Toon posts:

Wifi kaart PCI/PCIe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Een tijdje terug had ik een thread in het dekstop forum over het kopen van een dekstop. De desktop is met succes in elkaar gezet en alles doet het goed.
Nu heb ik een probleem ik zit op de tweede verdieping terwijl de router beneden staat in de meterkast.
Ik heb geen enkele manier om een internetkabel naar boven te lijden dus ik zoek een wifi kaart voor in mijn dekstop.

wat ik heb:
Moederbord pricewatch: Asus Sabertooth 990FX R2.0
Router? : pricewatch: Linksys EA6500
Extender?: pricewatch: Linksys RE2000
Als OS heb ik windows 8.1

Wat ik zelf heb gevonden:
Via USB pricewatch: TP-Link TL-WN822N
PCI-E pricewatch: TP-Link TL-WDN4800
PCI pricewatch: TP-Link TL-WN851N
PCI-e pricewatch: Asus PCE-AC68
PCI pricewatch: TP-Link TL-WN951N

Vragen
Zelf had ik ook nog een paar vragen:

Kan PCI op PCI-e?
ondersteunt dit moederbord een wifi ding via USB ?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

PCI en PCI-e zijn 2 totaal verschillende interfaces, niet compatible met elkaar (past als het goed is ook niet). En voor USB apparaten moet je kijken of er drivers beschikbaar zijn voor het besturingssysteem dat je gebruikt.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:41
Raven schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 15:55:
PCI en PCI-e zijn 2 totaal verschillende interfaces, niet compatible met elkaar (past als het goed is ook niet). En voor USB apparaten moet je kijken of er drivers beschikbaar zijn voor het besturingssysteem dat je gebruikt.
Op dit bord kan je zowel PCI als PCIe kwijt, en drivers zijn natuurlijk voor alle devices van belang. Dat hangt niet af van welke interface je gebruikt. Of dat nu een insteek-kaart of een USB of FireWire of wat dan ook betreft.
Dan wat betreft de oorspronkelijke vraag. De pricewatch: Asus PCE-AC68 is met afstand de beste kaart die er tussen zit, maar ook aanzienlijk duurder dan de rest. De rest van de kaarten zijn allemaal van TP-Link, en daar heb ik nu niet direct de beste ervaringen mee. Volgens mij zou bijvoorbeeld een pricewatch: Asus PCE-N53 of een pricewatch: Linksys WMP600N zou ook prima moeten volstaan (alhoewel de reviews duiden op wat matige drivers van de linksys)

iRacing Profiel

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik reageerde op "Kan PCI op PCI-e?", had niet eens gekeken of beide op het moederbord kunnen....
Wat betreft de drivers heb je gelijk, maar die vraag ging specifiek over USB.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde