8/1 Aldi aanbieding: Medion Akoya E7226T

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:17
Ik ben benieuwd wat de tweaker van deze aanbieding vindt. Op 8 januari heeft de Aldi een laptop in de aanbieding met een mooi groot 17,3 inch touch scherm voor 499 euro. Er zit een Pentium N3520 proccessor in. Deze is nog vrij nieuw, dus daar zijn weinig reviews over te vinden.

Dit zijn de overige specs:

17.3" Touch notebook
MD 99310. Intel® Pentium® N3520 Prozessor
(2,17 GHz, 2 MB Intel® Smart Cache)
Intel® HD Grafik, met 43.9 cm Multitouch Widescreen-LED-Backlight-Display en resolutie: HD 1600x900.

- 2 Dolby Luidsprekers
- 1000 GB SSHD-Hybride harde schijf (8 GB Flash)
- 4 GB DDR3L SDRAM werkgeheugen
- DVD-/CD-Brander
- WiFi b/g/n
- Bluetooth 4.0
- HD-Webcam en microfoon
- HDMI
- USB 3.0
- Windows 8.1
- Multikaartlezer
- 1x USB 3.0
- 2x USB 2.0
- 1x HDMI®
- 1x LAN (RJ-45)
- afmetingen: ca. 42x28x3.6 cm
- gewicht: 3.16 kg incl. accu

Op deze Belgische site is men er wel positief over: http://www.diskidee.be/20...creen-in-de-rekken/34373/

Ik zoek inderdaad een desktop vervanger. Ik heb nu een desktop met een AMD A8-3870K Black Edition, een 128 GB SSD en 8 GB geheugen. Ik heb geen aparte grafische kaart. Gamen doe ik niet op de pc, ik bewerk er foto's op, houd websites bij en verder is het wat tekstverwerken en internetten.

Deze desktop is voor mijn doen snel genoeg en als de 1TB schijf uit deze Medion laptop me niet snel genoeg is kan ik de SSD nog overzetten eventueel.

[ Voor 17% gewijzigd door rimave op 01-01-2014 20:02 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:17
nobody?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

Tja, moeilijk wat van te zeggen. Op papier ziet het er geweldig uit. Voor wat je er mee wil doen denk ik dat het wel eens een hele goede aankoop kan zijn. Ik ben voornamelijk nieuwsgierig naar de prestaties van de harde schijf; bij een hybride schijf kan ik me niet zoveel voorstellen. Als totaalplaatje zal hij je desktop niet bij kunnen houden denk ik.

Je hebt zelf een SSD dus je weet hoeveel effect dat heeft op alles wat je pc doet. Bij zo ongeveer alles wat je doet heb je de schijf nodig dus als dat een beetje rap gaat, dan graag. Een hybride zou - neem ik maar aan - sneller moeten zijn dan een traditionele HD.

Gecombineerd met een touchscreen en 17'' voor deze prijs? Als de bouwkwaliteit goed is, dan is het een prima deal. En zo niet, dan breng je hem terug, ik heb nog nooit problemen gehad met dingen terugbrengen naar de Aldi.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een hybride schijf in mijn Vaio gestopt...
Je merkt na een keer of 3, 4 opnieuw opstarten achter elkaar dat het OS sneller opstart dankzij het SDD gedeelte.
De schijf bepaald zelf welke gedeeltes hij op de SDD zet voor het sneller opstarten van het OS of applicaties.
Het is wel een Seagate die ik erin heb zitten.
Dat werkt prima, is wel een 7200 toeren schijf verder.

Over de laptop in totaal, leuk ding voor dat geld.
Vergeet alleen niet dat 17 inch echt groot is en niet iets voor in de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 20:41
De pentium N3520 is er één van het Bay-trail platform van intel.

Tweakers heeft een review van een vergelijkbare cpu uit dit platform. De pentium uit deze laptop zal nog wel wat sneller zijn, maar ik vermoed dat zeker het grafische deel van je huidige AMD A8-3870K een stuk rapper zal zijn, daar staat tegenover dat die AMD weer een stuk meer stroom vreet. Of je het verschil gaat merken in jouw dagelijkse bezigheden durf ik niet te zeggen...

Specificaties zien er verder leuk uit al zou ik persoonlijk gaan voor een minimale schermresolutie van 1080p... Maar dat is uiteraard een persoonlijke keuze.

[ Voor 10% gewijzigd door Spekkie88 op 03-01-2014 23:14 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:53
Is de cpu niet een beetje te zwak voor foto bewerking.
Volgens de altijd betrouwbare "kuch" Passmark benchmark is dat ding ongeveer even snel als een
Pentium B940.

Voor dezelfde prijs kun je ook nog wel iets met een i3....M vinden: pricewatch: Asus R704A-TY237H

Heb je alleen geen touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 23:24
Als je opzoek bent naar een desktop vervanger zou ik niet kiezen voor deze energiezuinige processor, wat de opvolger is van de Atom. Ik zou dan persoonlijk kiezen voor een wat meer krachtiger energie verbuikende processor in de vorm van een Core i3 of i5. Als desktop vervanger heb je hem toch vaker aan de netspanning dan als mobiel gebruik en zou mij die energiezuinigheid weinig schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:49
Ben even aan het kijken naar deze laptop, hij lijkt me niet verkeerd. Een krachtiger processor zou mooier zijn geweest, echter in de pricewatch zie ik geen andere laptops met touchtechniek die qua prijs vergelijkbaar zijn. Die 1600 bij 900 resolutie is ook fijn.
Heb nog wel even gekeken naar 15 inch touch laptops gekeken rond de 500 / 600 euro maar die hebben allemaal een 1366x768 resolutie. Dat lijkt me toch wat onaantrekkelijker, of niet?
Zo'n hybride harde schijf met extra flash geheugen klinkt ook wel interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-10-2023
Ik heb hem hier in huis, de bouwkwaliteit is prima, plastic maar voelt stevig aan. Voor de rest kan ik er nog weinig over zeggen behalve dat het er goed uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi iedereen, ik ben nieuw hier.

Mijn vader heeft deze gekocht, maar het is al het 2de exemplaar op 2 weken tijd. Bij de het 1ste exemplaar merkten we op dat bij het heropstarten na de 1ste ingebruikname, (waarbij we windows moesten instellen), wanneer we ons wachtwoord voor windows moesten ingeven, dat de numlock en capslock toesten omgekeerd werkten:

Wanneer het numlock-lampje brandt werken de toesten van het numeriek klavier niet en wanneer uit, werkten ze wel. Dit gebeurd eveneens met capslock.
Dit bleek afwisselend te zijn telkens we opnieuw opstarten. de ene keer werkt capslock omgekeerd en numlock correct, en da andere keer idem met numlock.

Een ander probleem die zich tegelijk voordeed is het wifi-signaal die steeds beperkt is. Geel driehoekje met " ! " erin.
Bij het instellen van windows tijdens de eerste ingebruikname werkte alles perfect, maar na de eerste heropstart begonnen deden deze problemen zich voor te doen.
We hebben toen de laptop terug gebracht en een ander gevraagd in de hoop dat het mss dat ene exemplaar was die problemen had, maar jammergenoeg doen identiek dezelfde problemen zich voor.

Dit is zeer vervelend en kan grote gevolgen hebben bij bevoorbeeld online bankieren.

Weet iemand wat hier de oorzaak kan zijn?

Met dank

Sander
Pagina: 1