Aanschaf stofzuiger voor laminaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-07 18:25
Weet niet 100% of ik hier in het goede forum zit...

Ik zit een beetje te zoeken naar een nieuwe stofzuiger voor ons huis met laminaatvloer.
Er zijn natuurlijk de wereld stofzuigers te vinden en daarom is het lastig om een goede 'bang for the buck' te vinden :)

Ik neig zelf naar een stofzuiger met zak, op het werk hebben we een Dyson zonder zak maar irritante aan dat ding is dat wanneer je zijn opvangbak wilt leeggooien je telkens van die haren aan het eruit peuteren bent.

Situatie:
- vrijwel overal laminaat in huis
- vriendin die gevoelig is voor huisstofmijt

Wensen:
- model die niet zomaar omvalt, Samsung heeft bijvoorbeeld modellen met 'motion sync': YouTube: Samsung Stofzuiger met Motion Sync
- wielen die niet zomaar krassen op de vloer
- budget: maximaal 150 euro
- eventueel inclusief parketborstel
- wat zie ik over het hoofd?

Persoonlijk vind ik dit een leuk model, maar zie ik weinig ervaringen van mensen: http://www.samsung.com/nl...gless-type/VCC8870H3B/XEN hier zit ook een goede Hepa H13 filter bij en zuigkracht instelbaar op het handvat. Deze is alleen zakloos en daarom de twijfel.

Wie kan me verder adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06:53
Ik heb meestal het idee dat de beste filters alleen bij de stofzakloze stofzuigers mogelijk zijn omdat het anders vrij snel ten koste van je zuigkracht gaat....Maar helemaal zeker weet ik dat niet, ik gebruik naar volle tevredenheid een Dyson. Ik vind dat leegplukken dan ook wel meevallen (beetje kloppen en klaar).

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:22
Als je vriendin de stofzuiger moet gaan legen dan zou ik zeker geen zakloze kopen... Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dit geen prettige taak is voor iemand met huisstofmijtallergie. ;)

Ik heb om die reden een model met zak gekocht.Een Philips fc9175 om precies te zijn. Uiteraard met een goed HEPA filter, een hoop mondstukken en accessoires erbij en genoeg zuigkracht om hier midden in de kamer de vinylvloer op te tillen. :') Gelukkig is die kracht te regelen. ;)

Bij mijn ouders thuis heb ik altijd hun Dyson gebruikt maar ik ben toch echt blijer met mijn Philips. Alleen de verbruikskosten zijn uiteraard wel hoger, je moet er zakken bij kopen en af en toe het fikter vervangen kan ook geen kwaad.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
De stofzak legen zal zij het meeste doen. Een Dyson is te duur vind ik.
Ik ga in elk geval de Philips bekijken en zien of dat wat is. Zijn de filters makkelijk ergens te halen of moeten deze via Philips besteld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:43

Reinier

\o/

Bosch Roxx'x bevalt mij goed. Zakloos, redelijk stil, zelfreinigend HEPA-filter. Met laminaatborstel. Moet je wel naar een aanbieding zoeken want hij is iets boven budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Miele?
Ik heb zelf al een tijdje de S4210 miele maar niks anders dan lof. Ouders hebben een dyson maar wat een kabaal maakt dat ding zeg, laat staan het legen. ( en ik vindt de zuigkracht ook tegenvallen, ik krijg met mijn miele de zak echt tot het randje vol en merk geen krachtverlies )
Voor miele zijn zakken en filters echt overal te koop en ook voor weinig ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Reinier schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 11:39:
Bosch Roxx'x bevalt mij goed. Zakloos, redelijk stil, zelfreinigend HEPA-filter. Met laminaatborstel. Moet je wel naar een aanbieding zoeken want hij is iets boven budget.
Weet je ook hoe hij het HEPA filter zelf reinigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Humma Kavula schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 11:39:
Miele?
Ik heb zelf al een tijdje de S4210 miele maar niks anders dan lof. Ouders hebben een dyson maar wat een kabaal maakt dat ding zeg, laat staan het legen. ( en ik vindt de zuigkracht ook tegenvallen, ik krijg met mijn miele de zak echt tot het randje vol en merk geen krachtverlies )
Voor miele zijn zakken en filters echt overal te koop en ook voor weinig ;)
Ga ik ook bekijken. Heb jaar in huis van een vriend gewoond en die had ook een Miele stofzuiger. Ik zoog daar de vloer op halve kracht want anders kwam ik niet meer voorruit. Was vrij stil en deed zijn werk goed. De zakken kon ik inderdaad ook overal en nergens halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:43

