[Paint] Zwarte balk verwijderen in een foto

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymous_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 19:00
Hallo mede-tweakers.

Ik weet niet of ik goed zit maar kon me vraag nergens anders plaatsen. Ik heb een afbeelding waar belangerijke informatie op staat maar voor de informatie is er een zwarte balk in paint gezet zodat ik deze niet kan lezen, maar de informatie is erg belangerijk voor me. Is er een mogelijkheid om het bestand te resetten? of balk weg te halen?

Ik heb gezocht met de search en op google maar heb niks kunnen vinden helaas. Ik hoop graag hier geholpen te worden.

Alvast een fijne jaarwisseling iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-08 18:28
Paint (als in MSPAINT) heeft geen ondersteuning voor layers of wat dan ook. Dus die balk ligt er niet overheen. De informatie op die plek is dus echt overschreven met zwart en om die reden ook niet terug te halen. Dus tenzij er een bron bestand bestaat waarin verschillende layers staan met, onder andere, deze zwarte balk heb je pech vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Die informatie is niet 'bedekt' zoals je een stuk tape over iets zou plakken, maar de pixels zijn overschreven door zwarte pixels. De pixels die daar origineel stonden terughalen is onmogelijk.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De backup terugzetten als je het zelf hebt gemaakt resp. de originele foto (of beter: de informatie) opvragen als een ander het heeft gemaakt. Het is niet aan ons om beveiliging te helpen omzeilen ;)

Je zegt helaas niet welk bestandsformaat. Als het echt met paint bewerkt is dan is het vast een afbeelding is zonder lagen (jpg, png, bmp, of zoiets) en je hebt niets gebackupt, dan kan je het niet terughalen nee.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymous_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 19:00
Oke sorry, het was een jpg bestand in paint gemaakt en jammer dat je het niet kan terughalen nee! heel jammerm aar bedankt voor het snelle antwoord van jullie! Waardeer het :)

Fijne jaarwisseling. Ik heb antwoord op me vraag