Toon posts:

Extreme Beest Pc [Wil ik samenstellen]

Pagina: 1
Acties:
  • 2.222 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,
Ik heb al lang geld gespaard voor dit, maar ik wil dit nu uiteindelijk gaan kopen, ik had dit in gedachte:

Cooler Master Cosmos II
SilverStone ST1200-G Evolution 2.0 1200W voeding
Intel Core i7-4960X 3.6 GHz
Asus 2011 Rampage IV Extreme
Waterkoeling Corsair Hydro H80i
Asus Xonar DG
Crucial Ballistix Tactical 32GB DDR3-1600
3000 GB SataIII Hardeschijf
SSD Samsung 840 Evo 250GB
DVD Brander
AMD Radeon R9 290X 4GB
AMD Radeon R9 290X 4GB
24 inch BenQ XL2411T 144HZ Gaming
Windows 8.1 Pro NL 64Bit
Razer DeathStalker Expert Gaming Keykobard
Razer Deathadder 2013 Gaming Mouse
Razer Kraken Zwart Gaming headset

Budget is rond de .... Tja eigenlijk heb ik geen budget xD (Maximaal wel €5.000)

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Ik neem aan voor gamen? Weet niet of je veel games hebt anders kan een 512GB SSD wel relaxed zijn.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-03 10:33
Waarom die Asus xonar dg als je een USB headset hebt en voor zover ik het via het lijstje kan zien geen boxen. En volgens mij kan je dan net zo goed je onboard geluidskaart gebruiken. Zo bijzonder is die asus niet.

Die 1200W voeding lijkt me een beetje overkill, tenzij je nog eens denkt over quadfire opstelling.
En de videokaarten, ik zou de 290 serie met custom koeler pakken. Die 290X is amper sneller als de 290.
Scheelt je denk ik wel snel een paar honderd euro met 2 kaarten.

Die 6-core cpu is voor gamen zwaar onzin. Zelf kunnen vergelijken met een i7 920 en een 960. Dus quad vs hexa. En dat levert je 0,0 voordeel op in games. Tenzij je met multimedia bezig bent ofzo is die hexacore echt onzin.

Ga voor een 1150 systeem met een 4770K proc. Die moederborden zijn over het algemeen veel luxer uitgerust als de s2011 tegenhangers.

Die 32GB geheugen lijkt leuk, zelf heb ik 16GB en het is me nog nooit gelukt om meer als 6GB in gebruik te krijgen met games. Koop 2x8 GB modules kun je later alsnog altijd als het moet 16GB bijprikken.

Prik er dan nog een extra ssd bij voor raid0 en meer opslagcapaciteit op hoge snelheid. Daar heb je veel meer aan denk ik.

Gezien je andere topics gaat dit dus over COD MW3. Dan is een 4770k met een enkele 290 ook al genoeg. Zet er een MSI Z87-G45 Gaming onder met 16GB ddr3 ram in. Hoeft ook niet het alleduurste te zijn. Bespaar jezelf een hoop geld. Jou systeem is mooi, maar veel te zwaar en duur voor wat jij wilt.

[ Voor 91% gewijzigd door arbraxas op 31-12-2013 21:56 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-04 20:24

two

e kan veel beter een systeem van 2500 euro kopen en dat over 3 jaar weer doen. Want over 6 jaar is een systeem van 5000 euro net zo erg verouderd als een systeem van 2500 euro. Alsjeblieft, luister naar dit advies. En je komt er veel beter uit,

Signature

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

op een single 24" heb je geen crossfire nodig lijkt mij.

Wat vind je van de reviews: Desktop Best Buy Guide: november 2013 ?

d:)b :henk d:)b

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
mimang schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 21:37:
e kan veel beter een systeem van 2500 euro kopen en dat over 3 jaar weer doen. Want over 6 jaar is een systeem van 5000 euro net zo erg verouderd als een systeem van 2500 euro. Alsjeblieft, luister naar dit advies. En je komt er veel beter uit,
Dit dus.

Een PC van 5k kopen slaat echt nergens op en is gewoon geld weggooien. Koop nu gewoon een dikke PC van iets van 2000 euro en hou de rest in je zak voor upgrades. Loopt iets een keer niet goed stop je er een nieuwe kaart van 500 euro in. Gaat er weer iets wat minder dan een keer Mobo, CPU en RAM. Op die manier heb je veel langer plezier van je geld.

Een PC van 5k zal over 4 jaar helemaal niet zo geweldig meer zijn. Nu op dit moment is het zwaar overkill.

Edit: Die CPU slaat nergens op voor gaming. 32GB RAM heeft totaal geen enkel nut. 2 van die videokaarten zijn ook compleet onnodig.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 31-12-2013 21:44 ]

• two

two

PilatuS schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 21:41:
[...]

