Bij het upgraden van mijn pc loop ik tegen het probleem op dat windows vastloopt tijdens het opstarten gevolgd door een auto herstart (BSOD is er niet of deze is niet te lezen).
Wat ik heb gekocht:
Wie heeft er goed advies voor de volgende stap.
Wat ik heb gekocht:
- AMD FX-8320
- Asus M5A97 EVO 2.0
- Crucial Ballistics Tactical LP (low profile) 2x4GB DDR3L- 1600 CL8 (BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU)
- MSI Twin Frozr Gaming 270x
- Enermax Modular 82+ voeding 425W
- Samsung 840 120GB SSD
- Noctua Koeler NH-U12P (zat dus eerst op de CoreDuo)
- Als koelpasta heb ik de oude meegeleverde koelpasta van Noctua gebruikt. Het eerst wat uit de tube kwam heb ik niet gebruikt.
- Startup repair gedraaid (meerdere malen) en kan het probleem niet vinden
- Windows opstarten in Safe mode (gaat wat bestanden laden, dan hetzelfde probleem)
- System Restore gedaan --> lost het niet op
- Windows Memory Diagnostic (vanuit startup repair --> geen problemen)
- Check disk gedraaid vanuit dos prompt (chkdsk /f) --> geen problemen
- Geboot vanaf CD (BartPE bootdisk; windows xp) --> zelfde probleem tijdens opstarten
- BIOS update naar laatste versie
- Opgestart met één geheugen module (beide geprobeerd ook in andere bays)
- Videokaart vervangen door de oude videokaart (GT460)
- Videokaart gestopt in het 2e PCI-exporess slot
- Oude harde schijf met nog een Windows 7 installatie erop erin gestopt
- Omdat ik de temperatuur van de processor in de BIOS misschien wat hoog vond, heb ik de koeler eraf gehaald en alles schoongemaakt en opnieuw voorzien van koelpasta. Temperatuur voor CPU (in bios) is nu 33 graden en voor MB 22 graden.
- Epu switch op moederbord aan/uit
- CMOS geleegd
- Kan het zijn dat de voeding niet genoeg is? (ook meegerekend dat ik ook de oude videokaart erin heb gehad).
- Is het geheugen toch niet compatibel ondanks dat deze wel wel door Memory Diagnostic komt. Hij staat niet in lijst van compatibel geheugen van de fabrikant.
- Is de koeling toch niet goed?
Wie heeft er goed advies voor de volgende stap.