MSI Z87-G45 Gaming met diverse problemen

Pagina: 1
Acties:

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:17

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Situatie is als volgt;

Aangeschaft is:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 193,90€ 193,90
1MSI Z87-G45 Gaming€ 125,-€ 125,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 83,95€ 83,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,95€ 36,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 439,80

Deze onderdelen zijn daarna in elkaar gezet zonder enige problemen. Systeem BOOT goed en vertoont weinig problemen verder. Ook install van Win 8.1 ging vlekkeloos. Tot het punt dat je de NIC wil installeren. Zogenaamde killer NIC wil op geen enkele manier geïnstalleerd worden. Het lijkt er zelfs op dat het aan en uit zetten van deze adapter in de BIOS geen enkele verandering teweeg brengt in het apparaatbeheer van Windows. Ook de USB 3.0 poorten willen niet werken en niet installeren.

Wat is er al geprobeerd:
  • Nieuwste bios
  • Diverse killer drivers, ook via officiële site
  • Eerst drivers via de cd (waar hij ook alleen maar Intel Chipset drivers wil installeren, de rest is greyed out)
  • Brute force install van de NIC
Het schijnt veel meer voor te komen als je er op googled, echter werken geen van de oplossingen daar geboden. Ik begin zelfs te denken dat de NIC gewoon stuk is.

-= Very annoying forum person =-

Verwijderd

Probeer eens met een ubuntu live cd of de nic wel reageert? Even checken of de huidige ubuntu kernel versie 3.10 of hoger is.

Verwijderd

Ik ken iemand met hetzelfde probleem, hij heeft zijn pc terug gebracht naar de winkel. Die concludeerde dat het moederbord niet helemaal 100% was en heeft hem toen een nieuw mobo gegeven.

Dit is natuurlijk geen fix, maar ja misschien terug naar de winkel brengen is 't makkelijkst.

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:17

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Is ook de oplossing denk ik. Ook Ubuntu laat niks zien.

-= Very annoying forum person =-