Tandpasta werk!!

Pagina: 1
Acties:
  • 556 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb hier getest met een Amdk6 2 500mhz op 2.4 vcore. De test was een maand lang

Het verhaal begon dat ik hier op tweakers.net ergens las dat iemand als nood oplossing tandpasta had gebruikt als pasta.

Iedereen reageerde van dat wordt hard enzo dat is gevaarlijk!!! Dus ik dacht wat the heck ik zal het eens uitproberen.

Ik gebruikte hiervoor tandpasta van het merk Coolcate Fresh (sorry voor de reclame en nee ik deed het niet voor het merk ;))

Nu na een maandje gedraait te hebben met een temp van 38C stressed met koe en uitschieters naar 41C met die warme dagen ben ik eens gaan kijken.
De tandpasta is niet hard geworden!!!

Voor de test draaide ik zonder tandpasta een temp van ongeveer 43C stressed met koe dus het scheelt wel degelijk wat!! En dit met een standaard Coolermastertje :)

Misschien zal pasta echt beter zijn (is er speciaal ervoor ontworpen) Maar als je niet zoveel verdient ga je toch goedkopere gebruiks voorwerpen gebruiken!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

geinig.. :) maar theorie klopt niet.. tandpasta geleidt niet (zo goed) als koelpasta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zei ik al onderaan..... Het is ook niet voor dit doel ontworpen, maar ja het is weer eens wat anders zal ik maar zeggen. *D

Volgende stap is Whitening *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 10:45
Prodent heeft actieve fluoride, die zal dan ook wel je hitte verplaatsen, of toch niet?

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is wachten op een zenuwbehandeling denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als tandepasta uitdroogt na 2 dagen, dan werkt het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:11

TeeDee

CQB 241

Op donderdag 07 juni 2001 19:35 schreef Prikkeldraad het volgende:
als tandepasta uitdroogt na 2 dagen, dan werkt het niet meer
hij heeft het toch een maand getest :)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:03
ik heb gehoord dat dat _zwaar_ naar menthol gaat stinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:34
Bij mij werkt het niet meer goed na 3 dagen ... morgen toch maar zorgen dat ik of me tube koelzut vind of nieuwe tube ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja ff een edit: inderdaad de eerste 3 dagen heb je een frisse menthol geur rond je pc hangen, het wordt gewoon minder na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je wat je ook serieus als noodoplossing kunt gebruiken? Een beetje vaseline!!!
Gewoon een heeel klein beetje nemen en een superdun laagje op het koelblok smeren. Dit gaat het makkelijkst als je het koelblok eerst ff lekker warm maakt door je processor ff te stressen. Dan kun je het lekker dun opbrengen. Als het heel erg warm word (60 graden) vloeit het dan nog mooi in de spleten tussen je koelblok en koeler, en de delen die op elkaar komen persen de vaseline ertussenuit. De vaseline blijft echter wel net mooi tussen de koeler en processor hangen en loopt er niet tussenuit (mits je niet teveel gebruikt).

Arctic Silver is natuurlijk wel wat beter, maar het is in elk geval al een stuk beter als helemaal nix ertussen (scheelde bij een oud k6-2 systeem van mezelf zo'n 4 graden)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:36
Glijmiddel werkt ook >:) Moest ff wat snel zien te vinden en toen zag ik daar nog een potje van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[off]
Glijmiddel????

Vrouwen hebben dat van zichzelf hoor... ;)
[/off]

Je kan ook weer niet iedere tandpasta gebruiken want in sommige tp zit een soort korrel (zout/mineralen oid). De korrel zorgt ervoor dat de heatsink niet echt vlak op je proc staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

Vanmiddag ff tandpasta halen

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb het geprobeert, maar ik vind het niks.
Coolpasta blijft vreselijk aan je tanden plakken! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Je kunt er ook een dun laagje stront tussen smeren, heeft een goede cohesie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

LOL .. :) telkens als die DPC draait krijg je de echte geur van koeienstront... *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:50

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

gadver... moet dat nou??? :r

tsss. stront...hoe kom je erop??? >:)

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nah stront, tandpasta, artic silver......et gaat erom dat er deeltjes in moeten zitten die goed de warmte geleiden, volgens mij kom je met lood ook heel ver, en ik heb wel eens gehoord van iemand die het met die troep uit een thermometer deed, werkte ook wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:06
Op vrijdag 08 juni 2001 13:44 schreef lee het volgende:
nah stront, tandpasta, artic silver......et gaat erom dat er deeltjes in moeten zitten die goed de warmte geleiden, volgens mij kom je met lood ook heel ver, en ik heb wel eens gehoord van iemand die het met die troep uit een thermometer deed, werkte ook wel goed
Kwik, geleidt goed, maar is levensgevaarlijk spul als het verdampt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 07:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Kaas (uit een tube)
Ketchup
Mayonaise
Gel
Koperpoets
Tijgerbalsem