Reinier

\o/

Binnetie schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 12:10:
[...]

Weet je ook hoe hij het HEPA filter zelf reinigt?
Klopt niet helemaal wat ik zei: het gewone filter wordt automatisch uitgeschud indien nodig. Het HEPA filter kun je onder de kraan afspoelen maar dat hoeft maar eens in de zoveel jaar. Drie jaar volgens de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Samsung heeft nu een cachback actie: http://www.samsung.com/nl...tour/actie-producten.html
Voor een stofzuiger met stofzak is dit dan wel een leuke aanbieding: https://shop.bemmel-kroon...merk=SAMS&site=kieskeurig Dan komten we al met al op €145,- voor de stofzuiger.

Zonder stofzak zal het dan deze kunnen worden: http://www.bobshop.nl/nl/...50-vnar-stofzuiger/p50159 voor €149,-

Nog maar even goed afwegen of het met of zonder zak wordt. De grote wielen spreken me wel aan, ook dat de machine wendbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-03 16:51
Heb zelf een electrolux. Volgens consumentenbond erg goed en bevalt al een jaar heel goed. (ook alleen maar houten vloeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

r.brands schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:01:
Heb zelf een electrolux. Volgens consumentenbond erg goed en bevalt al een jaar heel goed. (ook alleen maar houten vloeren)
Dat O+ Alleen maar dat O+ Hebben ook een Dyson gehad en de Electrolux gaat nu door het hele huis en de Dyson ligt maar in de kast.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Wij hebben een standaard 13 in een dozijn stofzuiger (goedkope Miele geloof ik van 60 euro), maar ivm allergieën kopen wij stofzuigerzakken met hepa-filter ingebouwd. Kost je iets aan zuigkracht, maar meeste apparaten kunnen hier prima mee om gaan en mijn vrouw heeft geen klachten meer (ook allergisch voor huisstofmijt, beesten en bijna alle plantjes die je kunt verzinnen ;)).

Wij hebben beneden een massief houten vloer en boven en op zolder laminaat, nog nooit schade gezien door de stofzuiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik ben lid geworden van de Consumentenbond een tijdje terug en heb even hun test gelezen. Electrolux komt als beste koop uit de test, maar ik snap niet waar die slechte beoordelingen dan weg komen: AEG AJM 6820 Jet Maxx is beste koop: http://www.kieskeurig.nl/...n/bezorgen/908162#prijzen of http://www.consumentenbon...ger/aeg/ajm-6820-jet-maxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Binnetie schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:36:
Ik ben lid geworden van de Consumentenbond een tijdje terug en heb even hun test gelezen. Electrolux komt als beste koop uit de test, maar ik snap niet waar die slechte beoordelingen dan weg komen: AEG AJM 6820 Jet Maxx is beste koop: http://www.kieskeurig.nl/...n/bezorgen/908162#prijzen of http://www.consumentenbon...ger/aeg/ajm-6820-jet-maxx
In mijn ogen moet je niet altijd te veel waarde hechten aan het oordeel van de Consumentenbond. Ze schrijven ook wel eens vrij onzinnige stukken. Ook Kieskeurig kun je beter met een korreltje zout nemen.
Pagina: 1