Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joelharkes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05-2024
Beste Tweakers,

Ik heb een via marktplaats een all surround set van Samsung gekocht (HT-BD1250) waarvan de versterker kapot was. Ik heb het op een Denon AVR 1513 aangesloten maar nu blijkt de subwoofer van het samsung set passief te zijn en heeft de Denon AVR 1513 alleen een actieve aansluiting voor de subwoofer (zo ver ik weet). Ik heb de subwoofer nu op de center speaker aangesloten (en geen centere speaker aangesloten) maar dat is geen ideale oplossing. Is de subwoofer van de HT-BD1250 gemakkelijk actief te maken, welke opties heb ik hier voor?
Ik heb ergens gelezen dat je hiervoor een speciale kleine versterker op de achterkant kan bevestigen maar ik verder niks over deze apparaten gevonden.

Is er een goedkope oplossing om toch de subwoofer goed op de versterker aan te sluiten?

Bij voorbaad dank,
Joël

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, voor een passieve subwoofer heb je altijd een versterker nodig. Het handigst is dus om een kabeltje van de aansluiting voor een actieve sub op je Denon naar een versterker te trekken, en dan die versterker op je subwoofer aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
joelharkes schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 19:22:
Ik heb de subwoofer nu op de center speaker aangesloten (en geen centere speaker aangesloten) maar dat is geen ideale oplossing.
Alles behalve ideaal inderdaad. Je subwoofer fungeert nu gewoon als center speaker en doet het gehele bereik. Als je de subwoofer op een dergelijke terminal aansluit (wat dan logischer zou zijn om de front te pakken) dan zal er nog een filter achter moeten om alleen de lage tonen door te laten.
Is de subwoofer van de HT-BD1250 gemakkelijk actief te maken, welke opties heb ik hier voor?
Genoeg (kleine) losse versterkers die je aan kan sluiten om de subwoofer actief te maken. Ik zou echter geen geld in dit soort subwoofers steken. Genoeg actieve subwoofers te koop op Marktplaats voor niet al te veel geld.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 14:13
Ik gebruik op mijn slaapkamer een oude stereotoren als versterker voor de sub, werkt op zich ook prima. Eén keer het volume afstellen is voldoende, het enige nadeel is dat hij niet automatisch aan of uit gaat.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.