Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aan de hand van de best buy guide van juli 2013 heb ik een computer aangeschaft. Ik had gekozen voor de mainstreamgamesysteem en heb daarbij alle onderdelen aangehouden die ook in de guide stonden. Het in elkaar zetten ging goed, alleen met het installeren van windows had ik wat problemen. Na een paar keer proberen kwam het uiteindelijk toch goed en tot circa een week geleden deed de computer het prima. Tot ik ineens bluescreens kreeg met de error message: MEMORY_MANAGEMENT. Ik ben toen alle mogelijke oorzaken langsgelopen en dacht eerst dat het aan de SSD lag. Uiteindelijk bleek dat toen ik mijn oude ram gebruikte alles weer werkte. Ter controle heb ik daarna weer de goede ram erin gedaan en toen kreeg ik weer een bluescreen na circa 10 minuten. De motherboard en ram lijken allebei nog goed te functioneren, alleen de combinatie zorgt voor de bluescreens. Hoe zou dit kunnen komen? Aangezien de computer het circa vijf maanden goed heeft gedaan heb ik geen idee waarom die nu ineens crasht door de RAM.
RAM: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Motherboard: pricewatch: Gigabyte GA-Z87-HD3
Best buy guide juli 2013: reviews: Desktop Best Buy Guide: juli 2013

Mvg Paul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:37
RAM gewoon kapot? Laat memtest86+ er eens op los...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 12:42
Verschillende geheugenbanken proberen, 1 reepje per keer en als het lukt een memtest draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-09 00:04
Timings iets langzamer zetten kan ook helpen. In het bios kan je het ram ook handmatig instellen, op het ram zelf zal een sticker zitten met de juiste timings en voltage.
command rate T2 is ook stabieler dan T1, maar misschien staat dit al op T2.

Je hebt 8-8-8-24, je kan 9-9-9-24 proberen, voltage is 1.35v, je kan dit ook iets verhogen, 1 stapje per x.

ps. ik kan me voorstellen dat je het ram wilt draaien waar het voor bedoeld is, maar op deze manier kan je uitvinden of dit werkelijk het geval is en eventueel garantie halen.

[ Voor 20% gewijzigd door Bisquit op 02-01-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NasT89
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09 20:25
Gewoon geen crucial Ballistix meer nemen.. je lees er overal klachten over