GTX 780 SC combineren met GTX 275 SC

Pagina: 1
Acties:

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:40
Vroeger had je de Ageia Physx kaart. Extra kaartje die je naast je grafische kaart stak en de physics voor je afhandelde. NVIDIA kocht het later op en combineerde dat met hun grafische kaarten waardoor het overbodig werd.

Betreffende hardware:
- GTX 275 SC
- GTX 780 SC
- ASUS MAXIMUS VI FORMULA

Ik heb nog een goed werkende GTX 275 SC. Mijn nieuwe rig heeft de 780 SC. Verder heb ik geen geld om een tweede 780SC voor in SLI te halen. Ik hoopte toch via een omweg zoals vroeger met de Ageia een nep SLI te configureren.

Ik wilde dit doen door de GTX275 als een soort physx kaart te gebruiken. Die dat alleen afhandelt en de 780 zich bezig kan houden met andere dingen.

Is dit nog mogelijk of denk ik nu te ouderwets? Mobo ondersteund SLI, dus ik dacht het met een beetje tweaking voor elkaar te krijgen.

Computers are useless. They can only give you answers.

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-02 23:21
Volgens mij kan dit gewoon ergens kiezen in config drivers moet te googlen zijn, profijt zal afhankelijk van de ondersteuning en de soort game zijn.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:22

Thomg

Aww yiss

Dacht inderdaad dat je dit gewoon aan kon vinken in de driver panel.

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-02 08:51
Ik doe hetzelfde nu met een 780 Ti en een 670. Ga naar de NVIDIA Control Panel. Onder "3D Settings" zie je "Configure Surround, PhysX".

Daar kun je de PhysX processor kiezen. Vervolgens kun je daaronder aanvinken "Dedicate to PhysX". Dus selecteer daar je GTX275 en vink het aan.

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:40
Top!! Bedankt voor jullie antwoord!

Computers are useless. They can only give you answers.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:55
Ik had een keer een filmpje gezien met een 580 als main en 550ti als dedicated physx kaart, en de 580 los was sneller (werd dus alleen maar tegengehouden door de 550ti), ik vermoed dat dat hier ook het geval zal zijn.

Edit: oeps verkeerd onthouden: http://physxinfo.com/news...e-a-dedicated-physx-card/
Al heb je hier natuurlijk wel een beetje dezelfde situatie, wellicht kan de 780 de physx sneller erbij doen dan dat de 275 het kan.
Uiteraard is het ook maar 1 game en zijn we een paar jaar verder..

[ Voor 41% gewijzigd door mitsumark op 02-01-2014 08:41 ]

Pagina: 1