Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Best Buy Guide Jan 2014, andere optie voor videokaart.

Pagina: 1
Acties:

• Ferry H.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-10-2022
Hallo,

Is het niet véél verstandiger en leuker als je een BF4 bij je kaart krijgt voor maar een paar euro meer:

Deze staat in de BBG (Basisgamesysteem): pricewatch: MSI R9 270X GAMING 2G
Deze had ik veel liever in de BBG gezien: pricewatch: MSI R9 270X GAMING 2G Battlefield 4

Kan je voor een paar euro meer een geweldig spel spelen!

Mvg,
Ferry

[ Voor 9% gewijzigd door Ferry H. op 01-01-2014 19:47 ]

Reviews: MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-11 10:24

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Daar wordt idd slecht opgelet. Ik had dat ook met de vorige editie, daar stond de 280x terwijl de 7970 niet alleen qua prijs voordeliger was (iets wat wel als mogelijkheid werd benoemd), maar de 7970 kwam wel met zo'n gold pakket, waardoor ik 3 spellen kon pakken die zelfs op het goedkoopst nog zo 60+ euro aan waarde had.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Ferry H.
Benjamin- schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 19:47:
Daar wordt idd slecht opgelet. Ik had dat ook met de vorige editie, daar stond de 280x terwijl de 7970 niet alleen qua prijs voordeliger was (iets wat wel als mogelijkheid werd benoemd), maar de 7970 kwam wel met zo'n gold pakket, waardoor ik 3 spellen kon pakken die zelfs op het goedkoopst nog zo 60+ euro aan waarde had.
Ben ik het totaal met je eens, in mijn ogen wordt er gewoon helemaal niet/zeer slecht op gelet. Verder ook de enorme aantallen aan typfouten niet vergeten die in de BBG's staan ;)

Verwijderd

Omdat de BBG een pc opstelt die algemeen is. Waarom zou ik een spel erbij willen kopen die meer kopzorgen dan plezier oplevert? Als die BF4 kaart erin had gestaan was ik dus weer meer geld kwijt dan nu. Dan heb je het niet meer over een BBG, aangezien je voor een betere prijs dezelfde kaart had kunnen krijgen. Het is goed zoals het er nu in staat.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-11 22:48

Bolletje

Moderator Harde Waren
Een belangrijk punt bij de bbg is dat de componenten voor de periode dat de bbg actueel is (voor de gamesystemen is dat vaak twee maanden; bij een nieuwe editie worden ze dan vernieuwd) continue verkrijgbaar zijn. Dat betekent vaak dat tijdelijke acties niet worden opgenomen, maar ook dat er niet enkel naar de laagste prijs wordt gekeken (één winkel kan bijvoorbeeld een lage prijs hanteren terwijl de overige winkels een veel hogere prijs hanteren).
Bedenk immers dat de bbg een richtlijn. Voor persoonlijk advies, waarbij dan acties kunnen worden genoemd, zijn de aankoopadviesfora in het leven geroepen. Het is bij die MSI 270X bijvoorbeeld leuk dat je er BF4 bij krijgt, maar het is niet alsof (de samenstelling van de systemen van) de bbg dan per se slecht is.

Trouwens, jullie weten dat de bbg wordt samengesteld met behulp van input van gebruikers op het forum? Want dan kan je dit soort kwesties juist betrekken voordat de bbg online komt. Om inhoudelijk op jullie punten in te gaan:

1) De MSI 270X met BF4 is pas op 21 december in de Pricewatch verschenen. Ik heb de discussie niet gevoerd, maar gezien de prijsgeschiedenis was die videokaart in het begin enkel bij één of een paar winkels verkrijgbaar. Het kon toen dus een onzekerheid geweest zijn om die op te nemen. Het kon ook zijn dat die versie simpelweg onopgemerkt is gebleven. Desondanks heb ik het artikel gewijzigd en een kleine notitie van de versie met BF4 gemaakt.

2) Over de kwestie van de HD7970 - 280X; een goed voorbeeld van zo'n tijdelijke actie. Daar is ook toentertijd discussie over gevoerd ([BBG] Mainstreamgamesysteem november 2013). Als je kijkt naar de prijsgeschiedenis van de populaire pricewatch: MSI R7970 TF 3GD5/OC BE zie je dat die maar tijdelijk een lage prijs had (en werd geleverd met de coupons voor spellen). Als de bbg toen werd geplaatst met die videokaart was de bbg op 1 november al gelijk niet meer actueel geweest. Hetzelfde gaat op voor andere HD7970's.

