Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serefsiz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 16:42
Hallo,

Wij hebben thuis een 120mbps abonnement van UPC.
Ik ben benieuwd of als ik beneden in de woonkamer een TP-LINK TL-WR1043ND router neer zet en via een kabel richting de zolder nog een TP-LINK TL-WR1043ND router installeer hoeveel snelheid ik verlies.
Op dit moment heb ik 2 goedkope routers(sweex en icidu. Beide waren 20,-) in huis staan. Beneden haal ik wel de 120mbps(direct via de apparaat van upc) maar op zolder heb ik nog maar rond 50-60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

De kabels zelf zullen je geen enkel snelheidsverlies geven. Een beetje moderne router zou kan die snelheid makkelijk aan, maar volgens mij bedoel je iets anders. Heb jij het over een wireless accesspoint?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmoors
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-07 12:34
Het is belangrijk dat alle onderdelen in je netwerk die snelheden aankunnen. Goede kabels en routers met alleen maar gigabit poorten. Ook knikken in de kabel kunnen soms toch al verlies geven omdat er een draadje kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Volgens mij moet je geen router maar switch gebruken op Gbit (1000Mb) om de volle snelheid door te zetten. Weet niet welke apparatuur je nu precies gebruikt.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmoors
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-07 12:34
@keur0000 Een router is niets meer dan een intelligente switch en je kunt door de DHCP server op de router uit te zetten ongeveer zeggen dat je er een switch van hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:15
keur0000 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 15:38:
Volgens mij moet je geen router maar switch gebruken op Gbit (1000Mb) om de volle snelheid door te zetten. Weet niet welke apparatuur je nu precies gebruikt.
Nee hoor.
Bovendien erg lastig WiFi gebruiken op een switch...

@TS: De setup die je wilt maken moet prima werken, mits inderdaad de juiste bekabeling en netjes aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:01

lier

MikroTik nerd

Als je geen snelheidsverlies wil hebben, dan zijn de volgende zaken van belang:
  • WAN - LAN throughput (vrij vertaald, hoe snel is je router met internet verkeer)
  • Poort snelheid aan de LAN kant (je hebt Gigabit nodig om geen verlies te hebben)
Volgens smallnetbuilder.com heeft deze router een throughput van 122,7 Mbps, oftewel net genoeg voor dit moment. Bij een eventuele volgende snelheidsverhoging van je provider ben je al de...
O ja, netwerksnelheid is met hoofdletter M (van Mega), bijvoorbeeld 100 MBps of 1000 Mbps (wat trouwens niet hetzelfde is ;)

Verder is het van belang dat je de router boven als accesspoint in stelt, er is een how to over dit onderwerp op GoT.

Tot slot, bewust heb ik wireless buiten beschouwing gelaten omdat de snelheid bij wireless van veel meer factoren afhankelijk is.

Mijn advies: schaf twee RB951G-2HnD's aan (als je durft) :)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:15
lier schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 16:22:
Volgens smallnetbuilder.com heeft deze router een throughput van 122,7 Mbps, oftewel net genoeg voor dit moment. Bij een eventuele volgende snelheidsverhoging van je provider ben je al de...
Dat geldt voor het (oude) v1 model.
Het nieuwe v2 model heeft een WAN -> LAN throughput van 800Mbps (klik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serefsiz
Bedankt voor jullie reactie's,

Ik heb het nu even getest. Dus zonder tussenkomst van router haal ik precies 120mbps.
Wanneer ik de Sweex lw050v2 er tussen zet haal ik nog maar 53mbps.
Vanaf de Sweex loopt er een kabel richting zolder naar mijn icidu router NI-707517.
Dan haal ik nog maar 52mbps. Het lijkt dus erop dat ik erg veel snelheid verlies door de sweex router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serefsiz
lier schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 16:22:
Als je geen snelheidsverlies wil hebben, dan zijn de volgende zaken van belang:
  • WAN - LAN throughput (vrij vertaald, hoe snel is je router met internet verkeer)
  • Poort snelheid aan de LAN kant (je hebt Gigabit nodig om geen verlies te hebben)
O ja, netwerksnelheid is met hoofdletter M (van Mega), bijvoorbeeld 100 MBps of 1000 Mbps (wat trouwens niet hetzelfde is ;)

Verder is het van belang dat je de router boven als accesspoint in stelt, er is een how to over dit onderwerp op GoT.

Tot slot, bewust heb ik wireless buiten beschouwing gelaten omdat de snelheid bij wireless van veel meer factoren afhankelijk is.

Mijn advies: schaf twee RB951G-2HnD's aan (als je durft) :)
Wat is het voordeel om een router als accesspoint in te stellen? Ik heb die router boven genomen juist zodat alle draadloze apparaten boven een sterkere verbinding krijgen(laptop gebruik ik alleen met kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Zoek eens op het verschil tussen een router en een accesspoint.
Dan wordt het je vanzelf duidelijk.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:13
Beste ts,

Je kunt gerust 2 van deze routers gebruiken,

1 daarvan beneden neerzetten met dhcp AAN (dit is dan je main router)

Die ander boven zetten met dhcp UIT, en je kabel die al ligt steek je in 1 van de lan poorten

Instellen van beide apparaten kost je eenmalig 10 minuten en draaien maar

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je verliest nauwelijks snelheid met een 2e router.|
Verder kan ik je aanraden om een switch te gebruiken. Dit minimaliseerd je snelheid verlies namelijk.

Tenzij je natuurlijk een wifi accesspoint wilt. Dan kun je beter een router kopen dan een AP zelf omdat routers tegenwoordig goedkoper zijn.
Pagina: 1