Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows 7 herkent opstart dvd niet nieuwe installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag

Ik heb onlangs een tweedehands moederbord met cpu erop, gekocht en deze heeft alleen sata aansluitingen.

Nu heb ik zelf een sata dvd speler aangesloten en hierin een windows 7 (iso gebrand op dvd), alleen bij opstarten van het systeem geeft hij gelijk aan dat hij geen OS herkent op de harde schijf (die is leeg natuurlijk)

Waarschijnlijk staat de volgorde in de BIOS niet goed, maar hoe krijg ik windows 7 nu geinstalleerd? Want nu kom ik niet in de bios (weet in ieder geval niet hoe).

Pc start nu op en geeft vrijwel aan dat hij geen OS herkent op de harde schijf en dat ik alle schijven moet ontkoppelen zonder OS

alle tips en hulp is welkom

Moederbord is: msi 760gm p23fx
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/nytzyq.jpg

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:24

Umbrah

The Incredible MapMan

Ben je weer... Waar heb je die ISO vandaan, en hoe heb je hem gebrand? Vertel het eens stap voor stap. En wat je BIOS vraag betreft: Handleiding pagina 22.

Uiteraard wil je het bord op AHCI hebben, dus niet IDE of Raid, en de boot order hou ik voor jezelf. Nogmaals: handleiding pagina 22. En dat zeg ik niet zomaar, dat heb ik opgezocht. Ik reageerde 2min later dan jou, en ik had de handleiding OF het bord niet. Dus jij kan het geheid sneller.

[ Voor 68% gewijzigd door Umbrah op 31-12-2013 16:52 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
En wat staat er in de rtfm van je mobo?

Abort, Retry, Quake ???

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11 12:36
:> Inderdaad.. Het BIOS heeft dus niks met windows te maken... Als de pc opstart komt er in beeld wat je moet doen om in het BIOS te komen. (Bijv. op delete of F2 drukken). Daarna instellen dat er van DVD geboot moet/mag worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat ik de volgorde kan veranderen en hoe ik er in kom, alleen dit lukt bij dit moederbord niet.Ik heb al verschillende knoppen geprobeerd.

Ik heb al gelezen over dat MSI het veranderd heeft en door middel van een -go to bios knop- heeft vervangen ipv de del of f2 knop. Alleen deze knop kan ik niet veranderen

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

In dat geval: Pagina 19.

En zoals ikzelf en meerdere anderen zeiden in een vorig topic: laat dit doen door iemand en ga dit niet zelf doen.

[ Voor 71% gewijzigd door Umbrah op 31-12-2013 17:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
ben de pagina nu aan het downloaden, hoop dat het kan helpen

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor het helpen, denk ik toch verkeerde knop ingedrukt. Nu herkent hij alleen de Sata dvd niet in de bios,

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Aha, zit hij wel aangesloten en staat er stroom op?, en zoals ik eerder zei: in AHCI modus?

Als je 100% zeker wilt weten dat het werkt zou je natuurlijk ook gewoon zonder harddrive kunnen kijken of hij van je legale Windows DVD boot.

Verwijderd

Topicstarter
ja hij is aangesloten en er zit ook stroom op, alleen hij wordt niet herkent. ik zal eens proberen zonder harde schijf. thanks

Verwijderd

Topicstarter
stroom kabel naar dvd rom was losgeschoten. Is opgelost. Bedankt voor de hulp. kan gelukkig verder nu

Verwijderd

Topicstarter
Installatie is gelukt, bedankt

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2014 13:14 ]

Pagina: 1