We staan altijd open voor opmerkingen. Bij kleine dingen kan je in de toekomst eventueel ook een DM sturen. Die springen beter in het oog dan een topic in GR. :)

• Ferry H.
Verwijderd schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 20:23:
Omdat de BBG een pc opstelt die algemeen is. Waarom zou ik een spel erbij willen kopen die meer kopzorgen dan plezier oplevert? Als die BF4 kaart erin had gestaan was ik dus weer meer geld kwijt dan nu. Dan heb je het niet meer over een BBG, aangezien je voor een betere prijs dezelfde kaart had kunnen krijgen. Het is goed zoals het er nu in staat.
Dan snap ik je even niet meer, je geeft dan wel 1100 euro uit aan een ''Mainstream gamesysteem'' maar over een paar euro loop je dan te tobben?
Bolletje schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 20:34:
Een belangrijk punt bij de bbg is dat de componenten voor de periode dat de bbg actueel is (voor de gamesystemen is dat vaak twee maanden; bij een nieuwe editie worden ze dan vernieuwd) continue verkrijgbaar zijn. Dat betekent vaak dat tijdelijke acties niet worden opgenomen, maar ook dat er niet enkel naar de laagste prijs wordt gekeken (één winkel kan bijvoorbeeld een lage prijs hanteren terwijl de overige winkels een veel hogere prijs hanteren).
Bedenk immers dat de bbg een richtlijn. Voor persoonlijk advies, waarbij dan acties kunnen worden genoemd, zijn de aankoopadviesfora in het leven geroepen. Het is bij die MSI 270X bijvoorbeeld leuk dat je er BF4 bij krijgt, maar het is niet alsof (de samenstelling van de systemen van) de bbg dan per se slecht is.

Trouwens, jullie weten dat de bbg wordt samengesteld met behulp van input van gebruikers op het forum? Want dan kan je dit soort kwesties juist betrekken voordat de bbg online komt. Om inhoudelijk op jullie punten in te gaan:

1) De MSI 270X met BF4 is pas op 21 december in de Pricewatch verschenen. Ik heb de discussie niet gevoerd, maar gezien de prijsgeschiedenis was die videokaart in het begin enkel bij één of een paar winkels verkrijgbaar. Het kon toen dus een onzekerheid geweest zijn om die op te nemen. Het kon ook dat die versie simpelweg onopgemerkt is gebleven. Desondanks heb ik het artikel gewijzigd en een kleine notitie van de versie met BF4 gemaakt.

2) Over de kwestie van de HD7970 - 280X; een goed voorbeeld van zo'n tijdelijke actie. Daar is ook toentertijd discussie over gevoerd ([BBG] Mainstreamgamesysteem november 2013). Als je kijkt naar de prijsgeschiedenis van de populaire pricewatch: MSI R7970 TF 3GD5/OC BE zie je dat die maar tijdelijk een lage prijs had (en werd geleverd met de coupons voor spellen). Als de bbg toen werd geplaatst met die videokaart was de bbg op 1 november al gelijk niet meer actueel zijn geweest. Hetzelfde gaat op voor andere HD7970's.

We staan altijd open voor opmerkingen. Bij kleine dingen kan je in de toekomst eventueel ook een DM sturen. Die springen beter in het oog dan een topic in GR. :)
Top!

[ Voor 127% gewijzigd door Ferry H. op 01-01-2014 20:36 ]

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-11 10:24

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Bolletje schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 20:34:
2) Over de kwestie van de HD7970 - 280X; een goed voorbeeld van zo'n tijdelijke actie. Daar is ook toentertijd discussie over gevoerd ([BBG] Mainstreamgamesysteem november 2013). Als je kijkt naar de prijsgeschiedenis van de populaire pricewatch: MSI R7970 TF 3GD5/OC BE zie je dat die maar tijdelijk een lage prijs had (en werd geleverd met de coupons voor spellen). Als de bbg toen werd geplaatst met die videokaart was de bbg op 1 november al gelijk niet meer actueel geweest. Hetzelfde gaat op voor andere HD7970's.
Ik begrijp dat het allemaal wel tijdelijk is, al was die AMD actie best een lange tijd 'tijdelijk', maar het benoemen van dit soort deals is wel belangrijk bij een computer die je bouwt om te gamen. Je kan dan wel aangeven dat bij verschillende kaarten deze actie is en dat het verstandig is om hierop te letten. Ik had hier namelijk ook niet opgelet, het is dat andere mij hierop attendeerde.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-11 14:52
Bolletje legt de situatie inderdaad goed uit :)

Maar vergeet niet dat de Battlefield 4 editie niet voor iedereen de best buy is. De kaart is ten eerste bij een beperkt aantal shops leverbaar. Leverbaarheid is altijd belangrijk voor een bbg. Daarnaast mag je er niet vanuit gaan dat iedereen een bepaalde game graag wil en zoals Bolletje ook aan gaf is de kaart nog maar sinds 21 december in de bbg verschenen. Ik vind het daarom ook te makkelijk om te zeggen dat er op zulke zaken slecht gelet wordt. Het komt namelijk regenmatig voor dat er in de tekst en uitleg wordt verwezen naar andere kaarten / systemen / opties.
Benjamin- schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 10:27:
[...]

Ik begrijp dat het allemaal wel tijdelijk is, al was die AMD actie best een lange tijd 'tijdelijk', maar het benoemen van dit soort deals is wel belangrijk bij een computer die je bouwt om te gamen. Je kan dan wel aangeven dat bij verschillende kaarten deze actie is en dat het verstandig is om hierop te letten. Ik had hier namelijk ook niet opgelet, het is dat andere mij hierop attendeerde.
Hoe belangrijk leverbaarheid is blijkt nu wel weer. De 270X'en zijn vrij plotseling erg slecht leverbaar waardoor de BBG op 2 januari alweer verouderd is. Feit bij de 7970 was wel dat het een actie was om de oude voorraden op te maken. Van vandaag op morgen kan die voorraad op zijn en dan moet er alweer uit worden geweken naar een andere kaart.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Pagina: 1