Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Spam reacties op mijn tweakblog

Pagina: 1
Acties:

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Topicstarter
Hey, ik heb een tijdje geleden reacties op posts van langer als 6 maanden terug toegelaten.

En nu sinds ongeveer een week krijg ik een stuk of 16 spam reacties per dag op willekeurige posts, ook op nieuwe blogposts.

Valt daar niet zo veel tegen te doen?

Het enige wat ik kan doen is alleen reacties toelaten van geregistreerde gebruikers en reacties niet meer toelaten op oudere posts maar dat doe ik liever niet.

Is er nog een andere oplossing? Vind het vreemd dat ik er nu opeens zo veel krijg. Iemand anders met een blog daar nog last van?

Het zijn ook spam reacties die ook in het nederlands gegenereerd zijn ook al is het de meest vage shit ... maar ja dat kan ook wel af en toe over mijn blog gezegd worden. :+

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Verwijderd

Nee volgens mij is enige oplossing alleen reacties van geregistreerde gebruikers toelaten. Want dat heb ik uit eindelijk ook gedaan omdat anoniem reageren veel misbruikt word.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06
Ik denk dat in geval van hele erge spam T.net naar het ip adres kan kijken en als dat steeds hetzelfde is, de boel blokkeren.

Ik weet echter niet zeker of ze dat (willen) doen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 17:55
Wellicht dat ze vanuit de dev kant er wat mee kunnen. Daarom een move naar LD

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Thx, als een dev even wil kijken of het allemaal van dezelfde spammer is ... ik denk het wel want er zit een duidelijk patroon in. Als het van een paar IP adressen komt dan kunnen die misschien geblokkeert worden voor het reageren op mijn blog? En anders verander ik mijn settings wel.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:00

crisp

Devver

Pixelated

Ik zie een stuk of 8 verschillende IP's, allemaal vanuit het buitenland (Spanje, Amerika, Duitsland). Het lijken me geen proxies, dus waarschijnlijk zijn het gehackte pc's uit een botnetwerk oid.

Ik zal eens kijken of andere blogs de laatste tijd ook meer spam krijgen en of er een relatie is, of dat alleen jij slachtoffer bent..

Het beste kan je die reacties gewoon verwijderen. Ze blijven in de database staan, dus voor ons is dat geen belemmering om verder onderzoek te kunnen doen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door crisp op 01-01-2014 13:57 ]

Intentionally left blank

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:44
Idee om comments van niet geregistreerde users door Akismet te halen oid?

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Het begon met iemand die nogal kwaad werd en dat in de reacties ook liet blijven, dat ik mensen een gelukkig verjaardag van Jezus wenste. Toen kreeg ik opeens al die spam en ook spam in het nederlands. Dat is altijd verdacht.

Die reacties verwijderen zal wel eventjes duren ... stuk of 35 reacties versprijd over een zooi posts.
Gelukkig is het nu weer even gestopt.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:00

crisp

Devver

Pixelated

Hielko schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 18:54:
Idee om comments van niet geregistreerde users door Akismet te halen oid?
Akismet is niet gratis voor partijen als wij...

Intentionally left blank

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Opnieuw 5 spam comments.

Met welke reden doet iemand dit? Toch gewoon om vervelend te doen?

Pagina: 1