Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Eerst en vooral prettig nieuwjaar!
Ik heb in mijn Macbook Pro 15″ een SSD schijf gestoken, en mijn HD op de plaats van de superdrive via een bracket.

Nu had ik graag terug windows op de gewone HD geinstalleerd via bootcamp, maar dit lukt me niet meer.

Ik heb zowel geprobeerd om te boote via usb en superdrive via usb maar helaas telkens niet gelukt.
Heb al verschillende filmpjes en websites afgezocht verschillende dingen geprobeerd zonder resultaat.
Hopelijk heeft iemand van jullie dit ook al geprobeerd en me kan helpen.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Uit welk jaar is je macbook?

[ Voor 62% gewijzigd door Fietsbel op 01-01-2014 13:50 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:57
Tenzij je de laatste generatie Macbook Pro 15" hebt kun je Windows niet booten vanaf USB. Je zult dus een andere oplossing moeten vinden. Zelf is het me gelukt om via VMWare "RAW" op de bootcamp partitie te kunnen schrijven en dan via winclone de bootsecor opnieuw te beschrijven.
Wat je ook kunt doen is de SSD uit je mac halen en daar de HDD in te stoppen, Superdrive terug en Windows installeren. Daarna je SSD (die je overigens beter op de plek van de Superdrive kan plaatsen ivm de rubbers op de normale plek voor trillingen) weer terug plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is de Macbook Pro van eind 2011, had al geprobeerd om de .plist aan te passen zo kwam het in bootcamp wel beschikbaar om te booten vanaf usb maar zonder resultaat.

Dat was inderdaad men laatste optie om alles terug te zetten en dan weer omgekeerd alles omwisselen.
Geeft dit groot verschil ivm de rubbers? Laptop staat tegenwoordig meer stil aan men bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:57
Dat is de zelfde als de mijne en kun je helaas niet vanaf USB starten.
Of het veel scheelt weet ik niet maar voor het geval dat heb ik het toch gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op internet zie ik verschillende mensen bij wie het gelukt is, maar dit was voor osx 10.9, kan ik beter terug even naar 10.8 gaan bootcampen en dan weer update naar 10.9.

Dit zou de beste oplossing zijn voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
als je de HDD 2 partities aanmaakt. Een BOOT partitie van 5 GB en een Windows partitie van de overige ruimte. En dan je iso backup van je windows dvd, naar je BOOT partitie terug zet via ´terugzetten´.

Dan kan je de laptop starten via de option toets en de installatie starten (dus op de boot partitie klikken). en dan alleen nog je windows partitie opnieuw formateren vanuit de setup, en vervolgens installeren.

Ik weet alleen niet zeker of je ntfs ondersteuning moet installeren om de iso naar de schijf over te zetten.

Volgens mij moet het op deze manier kunnen?

[ Voor 8% gewijzigd door WokeBroke op 01-01-2014 23:46 . Reden: het is laat ]

Pagina: 1