de zwaarste GPU kiezen... Dat is namelijk de enige die niet (makkelijk) te upgraden valt.
- Gaan voor een customac. Nadeel is dat ik dan toch snel weer aan een flinke behuizing zit.
Wat zou mijn beste keus zijn in deze?