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een gek, kwik?
man dat krijg je er ten eerst niet eens tussen, gaat alle kanten op en het is levensgevaarlijk........
me studeert chemie dus kan het weten. uitkijken daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow...daar weet ik nix van maar het schijnt te geleiden als een tiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:14
Ik dacht dat de voornaamste reden om iets tussen de proc en de koelingte gooien was dat je een zo vlak (en dus zo groot) mogelijk oppervlak wil creeren, want dan maakt ie het meeste contact. Volgens mij maakt het dan niets uit wat je ertussen gooit, als het maar niet isoleert. De geleidende kwaliteiten van coolpasta zijn dan bijna verwaarloosbaar. Maar nu herhaal ik ook maar wat ik ergens gelezen heb :+

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 09:10 schreef Servowire het volgende:
poets jij je tanden dan niet? baba, om te :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 15:06 schreef lee het volgende:
ow...daar weet ik nix van maar het schijnt te geleiden als een tiet
LOL :D

Dat doet water met zout erin ook.

(Nou ik erover nadenk, da's een tiet ook, wij mensen zijn 3/4 water een een paar pondjes zout...)

"MARIE !! Komt es hier.. "
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op vrijdag 08 juni 2001 16:08 schreef Hooi het volgende:

[..]

"MARIE !! Komt es hier.. "
Marie is toch je digi-cam :+ :P

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitmanWVU
  • Laatst online: 04-08 15:36
Nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de 'oude' methode nog altijd het best.

Een weekje of drie vier lappen op een glasplaat met polijst poeder en dan gewoon "koud" monteren zonder koelpasta.

Maar ja, wie ben ik.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 16:37 schreef Hooi het volgende:
Volgens mij is de 'oude' methode nog altijd het best.

Een weekje of drie vier lappen op een glasplaat met polijst poeder en dan gewoon "koud" monteren zonder koelpasta.

Maar ja, wie ben ik.....
dat was precies iets wat ik me ook al afvroeg! Als je processor en koelblok inderdaad volledig vlak zijn, dan lijkt het mij ook dat je er beter nix tussen kunt doen! Gewoon zorgen dat er nog geen stofje tussen zit, en er gewoon opdrukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 16:46 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

dat was precies iets wat ik me ook al afvroeg! Als je processor en koelblok inderdaad volledig vlak zijn, dan lijkt het mij ook dat je er beter nix tussen kunt doen! Gewoon zorgen dat er nog geen stofje tussen zit, en er gewoon opdrukken!
Ja,
maar ik zou die AMD cores dus echt niet gaan polijsten :P

Digital (Alpha CPU's dus) deed dat dacht ik, en alleen een drupje dunne olie er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 16:57 schreef Hooi het volgende:
Ja,
maar ik zou die AMD cores dus echt niet gaan polijsten :P
hehehe, slecht idee ja. Maar met die k6-3+ die ik hier heb liggen zou het wel perfect kunnen... Alleen kun je dan later niet meer zien dat het een k6-3+ is, want die letters polijst je der dan af.

Zowiezo niet zo'n heel goed idee geweest van AMD om die letters in dat kapje te slaan. Want langs de randen van de letters is het aluminium een heel klein beetje omhoog geperst. Dat voel je vooral goed als je er met je nagel even overheen gaat: allemaal uitsteekseltjes bij de letters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op vrijdag 08 juni 2001 15:51 schreef Bill_Gatjes het volgende:

poets jij je tanden dan niet? baba, om te :r
Misschien gaat het :r <==hier ook goed mee.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 17:08 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

hehehe, slecht idee ja. Maar met die k6-3+ die ik hier heb liggen zou het wel perfect kunnen... Alleen kun je dan later niet meer zien dat het een k6-3+ is, want die letters polijst je der dan af.

