3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | aroTHERM plus | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Celeron G1620 Boxed | € 34,98 | € 34,98 |
| 1 | MSI B75MA-E31 | € 41,22 | € 41,22 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST500DM002, 500GB | € 41,95 | € 41,95 |
| 1 | Antec VSK-4000E | € 25,98 | € 25,98 |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 30,50 | € 30,50 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 32,50 | € 32,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 207,13 | |
Komt 7 euro over het budget.
Dan komen er nog een paar kosten bij:
- Windowslicentie (misschien kan hij de oude gebruiken, maar als ik hoor dat zijn pc uit 1999, komt zijn er waarschijnlijk geen drivers voor de hardware. Als hij de oude licentie niet kan gebruiken en het te duur is om een win 7/8 licentie te halen, kun je misschien nog kennissen om een gunst vragen of een gratis OS gebruiken, bijv. Linux)
-Toetsenbord (zou hij wel kunnen hergebruiken, anders is een 10-tje wel te bezuinigen op de hardware.)
-Muis (zie toetsenbord)
-monitor (Misschien kan hij zijn oude gebruiken, het zal geen hoogvlieger zijn, maar het is voldoende.)
-Boxjes (Kan hij ook de oude gebruiken, of een simpel headsetje aansluiten op de computer, dat gekocht is voor 1.50 bij de action!.
- misschien nog een optische drive? Maar ik denk niet dat die echt nodig is, want tegenwoordig kun je bijna alles online downloaden of via usb erop zetten.
- En natuurlijk het in elkaar zetten, ik neem aan dat het niet door de klant gedaan kan worden, misschien kan jij dit voor hem/haar doen of een kennis/vriendelijke tweaker
Verder je bent er niet echt duidelijk over wat er precies kapot is, misschien kan bijv. de kast hergebruikt worden (het scheelt niet veel, maar op zo een klein budget is 25 euro veel.
Edit: Als er niet zoveel haast bij is dan kun je misschien nog een pricewatch: ASRock Intel H81 H81M-DGS met een pricewatch: Intel Celeron G1820 Boxed overwegen. Deze processor heeft een socket 1150 voet, i.pv. een socket 1155 voet waardoor je later nog naar een betere haswell processor kunt upgraden mocht dit noodzakelijk zijn. Bedenk me ook nog net dat je ook voor 2GB geheugen kunt gaan om een 10-tje te besparen, het zou moeten kunnen, maar ik zou het alleen 2GB nemen als het echt niet anders kan.
Edit: misschien is 2de hands zelfs beter http://tweakers.net/categ...eyx9TNYfZ1Et_UpTOZmobX2BQ
[ Voor 13% gewijzigd door hoi1234 op 01-01-2014 21:47 ]
Bedankt!
Ik ga hem zelf in elkaar zetten en er komt waarschijnlijk debian op want dat staat ook al lang op zijn oude pc. Met Enlightenment btw.
Maar ik zal het er met hem over hebben.
Ik ga hem zelf in elkaar zetten en er komt waarschijnlijk debian op want dat staat ook al lang op zijn oude pc. Met Enlightenment btw.
Maar ik zal het er met hem over hebben.
3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | aroTHERM plus | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89
Als je er debian opzet is 4GB Ram misschien een beetje veel, maar dit zou ik niet durven zeggen.
Pagina: 1