Vernieuwing Audio Systeem (Speel) Kamer

Pagina: 1
Acties:

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-01 15:49
Hoi geachte Tweakers,

Ik zat de laatste tijd te denken, dat de speelkamer ook wel eens een upgrade kan krijgen, want telkens de speakers van een aftandse laptop gebruiken, en de montor speakers voor de televisie, dat kan echt niet meer, in 2014. Nou heb ik wel een paar ideeën, maar ik vraag me af hoever alles mogelijk is. Hieronder een soort van schematische tekening van wat mijn plannen zijn:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4Oq6MRe.png
En natuurlijk heb ik gelijk de vraag in het plaatje gezet. De eerste vraag hoeft compleet niet op in gegaan te worden, dat zou namelijk off-topic zijn in Audio en HiFi, maar als iemand toevallig het antwoord weet. ;)

Alvast bedankt allemaal. :)

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Als je een receiver (/versterker) met 2 hdmi outputs neemt (bijv Onkyo 626, 818 etc), heb je geen HDMI splitter meer los nodig: het beeld wordt dan naar 2 outputs gestuurd. Wel altijd hetzelfde beeld (niet bron A op monitor 1 en bron B op monitor 2).

Verder: een receiver (/versterker) heeft over het algemeen meerdere inputs, de nieuwere modellen hebben ook ARC (audio return channel) om het geluid van de TV te kunnen weergeven op de speakers. Je kan dan ook meteen je DVD/BD en je decoder etc. erop aansluiten en in de versterker de juiste input kiezen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Royenroy
noes schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 17:31:
Als je een receiver (/versterker) met 2 hdmi outputs neemt (bijv Onkyo 626, 818 etc), heb je geen HDMI splitter meer los nodig: het beeld wordt dan naar 2 outputs gestuurd. Wel altijd hetzelfde beeld (niet bron A op monitor 1 en bron B op monitor 2).

Verder: een receiver (/versterker) heeft over het algemeen meerdere inputs, de nieuwere modellen hebben ook ARC (audio return channel) om het geluid van de TV te kunnen weergeven op de speakers. Je kan dan ook meteen je DVD/BD en je decoder etc. erop aansluiten en in de versterker de juiste input kiezen.
De versterker wordt de oude van m'n vader. Ik heb hem nog niet kunnen bestuderen vanaf de achterkant, maar het feit dat USB nog niet was uitgevonden op de tijd van aankoop, zal er ook geen HDMI in zitten. :/

Misschien maar eens kijken wat nog andere mogelijkheden zijn voor een versterker, bedankt.

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:43
Je kan ook splitten, zie bijvoorbeeld hier: http://www.ebay.com/bhp/hdmi-1-input-2-output. Dan kan je de versterker van je vader voorlopig gebruiken totdat je anders besluit.

Edit: ik weet eigenlijk niet of passief splitten ook werkt met HDCP drm.

[ Voor 14% gewijzigd door j-phone op 01-01-2014 22:51 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:15
In de meeste winkels waar ze snoertjes en dergelijke verkopen hebben ze vaak ook wel een hdmi switch. Deze hebben 1 inlut en 2 outputs waarbij je vaak met een knopje kan switchen tussen de outputs. (En de duurdere modellen met een afstandsbediening) dat is misschien wel een optie

Om allebei op de versterker aan te sluiten is het misschien handig dat je eventjes kijkt wat voor aansluitingen de versterker heeft, de TV heeft en de computer heeft. Dan zou je ze vast wel kunnen verbinden met elkaar zodat je dezelfde set gebruikt.

don't mind me

• Royenroy
En wat voor een speaker(s), het liefst zo goedkoop mogelijk setje voor een redelijk kleine kamer. De kamer is ongeveer 3x4 meter, dus het hoeft echt geen gigantische set te zijn (lijkt mij).

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:43
Aangezien geluid nogal een persoonlijke voorkeur is zou ik, als ik jou was, even rond gaan luisteren. Met een laag budget kom je (denk ik) op de tweedehandsmarkt uit. Daar kan je rondshoppen voor

- Mission
- Kef
- Audiolab
- Philips (ja, die hebben hele goede speakers gemaakt)
- Klipsch
- B&W

en een boel andere merken die ik vergeten ben op te noemen.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Pagina: 1