Zowiezo niet zo'n heel goed idee geweest van AMD om die letters in dat kapje te slaan. Want langs de randen van de letters is het aluminium een heel klein beetje omhoog geperst. Dat voel je vooral goed als je er met je nagel even overheen gaat: allemaal uitsteekseltjes bij de letters...
Tsja,
en of dat stukkie blik te lappen is betwijfel ik, dat buigt gewoon steeds mee denk ik. Het zit gewoon over de core heen gevouwen. Daaronder is het net een Duron/Tbird ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 23:08 schreef Hooi het volgende:
Tsja,
en of dat stukkie blik te lappen is betwijfel ik, dat buigt gewoon steeds mee denk ik. Het zit gewoon over de core heen gevouwen. Daaronder is het net een Duron/Tbird ..
Dat meebuigen zal nog wel meevallen... Ik heb zelf een oude k6-2 van 450 Mhz zitten uncappen en op zich is dat kapje best wel een dikke millimeter dik. En dat buig je ook niet zomaar ff...
Bovendien: zou het erg zijn als het een beetje buigt? In het midden buigt het zowiezo niet door, want het "dekseltje" zit tegen de core aangedrukt en in de hoeken is het vastgelijmd met wat vloeibaar rubber ofzo. Hooguit in de hoeken zal het dan nog wat kunnen doorbuigen. Maar da's toch juist goed? Dan is hij ietsje bol, maar de core maakt tenminste goed contact met de koeler.

Lekker offtopic zijn we hier trouwes geraakt...
nouja, het draadje stelde toch al niet veel voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat was de draad ook al weer ? O ja, tandpasta.

Persoonlijk vraag ik me af of vlassen beter werkt. Uhh onee.

Koelen met Tandpasta.. nou dan waren we toch niet afgedwaald ?? Lappen, polijsten, en dan niets werkt waarschijnlijk beter.

Sjah !!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Moet je eens die pasta gebruiken die je krijgt als je 2e graads verbrandingen oploopt... Die is pas Cool! 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 21-09 17:11

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

en dat vloeibaar metaal, werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 00:38 schreef AtomicShockwave het volgende:
en dat vloeibaar metaal, werkt dat?
Ik hoop niet dat je kwik bedoeld, want zoals eerder vermeld in deze thread is dat Xtreem giftig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben trouwes wel es een keer een koeler tegengekomen die een pad van lood had! Ja, ik denk dat het echt lood was. Het was namelijk een erg zacht, zwaar en donker metaal wat je er zo vanaf kon krabben. Helaas was de rest van die koeler heel erg gammel, dus ik heb nooit meer getest hoe goed het nou eigenlijk presteerde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Op zaterdag 16 juni 2001 14:11 schreef PsyFlux het volgende:
Ben trouwes wel es een keer een koeler tegengekomen die een pad van lood had! Ja, ik denk dat het echt lood was. Het was namelijk een erg zacht, zwaar en donker metaal wat je er zo vanaf kon krabben. Helaas was de rest van die koeler heel erg gammel, dus ik heb nooit meer getest hoe goed het nou eigenlijk presteerde...
Lood geleid heel slecht warmte. En lood is erg zwaar, en dat is sowieso niet prettig voor je CPU.

Verder ben ik het met Hooi eens, dat lappen eigenlijk het beste werkt. (en dan een beetje vaseline of een druppeltje olie)

maar aangezien de huidige AMD CPU's heel slecht tegen lappen kunnen (zeg maar NIET) zit er niks anders op als koelpasta gebruiken.
Je kunt natuurlijk wel altijd de onderkant van je heatsink lappen, mocht je een koeler hebben waar dat nodig is. (Coolermaster koelt paar graden beter als ie gelapt is zegt men)

Ik weet niet of de P3 te lappen is. Bij de celeron is het volgens mij wel goed te doen.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 17-09 18:50
Op vrijdag 08 juni 2001 09:10 schreef Servowire het volgende:
dat heb je blijkbaar gewoonlijk niet in huis :? ok, misschien dat pcnerds zich niet zo goed verzorgen maar dat je het niet in huis hebt! :+

