Laptop ethernet uitgang als internetvoeding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sph1980
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-01 20:25
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en kan er niet echt achterkomen hoe een aantal dingen werken.

Ik heb veel gezocht op google en andere fora, maar mensen die veel verstand hebben van computers gebruiken helaas vaak geen jip en janneke taal :)

Ik heb thuis een vaio laptop met mijn netwerk via wifi. Graag wil ik gebruik maken van de ethernetpoort als internet 'uitgang'. Dat een apparaat dus internet krijgt van mijn laptop.

Als ik een netwerkbrug wil maken in het netwerkcentrum (win 8.1) zegt de laptop

"OM EEN NETWERKBRUG TE KUNNEN MAKEN DIENT U MINIMAAL TWEE SNELLE INTERNETVERBINDINGEN TE SELECTEREN DIE NIET VOOR INTERNETVERBINDING DELEN WORDEN GEBRUIKT."

Wat doe ik fout, of is het simpelweg niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:14
Ik geloof dat je dat het beste kan doen door:
Op de netwerkverbinding van je draadloze verbinding, meestal "Draadloze netwerkverbinding" genoemd, delen aanzetten en dat mogelijk maken voor je lan-verbinding, meestal "LAN-verbinding" genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sph1980
Ik dacht dat delen alleen te maken had met computerbestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sph1980
Gedaan wat je zei, maar de tv vermeld dat de lokale toegang en internettoegang mislukt zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Je moet de TV eerst aansluiten voordat je een netwerkbrug kan maken.
Tevens moet internet delen juist UIT staan.

[ Voor 24% gewijzigd door jeroen3 op 01-01-2014 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sph1980
Aha. Dus netwerkbrug undo, tv aansluiten, dan bridgen :S

Omslachtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sph1980
Ook geprobeerd, tevens melding dat er geen internet of lokale toegang op de tv is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je je tv even uit en aan gezet erna ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-07 20:27

NSG

Je weet niks!

Misschien dat het met afbeeldingen duidelijker is: heb je de volgende stappen gevolgd?
http://www.countrymilewif...ith-ethernet-devices.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sph1980
Afbeeldingslocatie: http://www.countrymilewifi.com/Images/hotel-wifi3.png
Dit is niet het plaatje dat ik bij mijn wifi adapter krijg.
Bij windows 8.1 zijn dit soort dingen verwijdert of zo :S
Het complete tabje "SHARING" is bij mij weg...
Moet ik nu wel of geen bestandsdeling aan of uit zetten?
En wat zijn de consequenties dat ik mn netwerkpoort als internetleverancier gebruik?
Wil dit namelijk permanent houden terwijl de laptop normaal gebruikt blijft.

[ Voor 41% gewijzigd door sph1980 op 01-01-2014 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ics moet dus uitstaan om een bridge te maken. het is of-of

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:26

Fiber

Beaches are for storming.

sph1980 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 18:57:
[...] Graag wil ik gebruik maken van de ethernetpoort als internet 'uitgang'. Dat een apparaat dus internet krijgt van mijn laptop...
Waarom wil je dat...? Het is veel handiger om je andere apparaten rechtstreeks op je router aan te sluiten eventueel met een lange ethernet-kabel en/of een switch en/of een access-point.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

sph1980 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 20:00:
[afbeelding]
Dit is niet het plaatje dat ik bij mijn wifi adapter krijg.
Bij windows 8.1 zijn dit soort dingen verwijdert of zo :S
Het complete tabje "SHARING" is bij mij weg...
Moet ik nu wel of geen bestandsdeling aan of uit zetten?
En wat zijn de consequenties dat ik mn netwerkpoort als internetleverancier gebruik?
Wil dit namelijk permanent houden terwijl de laptop normaal gebruikt blijft.
Heb zelf ook Windows 8.1 draaien en heb hier wél dat tabblad, zojuist ook getest en het werkt. Je moet dus géén gebruik maken van een netwerkbrug!

[ Voor 3% gewijzigd door NSG op 01-01-2014 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sph1980
fish schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 20:05:
ics moet dus uitstaan om een bridge te maken. het is of-of
Wat is het nou, de een zegt dat ik een brug moet maken. De ander zegt dat ik ics moet gebruiken.
Ics kan dus niet op windows 8.1 op de manier zoals hierboven in de handleiding...
Ik had btw de tv al aan en uit gezet.
De reden dat ik dit doe is omdat ik niet de mogelijkheid heb om een kabel van de modem naar de tv te trekken....

EDIT: dus zoals hierboven beschreven geen netwerkbrug maar ICS
Hoe kom ik op ICS zonder het tabblad?

[ Voor 9% gewijzigd door sph1980 op 01-01-2014 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nou of of, zoals ik al zei

niet en-en, je kan niet bridgen (een transparante verbinding met de andere netwerk poort) en ics (nat+shizzle) gebruiken tussen 2 dezelfde poorten

bridgen heen in mijn geval de voorkeur dus ics uitzetten
en bestandsdelen heeft geen fuck te maken met wat jij wil (internet op je tv)

[ Voor 28% gewijzigd door Fish op 01-01-2014 20:23 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sph1980
Volgens Enes_81 moet ik juist niet bridgen en volgens jou moet ik ics niet doen.
Met bridgen verkreeg ik geen internet op de tv en de optie ICS zit niet op mijn win 8.1
Groentjuh en Jeroen vinden dat de functie bestandsdeling ook invloed heeft en nu lees ik dat het nergens mee te maken heeft :?

