Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
"Goed" ..
Na dagen niet kunnen bellen omdat je telefoon gejat is eindelijk de verlangde vervanger thuis bezorgd krijgen en dan vervolgens als je de verzegeling van het Samsung doosje al hebt doorgesneden erachter komen dat de zwarte lettertjes op de sticker blijk geven van een Roemeense import S4 Active.
Ben er wéér ingestoken bij de rakkers van BelSimpel.
Tenminste ... (nu komt het) ..
De telefoon nog niet aangeraakt i.v.m. allergische reactie bij het ontdekken van Roemeense handleiding.
Nu mijn vraag wat te doen ?!
A] dringend mijn telefoon nodig mede met het oog op komende nacht dus hup opladen, sim erin en gaan met die benaan.
B] Optie A + het risico nemen dat Kies minder vaak update en/of Roemeense firmware uitspauwt.
C] De telefoon als de sodemieter terugsturen naar BelSimpel en een S4 Active eisen die bestemd is voor de Nederlandse markt / Nederlandse import.

Help ?!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Wat is het probleem dan?

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Het probleem is de Roemeense handleiding waarin staat dat de toestellen verder 100% gelijk zijn :)

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mijn S4 die ik online gekocht heb was een Frans model. Enige verschil is dat de taalkeuze standaard op Frans stond, verder maakt het niets uit. Ik zie geen reden om de telefoon niet te gaan gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
AH ok dus met andere woorden het is niet zoals bij Motorola dat je bij het werken met firmwares en updates regio gelocked bent ?!
Zo kon ik dus niets met Britse of zelfs Duitse updates zowel Android als ook firmware en moest mijn Razr telefoon perse benelux updates hebben (die er amper kwamen in tegenstelling tot de grotere regio's/landen) :S

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2013 20:32 ]

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 22:23
Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 20:30:
AH ok dus met andere woorden het is niet zoals bij Motorola dat je bij het werken met firmwares en updates regio gelocked bent ?!
Zo kon ik dus niets met Britse of zelfs Duitse updates zowel Android als ook firmware en moest mijn Razr telefoon perse benelux updates hebben (die er amper kwamen in tegenstelling tot de grotere regio's/landen) :S
Met Android maakt dat niks uit. Updates van Europa komen ongeveer tegelijk binnen bij toestellen.
Het kan alleen wél zo zijn, dat NL toestellen, of Duitse toestellen eerder of zelfs later de updates krijgen, maar dat maakt niks uit. Anders gewoon flashen.

[ Voor 12% gewijzigd door CuBras op 31-12-2013 20:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan zal ik de telefoon in gebruik nemen, er vanuitgaande dat ik géén gelazer krijg met Samsung updates/firmware/rooting ...

• Freedomfighter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:44
Je zou eventueel Nederlandse firmware overheen kunnen flashen

• Hendrik53
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-11 23:51
Waarschuwing.
Ik heb via Belsimpel een Samsung S5 dual sim gekocht in 2014. Blijkt bedoeld voor de Poolse markt.

Je kunt het toestel niet registreren bij Samsung omdat het niet is bedoeld voor de benelux markt. Dat het om een Europees model gaat lijkt niet terzake (CE markering en tekst op de doos).

Tot op heden geen enkele android update beschikbaar gekomen. Blijft dus 4.

Omdat GPS niet werkte, toestel aangeboden bij Samsung service in Amersfoort. Die konden er niets mee omdat ze niet beschikten over de firmware en ze die wegens een hele trage internetverbinding ook niet binnen 3 uur konden downloaden.

Reparatie naar belsimpel, Helaas, ongerepareerd terug.

Opnieuw naar Belsimpel. Zij kregen hem terug van de reparateur omdat die ineens niet gecertificeerd bleek voor Samsung. (Samsung repareert binnen 3 weken volgens hun helpdesk! Maar dan wel met fabrieksgarantie, en die blijkt 1 jaar te zijn, en geen 2 zoals Belsimpel wettelijk minimaal moet geven) Toen kwam na 3 weken het bericht dat er veel problemen waren met de S5 dual sim toestellen en GPS, of dat ik 6-8 weken moest wachten op reparatie. (Moet Belsimpel soms zelf de reparatiekosten betalen?)

Ik heb het voorstel ontvangen om het toestel in te ruilen voor een gewone S5 en een cadeautje van €15,-. Daarvoor heb ik dus € 40,- meer betaald voor dual sim en ben ik in totaal 6 weken verstoken van een telefoon.

Resumé: neem geen genoegen met een toestel dat niet bedoeld is voor de Benelux markt. Je krijgt problemen met registratie en nakoming van garanties en updates. Dergelijke toestellen zouden volgens alle regels gelijkwaardig moeten zijn, maar de praktijk bewijst dat dit niet zo is. :(

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Ik heb stiekem juist liever een telefoon uit frankrijk, duitsland of polen, vaak krijgen die telefoons vaker en sneller updates.

Paar mensen die ik ken hebben een Motorola toestel uit duitsland via Belsimpel, garantie was ook geen probleem en qua updates hadden hun Android 5.1, 3 maanden eerder dan de benelux variant.

Zolang de telefoon voor EU bestemd is, is er niks mis mee en daarnaast als je ziet dat belsimpel een abonnement voor hetzelfde geld aanbiedt als een provider maar dan MET een toestel dan is het logisch dat het vaak GEEN Benelux variant is, logisch aangezien zo'n S5 in polen of roemenie goedkoper in te kopen is en aangezien deze alsnog voor EU bestemd is, is er niks mis mee aangezien de nederlandse winkel voor verantwoordelijk is.

Mensen moeten soms minder kieskeurig zijn, als een telefoon van buiten de EU komt dan zou ik WEL klagen aangezien je dan tegen compatibiliteits-problemen met je netwerk kan krijgen.
Pagina: 1