Externe monitor in plaats van laptop scherm

Pagina: 1
Acties:

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06-2025

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
Ik heb een prima Sony laptop waarbij het scherm kapot is maar de laptop nog prima werkt . Ik wil graag een externe monitor aansluiten en deze als hoofdscherm gebruiken. Is het mogelijk om met wat handwerk de vga kabel aan te sluiten op het moederbord zodat dit mogelijk word?

Nb ik kan de laptop niet gebruiken met de externe monitor als tweede scherm omdat ik Windows 7 heb geïnstalleerd en de videokaart dit os helaas niet blijkt te ondersteunen.

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-01 13:28

TommieW

Numa numa.

Als die laptop een aansluiting voor een externe monitor heeft, is het mogelijk.
We hebben alleen te weinig info om je goed te kunnen helpen. Over welke laptop hebben we het?
ik kan de laptop niet gebruiken met de externe monitor als tweede scherm omdat ik Windows 7 heb geïnstalleerd en de videokaart dit os helaas niet blijkt te ondersteunen.
Wat bedoel je hier precies mee?
Het lijkt mij bijzonder sterk dat je helemaal geen beeld krijgt. In het principe zou Windows gewoon zelf een (niet al te beste) driver moeten kunnen verzorgen. Je zou beeld moeten krijgen.
Wat gebeurt er als je gewoon een monitor aansluit en vervolgens de laptop aanzet?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vaak kun je met een toetsencombinatie (bij mij is het FN+F2) switchen van output.
Zelf solderen of een VGAaansluiting ergens in hobbyboppen lijkt me dan ook niet echt nodig.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

MankE NeliZ schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 21:05:
Ik heb een prima Sony laptop waarbij het scherm kapot is maar de laptop nog prima werkt . Ik wil graag een externe monitor aansluiten en deze als hoofdscherm gebruiken. Is het mogelijk om met wat handwerk de vga kabel aan te sluiten op het moederbord zodat dit mogelijk word?

Nb ik kan de laptop niet gebruiken met de externe monitor als tweede scherm omdat ik Windows 7 heb geïnstalleerd en de videokaart dit os helaas niet blijkt te ondersteunen.
Nou een videokaart ondersteund geen os. een os moet ondersteuning hebben voor een videokaart. nu is dt zelden een probleem.

Maar hoe kom je tot die conclusie ? heb je al remote ingelogd en geprobeert dat scherm in windows te enabelen en als primait aan te merken? of mischien wel in de bios gekozen om standaard het 2e scherm als primair aan te merken

Iperf

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
TommieW schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 21:11:
Als die laptop een aansluiting voor een externe monitor heeft, is het mogelijk.
We hebben alleen te weinig info om je goed te kunnen helpen. Over welke laptop hebben we het?

[...]

Wat bedoel je hier precies mee?
Het lijkt mij bijzonder sterk dat je helemaal geen beeld krijgt. In het principe zou Windows gewoon zelf een (niet al te beste) driver moeten kunnen verzorgen. Je zou beeld moeten krijgen.
Wat gebeurt er als je gewoon een monitor aansluit en vervolgens de laptop aanzet?
De laptop is http://www.sony.co.uk/support/en/product/VGN-CR11Z_R/updates

Ik bedoel dat ik windows 7 heb geïnstalleerd en toen zag dat ik de externe monitor niet kon activeren zoals dat normaal gaat via het betreffende menu in windows. Inmiddels is de LCD van de laptop kapot, dus kan ik ook geen drivers meer installeren oid om dit wel mogelijk te maken.

Ik heb uitgebreid gezocht naar mogelijkheden om de laptop terwijl de BIOS aan het laden is middels een F-toets te forceren te booten met gebruik van de externe monitor, maar dit werkt niet.

Vandaar mijn last resort idee om de monitor direct te koppelen aan het moederbord, ik vind het zonde om deze laptop weg te gooien.

[ Voor 3% gewijzigd door MankE NeliZ op 02-01-2014 09:08 ]

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-01 09:16
Je hoeft in windows 7 de monitor niet te activeren in een menu. Als je deze aansluit en de laptop aanzet, wordt dit zelf gedetecteerd als vga monitor en kan je middels de windows vlag en p kiezen voor andere optie's. Of zoals TERW_DAN schreef:
TERW_DAN schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 21:14:
Vaak kun je met een toetsencombinatie (bij mij is het FN+F2) switchen van output.
Zelf solderen of een VGAaansluiting ergens in hobbyboppen lijkt me dan ook niet echt nodig.

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
barry457 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 09:14:
Je hoeft in windows 7 de monitor niet te activeren in een menu. Als je deze aansluit en de laptop aanzet, wordt dit zelf gedetecteerd als vga monitor en kan je middels de windows vlag en p kiezen voor andere optie's. Of zoals TERW_DAN schreef:

[...]
Dat zal wel maar helaas is het scherm van mijn laptop kapot, ik kan dus niets meer in Windows doen zolang de externe monitor niet werkt :-)

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Stuur mij anders een DM. Ik kan je wel helpen om voor een aardig prijsje aan een ander scherm te komen voor in je laptop. Is imho een mooiere oplossing.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
Bedankt voor het aanbod 50Miles, ik wil alleen wel eerst kijken of ik het op de minder mooie DIY-manier kan oplossen :-)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

MankE NeliZ schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 09:15:
[...]

Dat zal wel maar helaas is het scherm van mijn laptop kapot, ik kan dus niets meer in Windows doen zolang de externe monitor niet werkt :-)
gebruik je een touch screen ofzo? [windows]+[p,p,p,p] werkt hier uitstekend op het toetsenbord mss moet ej even blind je wachtwoord intypen ofzo

Iperf

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
Fish, nee ik gebruik geen touchscreen - de laptop is uit 2008 :-) Blind inloggen gaat goed, Windows PPPP heeft echter geen resultaat op de Sony laptop.

Heb het ook op een andere laptop geprobeerd en daar gaat het wel goed. Sterker nog: waneer ik de externe monitor alleen al aansluit komt er al beeld op die andere laptop. Dit gebeurt helaas niet op de Sony met kapotte LCD.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-01 13:28

TommieW

Numa numa.

Probeer eens met de monitor er aan en als Windows is opgestart op de Windowstoets en P tegelijk te drukken.
Dit zou moeten werken! :)

Het probleem is namelijk niet dat de grafische kaart geen driver heeft, maar dat er geen driver geïnstalleerd is voor de FN toetsen.

Oeps, ik moet beter leren lezen. :')

[ Voor 39% gewijzigd door TommieW op 02-01-2014 10:31 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en al met rdp oid aangelogd ?

http://oreilly.com/window...hacks-remote-desktop.html
http://mediarealm.com.au/...ote-desktop-in-windows-7/

[ Voor 85% gewijzigd door Fish op 02-01-2014 10:33 ]

Iperf

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
Bedankt voor de links voor RDP maar ik weet niet wat de computernaam van de Sony laptop is dus ik ben bang dat ik die remote registry aanpassingen niet kan maken om RDP mogelijk te maken.

• webd
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-05-2018
-- verwijderd --

[ Voor 96% gewijzigd door webd op 16-02-2015 21:06 ]

Pagina: 1