Never mind, heb er al niet veel kaas van gegeten en dan maken tegenstrijdige berichten het hier er ook niet makkelijker op :)

Het enige wat ik gewoon wil is de netwerkpoort in mn laptop als 'leverancier' gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door sph1980 op 01-01-2014 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je kan bestanden delen en dan gaat dat (tegenwoordig) via ip. maar een ip verbinding heeft niets te maken met bestanden delen. Iets wat je eventueel wel nodig gaat hebben wanneer je bestanden van je laptop op je tv wil afspelen. maar vooralsnog staat staat dan los van internet op je tv krgijen

als je graag ics wil gebruiken moet je dat vooral doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 01-01-2014 20:48 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Leuk om te zien dat meningen kunnen verschillen :)

Ik heb zelf zojuist een bridge opgesteld, maar dat werkt niet naar mijn tv (verder geen aandacht aan besteed).
Die melding die jij benoemd in je TS krijg je als simpelweg rechtermuisknop op maar één netwerk doet en dan kiest voor verbindingsbrug maken, je dient dus met je ctrl knop twee verbindingen te selecteren en dan lukt het wel. Maar goed zoals ik al zei, op mijn tv werkt dat niet, dus mijn voorkeur gaat naar ICS.

Als je een bridge heb opgesteld dan verdwijnt het ICS tabblad sowieso, dus zoals fish al zegt: het kan niet allebei tegelijk. Controleer eens of de service "Internet Connection Sharing (ICS)" wel opgestart is, win+r > services.msc.

Zo ziet het er bij mij uit: http://www.imgdumper.nl/u...cca-Schermopname_(16).png

[ Voor 5% gewijzigd door NSG op 01-01-2014 20:55 . Reden: ctrl+r moest zijn win+r ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ics is voornamelijk handig als je laptop/pc een (enkel) extern ip adres krijgt. want dan werkt een bridge domweg niet

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sph1980
Enes_81 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 20:47:
Leuk om te zien dat meningen kunnen verschillen :)

Ik heb zelf zojuist een bridge opgesteld, maar dat werkt niet naar mijn tv (verder geen aandacht aan besteed).
Die melding die jij benoemd in je TS krijg je als simpelweg rechtermuisknop op maar één netwerk doet en dan kiest voor verbindingsbrug maken, je dient dus met je ctrl knop twee verbindingen te selecteren en dan lukt het wel. Maar goed zoals ik al zei, op mijn tv werkt dat niet, dus mijn voorkeur gaat naar ICS.

Als je een bridge heb opgesteld dan verdwijnt het ICS tabblad sowieso, dus zoals fish al zegt: het kan niet allebei tegelijk. Controleer eens of de service "Internet Connection Sharing (ICS)" wel opgestart is, ctrl+r > services.msc.

Zo ziet het er bij mij uit: http://www.imgdumper.nl/u...cca-Schermopname_(16).png
Jep :)
En idd die melding kwam doordat ik maar 1 icoon selecteerde.
Later met 2 geselecteerde iconen wilde het wel...
Ik heb nu de bridge dus weer verwijdert, maar het ICS tabblad blijft weg...
Alleen het netwerken tabblad staat er.
Ik heb geen thuisgroep en ook niets gedeeld. Komt het hierdoor?
Maar ik denk dat dit onderwerp te omslachtig en te hoog gegrepen is voor een pc noob zoals ik :)

@fish: het interresseert mij ook niet wat ik gebruik (ics / bridgen) maar bridgen leverde geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Het ontbreken van dat tabblad kan ook komen doordat je niet de juiste driver voor je netwerkadapter heb of dat het simpelweg niet wordt ondersteund door de netwerkadapter. Controleer dus eerst eens of er een nieuwe driver voor je draadloze adapter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sph1980
"De beste stuurprogramma`s voor het apparaat zijn al geïnstalleerd"
"Er is geen beter of nieuwer stuurprogramma voor het apparaat gevonden"
"Qualcomm Atheros AR9485WB-EG Wireless Network Adapter"

Bij nader inzien nu ik het zo overtype en in google voor de grap ff zoek best veel problemen met deze Qualcomm modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sph1980
Adhoc 11N staat btw op disabled... Is dit het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee, maar ik heb net even een bridge geprobeert met mijn eigen wireless maar dat vertikt ie (ook wireless ofcourse met de cisco beheer aan. ik had geen zin om verder te kutten ermee

maar

"OM EEN NETWERKBRUG TE KUNNEN MAKEN DIENT U MINIMAAL TWEE SNELLE INTERNETVERBINDINGEN TE SELECTEREN DIE NIET VOOR INTERNETVERBINDING DELEN WORDEN GEBRUIKT."

had ik de engelse versie van en bleek dat er nog ics op een andere (niet gebruikte) kaart aanstond en die moet eerst uit voordat je kan bridgen

Iperf

Pagina: 1