Toon posts:

Upgrade nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee Tweakers!

Heb laatst een systeem op de kop kunnen tikken, nou merk ik tijdens het gamen (battlefield 4) dat hij op medium settings toch wel redelijk moeite heeft. Nou ik mijn vraag kan ik met overclocken dit systeem battlefield een beetje soepel kunnen laten lopen of moet ik toch wat gaan upgraden? Zo ja wat?

Het systeem:

AMD FX-6350
Gigabyte 970A-DS3P
NVIDIA GeForce GTX 660 2gig MSI
8 gb DDR3
120 gb ssd Kingston
1 TB hd
Coolermaster 412s CPU cooler

Alvast bedankt en de beste wensen allen ;)

ps. Als dit in een verkeerd topic heb gepost, mijn excuses

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2013 22:52 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:16
Ik zou eerst even kijken welk onderdeel de bottleneck vormt. Staat de gpu of 1 van de cpu cores op 100%?
Ik vermoed dat het de videokaart is, maar dacht dat die medium wel moest trekken..

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Op welke resolutie speel je?

Ryzen 3600 - GTX1060

Verwijderd

Topicstarter
Speel om 1900*1200 en hoe kan ik checken tijdens het spelen hoe het zit met de percentages?

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-02 13:36
Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat een gtx 660 60fps haalt op medium, maar ik weet wel zeker dat het goed speelbaar moet zijn.

De processor zou niet mogen bottlenecken, die moet prima 100 frames kunnen trekken, battlefield schaalt goed met meerdere cores.

Verwijderd

Topicstarter
Het is opzich ook wel redelijk speelbaar alleen bij grote gebeurtenissen zoals het instorten van gebouwen, drukte op een bepaalde plek in een server heeft hij toch wel heel veel moeite.

Als ik dan vids kijk op youtube hoe battlefield bij andere mensen draait (ja ik weet dat de meeste van hun 1500,- + systemen hebben) dan is het verschil toch wel drastisch, qua soepelheid van het spel.

Als ik nou de videokaart vervang voor een R9 290 4gb, gaat de processor dit trekken? en is 550w voeding dan genoeg? En zal dit ervoor zorgen dat battlefield een beetje soepeltjes gaat draaien?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-02 10:31

Thomg

Aww yiss

Een 660 komt wel aardig tekort bij een resolutie van 1920x1200, bij 1920x1080 begint 2GB al te kriebelen bij sommige spellen, laat staan 1920x1200.

Ja, een 290 is een flinke verbetering, maar je moet wel rekening houden dat die flink luider is(!).

Welke voeding heb je en wat is je budget?

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-02 10:40
Een fatsoenlijke 550W voeding (van een goed merk) moet ruim voldoende zijn voor die FX en 290. Verder zou ik nog even wachten met een 290 aan te kopen omdat de standaard versies van AMD veels te luid en warm zijn waardoor je zelf niet veel kan overclocken. Wachten tot een kaart zoals deze: pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X beschikbaar komt is dus de boodschap :)

Overigens kan je ook eens proberen je cpu te overclocken indien dit nog niet gebeurd is. Met de cooler die je nu hebt zou je redelijk goed mee kunnen overclocken. Het droppen van frames op heel drukke momenten in de multiplayer kan namelijk soms ook aan de cpu liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de resolutie al wat naar beneden gedaan en ik moet zeggen het is al een hele verbetering, maar het beeld wordt er niet scherper van hehe.

Tevens bezig met overclocken van de CPU tot nu toe 0.3 ghz, loopt prima dus er zit nog wel wat speling in.

Dus zoals je zegt Lambo zeker niet de AMD kaart kopen ivm geluidsproductie? En klopt het dat ik heb gelezen dat de nieuwe R9 290 kaarten begin jan. uitkomen?

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-02 10:40
Over 2 weken zouden de custom versies van de 290 wel beschikbaar moeten zijn ongeveer, dus het is de moeite hierop te wachten.

Verder met betrekking tot het overclocken. Gewoon je turbo disablen, manueel voltage instellen (crash onder stresstest = te weinig voltage) en kijken of je alle 4 cores op 4,4- 4,5GHz ofzo kan draaien. Moet wel makkelijk haalbaar zijn en zolang je temperaturen onder de 60°C blijven is het veilig :)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:16
Verwijderd schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 18:30:
Ik heb de resolutie al wat naar beneden gedaan en ik moet zeggen het is al een hele verbetering, maar het beeld wordt er niet scherper van hehe.
Je moet altijd proberen native resolutie te draaien, van een lagere resolutie wordt het beeld al gauw 'onscherp' (zeker als het ook nog om een andere verhouding gaat), dan liever wat settings op low.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-02 10:36
Volgens mij kun je prima een AMD (ATI) kaart kopen. Ik geloof dat de custom versies ook eerdaags in de winkels komen (of waren die er al?), als je de reference (of is het reverence, volgens mijn spellingcontrole wel) kaarten te lawaaiig vindt.

Kijk even op de reviews welke kaart het beste presteert binnen je budget zou ik zeggen.

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik heb een Fx 6300 processor/8gb ram/ inc met een MSI R9 280x grafische kaart.

Ik speel BF4 op Ultra @ 1920x1080 (niets overclocked) en krijg gemiddeld 55 FPS. Als het heel druk is komt hij rond de 34/40 fps maar zeker niet daaronder.

PS heb een 600watt voeding.

Ingame kun je de fps checken door: perfoverlay.drawfps 1 in te voeren in je console ~

[ Voor 14% gewijzigd door Dr.Root op 02-01-2014 10:16 ]

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
280X is ook al nice

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Pagina: 1