Dit dus.

Een PC van 5k kopen slaat echt nergens op en is gewoon geld weggooien. Koop nu gewoon een dikke PC van iets van 2000 euro en hou de rest in je zak voor upgrades. Loopt iets een keer niet goed stop je er een nieuwe kaart van 500 euro in. Gaat er weer iets wat minder dan een keer Mobo, CPU en RAM. Op de manier heb je veel langer plezier van je geld.

Een PC van 5k zal over 4 jaar helemaal niet zo geweldig meer zijn. Nu op dit moment is het zwaar overkill.
Sterker nog: op single 1080p heb je een budget van 1500 euro nodig, en doe dit maar gewoon om de 4 jaar. Geld weggooien slaat nergens op.

Heb je je uberhaupt wel verdiept in wat het beste is? Vind het nog nogal vreemd. Krijg een beetje het gevoel dat je overal het snelste hebt gepakt? :?

Signature

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:55
Volge even het DAA beleid.
We hebben nu geen idee wat je verwacht van je pc, wat ga je ermee doen?
Het lijkt overkill, maar misschien kom je op bepaalde vlakken zelfs tekort...

[ Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 31-12-2013 21:45 ]

• two

two

mitsumark schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 21:44:
Volge even het DAA beleid.
We hebben nu geen idee wat je verwacht van je pc, wat ga je ermee doen?
Het lijkt overkill, maar misschien kom je op bepaalde vlakken zelfs tekort...
Lijkt me sterk... Als je 2x 290X pakt. Of hij heeft helemaal niet gekeken en rendert hij wel. 8)7

Edit: Ik ben weg, kijk zn forumreacties maar

[ Voor 5% gewijzigd door two op 31-12-2013 21:47 ]

Signature

• mitsumark
Wat lijkt je sterk?

• two

two

Dat ie tekort komt, aangezien je voor renderen CUDA cores wilt, en dat is in dit geval niet dus wss 'gewoon' een gamer

Signature

• mitsumark
Ik zie nergens dat er alleen maar gegamed wordt.
Renderen gebeurt nog steeds erg veel op de processor (en daarvan heeft hij de duurste gepakt welke eigenlijk alleen verdedigbaar is als er professioneel wordt gewerkt en een paar uur wachttijd per jaar wordt gewonnen).
Mocht er inderdaad iets professioneels worden gedaan is het de vraag hoe groot de projecten zijn, de SSD is namelijk vrij klein en de opslag lijkt ook niet al teveel soeps (geen raid?).
De hele combinatie is gewoon raar, waardoor ik dus mijn conclusie trek dat ik geen idee heb wat er allemaal mee gedaan wordt.
Of het moet inderdaad een game pc worden waar 1000 euro teveel in wordt gestopt, maar misschien is het slechts een bijtaak.

[ Voor 10% gewijzigd door mitsumark op 31-12-2013 22:18 ]

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-03 10:33
Mitsumark,kijk even naar zijn posthistorie. Hij heeft problemen met COD MW3. En dat wil hij gaan oplossen door een veel te zwaar en duur systeem te kopen.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• mitsumark
Zijn post historie verklaart deze setup ook niet. Een paar dagen terug (lang gespaard?) was het nog 4670k of FX8350 samen met zijn 760 en nu opeens dit?
Ik neem aan dat het systeem niet alleen voor MW3 is...

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 31-12-2013 22:57 ]

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Of het is gewoon een grapje :+

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
mimang schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 21:37:
Mee eens. Zelfs 2500 euro vind ik nog veel, misschien 3 keer 1700.

Voordeel is ook nog dat je over een paar jaar misschien andere prioriteiten hebt voor het geld. Als je (of je ouders) nu multi-miljonair bent, dan zeg ik: Vooral doen, hartstikke leuk. Maar je geeft zelf aan er lang voor gespaard te hebben. Dan zou ik het niet zo in 1 keer uitgeven.
mitsumark schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 22:54:
Zijn post historie verklaart deze setup ook niet. Een paar dagen terug (lang gespaard?) was het nog 4670k of FX8350 samen met zijn 760 en nu opeens dit?
Ik neem aan dat het systeem niet alleen voor MW3 is...
Nou ja, ik kan het me nog wel voorstellen. Als je eenmaal gaat kijken voor een PC, dan gaat het al vlug zo: Voor een paar tientjes heb ik weer iets beters, en nog weer een paar tientjes nog iets beters. En zo'n proces kan natuurlijk behoorlijk ontaarden, als je geen doeltoepassing en/of budget stelt (anders dan: hoeveel spaargeld heb ik?).

Verwijderd

KopjeThee schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 08:54:
[...]

Mee eens. Zelfs 2500 euro vind ik nog veel, misschien 3 keer 1700.