edit:
no offense, was een joke. maar ik zie nu dat ie hierboven al besproken is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 16:10 schreef martijn12345 het volgende:
Lood geleid heel slecht warmte. En lood is erg zwaar, en dat is sowieso niet prettig voor je CPU.
Hmmm, je hebt inderdaad gelijk met de warmtegeleiding (ff in BINAS gechecked). Maar misschien was het alsnog lood, want het is wel een mooi zacht metaal en je zag ook dat de core een mooi indrukje achtergelaten had. Het gaat er tenslotte ook om dat er in elk geval maar iets beter warmtegeleidends als lucht tussen zit! En verder maakt het gewicht nix uit, want dat hele koelblok was niet van lood gemaakt! Alleen een pad van 2 bij 2 centimeter was er in het midden opgeplakt van wat ik nog steeds denk lood was.
Dat was hooguit een gram aan lood...
Verder ben ik het met Hooi eens, dat lappen eigenlijk het beste werkt. (en dan een beetje vaseline of een druppeltje olie)
yep, dat zei ik eerder in het draadje ook al. Vaseline gaat zeker niet slecht!
maar aangezien de huidige AMD CPU's heel slecht tegen lappen kunnen (zeg maar NIET) zit er niks anders op als koelpasta gebruiken.
Maar meestal is de core ook al geweldig vlak. Al stond er laatst wel een draadje van iemand die beweerde dat zijn core hol was...
Bij de celeron is het volgens mij wel goed te doen.
yep, zijn ook vele tutorials van te vinden.
Kga het trouwes binnenkort ook doen bij mijn k6-3+ van 450 Mhz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 09:01

cue

Hehe ik ga ff tandpasta halen :)

ff kijken of het hier ook goed werkt LOL;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

en ik heb wel eens gehoord van iemand die het met die troep uit een thermometer deed, werkte ook wel goed
BEHOORLIJK stom, daar schroeien je hersenen van weg man!

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

wat ik eigenlijk zit te denken,
Nu zien alle heatsinks er zo ongeveer uit:
Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/bvluneven/Forum/cpusink.gif
dus zo maakt hij eigenlijk maar voor ruim de helft contact met de core. Als de heatsink nou voorgevormd was in zo'n vormpje:
code:
1
2
        ______
_________/  \____________

aan de onderkant, waar dan de core precies in past, en je stouwt daar wat arctic silver in, zou dat beter werken toch :?

//edit: Bagger ASCII! dan maar een bagger paint plaatje ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt ook zalfjes met zink oxide. Die schijnen wel goed te zijn. Ik weet zo niet welk merk je moet hebben. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tandpasa op me CPU.. mm moet ik dan met Arctic Sliver mijn tanden gaan poetsen :?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op vrijdag 08 juni 2001 09:02 schreef MrK het volgende:
[off]
Glijmiddel????

Vrouwen hebben dat van zichzelf hoor... ;)
[/off]
Sorry hoor maar zet jij je vriendin ff op je processor dan? Ikke niet veel te bang voor een gebroken core en kortsluiting. >:)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 19:39 schreef dawuss het volgende:
wat ik eigenlijk zit te denken,
Nu zien alle heatsinks er zo ongeveer uit:
[afbeelding]
dus zo maakt hij eigenlijk maar voor ruim de helft contact met de core. Als de heatsink nou voorgevormd was in zo'n vormpje:
code:
1
2
        ______
_________/  \____________

aan de onderkant, waar dan de core precies in past, en je stouwt daar wat arctic silver in, zou dat beter werken toch :?

//edit: Bagger ASCII! dan maar een bagger paint plaatje ;)
Is inderdaad een leuk idee, maar niet erg compatible met verschillende (toekomstige) processoren... Als die core ook maar ietsje anders is past het al niet meer...
Bovendien zitten er bijvoorbeeld bij een duron van die dingetjes rondom de core die iets uitsteken... dan zou je daar ook weer uitsparingen voor moeten hebben (en de plaats van die dingetjes zou ook niet anders mogen worden, want dan past het al niet meer).
En hoe zit het met de bruggen? Met een beetje pech verbind je mooie koperen heatsink ze allemaal met elkaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op zondag 17 juni 2001 19:13 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Is inderdaad een leuk idee, maar niet erg compatible met verschillende (toekomstige) processoren... Als die core ook maar ietsje anders is past het al niet meer...
Bovendien zitten er bijvoorbeeld bij een duron van die dingetjes rondom de core die iets uitsteken... dan zou je daar ook weer uitsparingen voor moeten hebben (en de plaats van die dingetjes zou ook niet anders mogen worden, want dan past het al niet meer).
En hoe zit het met de bruggen? Met een beetje pech verbind je mooie koperen heatsink ze allemaal met elkaar :D
dan is je cpu meteen unlocked :+ :P

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*D is wel goed voor je tanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Een spuitje warmte geleidende past kost F 5,- bij de computerboer. Waarom dan nog gaan knoeien met tandpasta ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook tandpasta op mijn Duron 800 zitten, houdt mijn procje op 44 graden met een Chrome Orb :) Is van die blauwe Sensodyne zooi, blijft sticky, is nog niet hard geworden en zit er al enkele maanden op :)
Pagina: 1