Desktop (win7) met XBMC frodo > modem > sony bravia

Pagina: 1
Acties:

• sph1980
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-11 16:18
Ik ben bij mijn schoonouders bezig met het programma XBMC.

Er is hier een desktop pc met windows 7 verbonden met de router/modem.

Ook is er een Sony Bravia tv met lan verbinding met de router/modem.

Er is dus sprake van de tv en de desktop in 1 netwerk.

Hoe speel ik vanaf de desktop films af naar de tv?

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
And the answer is 42.

Maar wat heb je zelf gevonden? Waar loop je vast, wat is het probleem? Beetje zelf initiatief tonen en als het dan niet lukt, dan helpen we je graag verder :)

• sph1980
Initiatief... Ik heb er een paar uur achter gezeten en krijg het niet voor elkaar..

Wat ik gedaan heb:

xbmc starten

alle opties qua netwerk aanzetten / uitzetten / mogelijkheden gecombineerd

D.w.z. proxy aan, proxy uit, remote control aan, remote control uit, airplay aan, airplay uit en alle hierbij mogelijke combinaties...

Wat ik ook doe, ik zie op de bravia tv niet ineens een kopje xbmc verschijnen...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met zo weinig info kunnen wij uitermate weinig zeggen...

Wat voor router/modem?
Hoe verbonden met TV cq desktop?
Gebruik je DLNA? Staat het ook aan op beide devices?
Zijn de beide apparaten los van elkaar wel online (actieve internetverbinding?)
Kunnen de apparaten elkaar wel onderling pingen?

Oslik blyat! Oslik!

• sph1980
Wat voor router/modem?
Een ziggo Motorola modem

Hoe verbonden met TV cq desktop?
Met internetkabels van desktop > modem > tv

Gebruik je DLNA? Staat het ook aan op beide devices?
Op tv: ja, xbmc; ja

Zijn de beide apparaten los van elkaar wel online (actieve internetverbinding?)
Ja, op allebei internet

Kunnen de apparaten elkaar wel onderling pingen?
Ook, want de gedeelde bestanden op de desktop zijn te zien op de tv

Verwijderd

Je kunt XBMC als een upnp/DLNA server gebruiken en vanuit je computer hiernaartoe streamen. Je kunt hiervoor VLC gebruiken.

Handigste is natuurlijk HDMI kabel gebruiken.

• sph1980
Ok, dan heb ik xbmc overschat. Zoals ik het begrepen heb kon ik het vanaf de tv op afstand bedienen.
Nu is het niet leuk meer :)

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-11 16:08
Kan ook hoor. Heb je wel een CEC adapter nodig. Maar voor wat jij wil is het waarschijnlijk het handigst als je in de settings aanvinkt dat XBMC zich als UPNP server moet gedragen.

• sph1980
Maar voorwaarde is dan dat VLC moet streamen?

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
sph1980 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 22:05:
Ok, dan heb ik xbmc overschat. Zoals ik het begrepen heb kon ik het vanaf de tv op afstand bedienen.
Nu is het niet leuk meer :)
Nee joh, nu begint het tweaken pas. Het kan namelijk wel... :)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:57

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik denk dat je niet helemaal goed begrijpt wat XBMC is / hoe het werkt.

XBMC kan niet opeens zomaar je tv overnemen via een netwerkverbinding zodat je via XBMC op je tv ziet. XBMC is namelijk een mediaspeler client welke ook als DLNA server kan werken. Om XBMC beeld op je tv te krijgen zal de computer altijd rechtstreeks op je tv aangesloten moeten zijn.

De makkelijkste manier om XBMC op je tv te krijgen is door een HDMI kabel tussen de tv en XBMC te leggen. Je ziet dan op je tv de beelden van je computer. Als je ook basis besturing van XBMC via de afstandsbediening van je tv wilt hebben dan kan je een HDMI-CEC adapter gebruiken zoals hierboven aangegeven. Je tv dient dan wel CEC te ondersteunen.
Wil je meer bedieningsmogelijkheden hebben dan kan je het makkelijkst een Windows Media Center afstandsbediening en ontvanger op de kop tikken (kost ongeveer tussen de €10 en €20) en deze aansluiten op je computer.

Wil je, of kun je de tv niet rechtstreeks op de computer aansluiten maar wil je toch films af kunnen spelen op je tv, dan zal je (indien de tv DLNA ondersteund) met DLNA moeten gaan werken. Je kan in XBMC de DLNA en UPnP server aanzetten. Je zou dan in principe in het 'media' menu van je tv XBMC als bronapparaat moeten kunnen zien en daarvanaf de media moeten kunnen afspelen. XBMC doet echter niet aan transcoding, dus alle media bestanden op de PC zullen dan in een formaat moeten staan welke de tv ook af kan spelen. Zijn ze dat niet, dan zul je of een foutmelding krijgen dat het formaat niet ondersteund wordt, of je zult de bestanden niet eens zien.

Een alternatief voor XBMC als DLNA server is Twonkey of Plex. Deze kunnen beiden ook transcoden. Je kan op de server instellen naar wat er getranscode moet worden.
Transcoden is het tijdens het afspelen omzetten van het ene soort bestand naar het andere soort bestand. Een voorbeeld is dat je bronbestand een .MKV met h.264 video en DTS audio, maar je mediaspeler alleen maar DivX met AC3 audio ondersteund. Tijdens het transcoden wordt het signaal geconverteerd van h.264 met DTS naar DivX met AC3.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Pagina: 1