[500] [Office-pc]
Hey medetweakers,
Allereerst welkom in 2014, ik hoop dat jullie genoten hebben van de jaarswisseling.
Ik wil voor mijn vader, die op oude dell-laptop werkt, een nieuwe PC aanschaffen. Ik heb ook even in de BBG gekeken, en zie daar geen systeem staan voor € 500 - geen game/aio pc - en een gat met budget van basissysteem van € 175 vind ik best groot. Ik weet niet zo goed welke CPU i.c.m Moederbord ik moet kiezen. Wie o wie heeft er wat advies voor mij?
Alvast bedankt
Groeten,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
MS office, internet, youtube, skype, e-mail, meerdere tegelijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 500 en liever niet meer.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuw desktop systeem, zonder monitor en andere randapparatuur.
Ik heb in mijn wenslijstje al een behuizing, SSD en HDD gezet, echter heb ik geen idee welke Processor /
Moederbord / Geheugen.
Er worden geen onderdelen megenomen, alles wordt nieuw aangeschaft.
Vanwege een SSD, heb ik een zuinigere 5400rpm HDD van WD (green).
De behuizing is gekozen vanwege de stoffilters, geluidsdemping, formaat en kwaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik heb graag een mATX moederbord voor in de mATX behuizing (CM silencio 352), verder moet de pc stil, snel (voor bovengenoemde toepassingen), en future-proof zijn. Omdat er geen games mee gespeeld gaan worden, geen losse grafische kaart, maar een iGPU in de processor (moet voldoende zijn).
Ga je overklokken?
Nee, niet van plan.
Vragen
Is het aan te raden om een (goedkopere) losse CPU koeler aan te schaffen, vanwege geluidsproductie?
Is er nog iets aan te merken op de al gekozen onderdelen?
Hey medetweakers,
Allereerst welkom in 2014, ik hoop dat jullie genoten hebben van de jaarswisseling.
Ik wil voor mijn vader, die op oude dell-laptop werkt, een nieuwe PC aanschaffen. Ik heb ook even in de BBG gekeken, en zie daar geen systeem staan voor € 500 - geen game/aio pc - en een gat met budget van basissysteem van € 175 vind ik best groot. Ik weet niet zo goed welke CPU i.c.m Moederbord ik moet kiezen. Wie o wie heeft er wat advies voor mij?
Alvast bedankt
Groeten,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
MS office, internet, youtube, skype, e-mail, meerdere tegelijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 500 en liever niet meer.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuw desktop systeem, zonder monitor en andere randapparatuur.
Ik heb in mijn wenslijstje al een behuizing, SSD en HDD gezet, echter heb ik geen idee welke Processor /
Moederbord / Geheugen.
Er worden geen onderdelen megenomen, alles wordt nieuw aangeschaft.
Vanwege een SSD, heb ik een zuinigere 5400rpm HDD van WD (green).
De behuizing is gekozen vanwege de stoffilters, geluidsdemping, formaat en kwaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik heb graag een mATX moederbord voor in de mATX behuizing (CM silencio 352), verder moet de pc stil, snel (voor bovengenoemde toepassingen), en future-proof zijn. Omdat er geen games mee gespeeld gaan worden, geen losse grafische kaart, maar een iGPU in de processor (moet voldoende zijn).
Ga je overklokken?
Nee, niet van plan.
Vragen
Is het aan te raden om een (goedkopere) losse CPU koeler aan te schaffen, vanwege geluidsproductie?
Is er nog iets aan te merken op de al gekozen onderdelen?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | WD Green WD10EZRX, 1TB | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 49,50 | € 49,50 |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 80,05 | € 80,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 177,50 | |