Voordeel is ook nog dat je over een paar jaar misschien andere prioriteiten hebt voor het geld. Als je (of je ouders) nu multi-miljonair bent, dan zeg ik: Vooral doen, hartstikke leuk. Maar je geeft zelf aan er lang voor gespaard te hebben. Dan zou ik het niet zo in 1 keer uitgeven.

[...]

Nou ja, ik kan het me nog wel voorstellen. Als je eenmaal gaat kijken voor een PC, dan gaat het al vlug zo: Voor een paar tientjes heb ik weer iets beters, en nog weer een paar tientjes nog iets beters. En zo'n proces kan natuurlijk behoorlijk ontaarden, als je geen doeltoepassing en/of budget stelt (anders dan: hoeveel spaargeld heb ik?).
TS is een aandachtshoer en trollt.

• BvZwolle
  • Laatst online: 21-04 22:46
TS is zo betrokken met zijn eigen wens, dat hij al 0 keer de tijd heeft genomen om vragen te beantwoorden of verdiepingsvragen te stellen.

Neemt niet weg, dat ik ook wel een "no-limit" budget voor speeltjes zou willen hebben...

• Finntasy
  • Laatst online: 10-04 13:42
Vind het ook knap dat hij sinds de start van het topic geen post meer heeft gedaan, dus ik betwijfel ook of dit een echt topic is.

Verwijderd

Alleen al die naam. Wat mij betreft word deze kerel geband.

• Finntasy
  • Laatst online: 10-04 13:42
En wat voor een topic had hij op 20 december aangemaakt? PC Upgrade. Volgensmij zegt dit genoeg

[ Voor 13% gewijzigd door Finntasy op 01-01-2014 10:47 ]

• Darf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-03 21:07
Sja, die zal wel nog liggen te slapen. Niet zo ongewoon op nieuwjaarsdag.

• tattooboy1985
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-04 21:13
Budget is rond de 400 euro, het liefst minder, ik wil de i5 omdat ik veel performance heb en de fx 8350 omdat ik wil overklokken voor performance, ik game vooral met mijn systeem.

en vriend en ik zijn allebei fan van amd, en nemen geen intel.. dus ik denk dat ik voor de 8350 ga

dankje voor jullie suggesties iniedergeval!

is allemaal fake hoe kan je in amper 10 dagen tijd van budget 400 euro liefst minder naar maximaal 5000 gaan ?

• SurfBoy
  • Laatst online: 11:57
tattooboy1985 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 11:07:
Budget is rond de 400 euro, het liefst minder, ik wil de i5 omdat ik veel performance heb en de fx 8350 omdat ik wil overklokken voor performance, ik game vooral met mijn systeem.

en vriend en ik zijn allebei fan van amd, en nemen geen intel.. dus ik denk dat ik voor de 8350 ga

dankje voor jullie suggesties iniedergeval!

is allemaal fake hoe kan je in amper 10 dagen tijd van budget 400 euro liefst minder naar maximaal 5000 gaan ?
Misschien heeft ie de oudejaars loterij gewonnen

• tattooboy1985
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-04 21:13
lijkt me sterk toen die gisteren om 21.28 deze post starten toen was de uitslag er nog niet

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
tattooboy1985 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 11:24:
lijkt me sterk toen die gisteren om 21.28 deze post starten toen was de uitslag er nog niet
+1 :+

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-03 21:39
tattooboy1985 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 11:24:
of hij verwacht de loterij te winnen en wilde op tijd beginnen.

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-04 20:21
Ach, lekker specs geilen.
Dat vind niemand van jullie erg ;P
Ik denk dat hij nu met een rolletje WCpapier naar ze scherm aan het kijken is :P

• interlude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-04 23:47
mimang schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 21:43:
[...]

Sterker nog: op single 1080p heb je een budget van 1500 euro nodig, en doe dit maar gewoon om de 4 jaar. Geld weggooien slaat nergens op.

Heb je je uberhaupt wel verdiept in wat het beste is? Vind het nog nogal vreemd. Krijg een beetje het gevoel dat je overal het snelste hebt gepakt? :?
Dit advies gewoon aannemen..

Volgens mij wilt TS gwn het snelste en duurste om te kunnen opscheppen maar hij heeft geen flauw idee wat nou rendabel is, ik kan je nu al vertellen dan volgend jaar al die hardware veroudert is en dan heb je dikke spijt want al je geld is op en je pc loopt achter :'(

Game je op een single monitor en gaming als prioriteit? Bouw een pc voor 1700 incl randapparatuur en je hebt een gaaf desktoppie

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-04 17:28

Bolletje

Moderator Harde Waren
Het ziet er naar uit dat de topicstarter niet veel interesse heeft in het topic. Het is dan ook de vraag of het topic wel serieus bedoeld is. Ik doe hem nu preventief op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.