Het wordt tijd mijn huidige setup weer eens te vernieuwen en weer tot een high end systeem te komen. Niet dat mijn huidige systeem nu zo langzaam is, maar de basis is nu 5 jaar oud en ik begin het hier en daar toch wel te merken dat het niet meer het nieuwste en snelste is...
Ik zit nu nog met een i7 920, Asus P6T de Luxe, 6 GB OCZ 1600 geheugen en een HD6970. Ik wil dit denk ik vervangen door onderstaande:
Ik twijfel nog over het moederbord daar ik de Wifi mogelijkheden helemaal niet nodig heb en vraag me af of ik niet beter voor een Rampage 4 kan gaan. Ik kies nu voor de X79 de Luxe omdat me dat het meest een "opvolger" lijkt voor mijn huidige bord.
Voor wat betreft de CPU, ik zou ook voor een 4930K kunnen gaan qua budget en is wellicht weer wat toekomstbestendiger i.v.m. de 6 cores. Maar hoelang gaat het nog duren voordat 6 cores ook echt zin hebben...
Ik denk met deze set in ieder geval weer een leuke upgrade te hebben waarmee ik er weer een aantal jaar tegenaan kan.
Ik hoor graag jullie opmerkingen of verbeteringen als die er zijn
Ik zit nu nog met een i7 920, Asus P6T de Luxe, 6 GB OCZ 1600 geheugen en een HD6970. Ik wil dit denk ik vervangen door onderstaande:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4820K Boxed | € 277,40 | € 277,40 |
| 1 | Asus X79-Deluxe | € 305,- | € 305,- |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3K4/16GX | € 141,40 | € 141,40 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 723,80 | |
Ik twijfel nog over het moederbord daar ik de Wifi mogelijkheden helemaal niet nodig heb en vraag me af of ik niet beter voor een Rampage 4 kan gaan. Ik kies nu voor de X79 de Luxe omdat me dat het meest een "opvolger" lijkt voor mijn huidige bord.
Voor wat betreft de CPU, ik zou ook voor een 4930K kunnen gaan qua budget en is wellicht weer wat toekomstbestendiger i.v.m. de 6 cores. Maar hoelang gaat het nog duren voordat 6 cores ook echt zin hebben...
Ik denk met deze set in ieder geval weer een leuke upgrade te hebben waarmee ik er weer een aantal jaar tegenaan kan.
Ik hoor graag jullie opmerkingen of verbeteringen als die er zijn