Beste tweakers,
Ik ben bezig om een nieuw systeem samen te stellen, graag jullie mening/advies/verbeterpunten/alternatieven.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze pc zal onder andere gebruikt worden voor Solidworks/Inventor, ben nog een beginner met deze programma's. Daarnaast moet het systeem ook geschikt zijn om leuk te kunnen gamen. Ik ben geen grote gamer, maar het zou mooi zijn als een spel als BF4 er wel op te spelen is. Verder natuurlijk de gebruikelijke dingen, surfen, multimedia, downloaden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
max 1500euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alleen een kast met inhoud nodig, randappartuur heb ik al. Ik heb nog twee 3tb schijven liggen die ik er bij wil zetten. Heb twee 24inch schermen van samsung.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijkste is dat hij gewoon lekker snel is, en dat ik meerdere programma's tegelijk kan draaien, en het liefst zo stil mogelijk.
Ga je overklokken?
Nee
Hier het systeem dat ik tot nu toe heb samengesteld:
Alvast bedankt voor jullie hulp,
Armin
Ik ben bezig om een nieuw systeem samen te stellen, graag jullie mening/advies/verbeterpunten/alternatieven.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze pc zal onder andere gebruikt worden voor Solidworks/Inventor, ben nog een beginner met deze programma's. Daarnaast moet het systeem ook geschikt zijn om leuk te kunnen gamen. Ik ben geen grote gamer, maar het zou mooi zijn als een spel als BF4 er wel op te spelen is. Verder natuurlijk de gebruikelijke dingen, surfen, multimedia, downloaden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
max 1500euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alleen een kast met inhoud nodig, randappartuur heb ik al. Ik heb nog twee 3tb schijven liggen die ik er bij wil zetten. Heb twee 24inch schermen van samsung.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijkste is dat hij gewoon lekker snel is, en dat ik meerdere programma's tegelijk kan draaien, en het liefst zo stil mogelijk.
Ga je overklokken?
Nee
Hier het systeem dat ik tot nu toe heb samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770 Boxed | € 257,50 | € 257,50 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87X-UD3H | € 141,90 | € 141,90 |
| 1 | MSI GeForce GTX 770 Twin Frozr Gaming 2GB OC | € 279,99 | € 279,99 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 97,01 | € 97,01 |
| 1 | Cooler Master Silencio 652 | € 88,40 | € 88,40 |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 30,50 | € 30,50 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C9 | € 149,75 | € 149,75 |
| 1 | Asus DRW-24F1ST Zwart | € 18,20 | € 18,20 |