Hallo allemaal,
Ik ben al een poosje deze twee laptops aan bet vergelijken en aan het googelen.
En ik kom er niet uit
De laptop is bedoeld voor internet, studie en om aan te sluiten op de tv om films te kijken.
Mijn tv ondersteunt ook 3d maar is niet een eis aan de laptop, als het mogelijk is natuurlijk wel mooi meegenomen.
Dit zijn de verschillen die ik heb kunnen vinden.
De hp processor lijkt mij het snelst. Hp heeft een i3 2110m 2.4ghz 2cores met multithread. Tegen asus de 2117u 1.8ghz 2cores zonder multithread.
Beide hebben 500gb opslag zelfde rpm.
Allebei hebben ze een webcam.
De asus heeft wel een usb3.0 aansluiting en 6gb 2gb meer werkgeheugen uitbreidbaar tot 8gb
De hp heeft alleen usb2.0 aansluiting en 4gb tot max 8gb.
Nou weet ik dat een laptop het werk geheugen deelt met de graphicscard.
Is dan de ondanks de mindere processor de asus dan de betere keus?
De usb 3.0 of 2.0 heeft bij geen voorkeur.
Ook heb ik gelezen dat de hp de processor kan vervangen worden vroor een betere. ik heb hier geen ervaring mee, is dat echt mogelijk bij een laptop?
De laptop moet 4/5jaar mee kunnen.
Ik ben al een poosje deze twee laptops aan bet vergelijken en aan het googelen.
En ik kom er niet uit
De laptop is bedoeld voor internet, studie en om aan te sluiten op de tv om films te kijken.
Mijn tv ondersteunt ook 3d maar is niet een eis aan de laptop, als het mogelijk is natuurlijk wel mooi meegenomen.
Dit zijn de verschillen die ik heb kunnen vinden.
De hp processor lijkt mij het snelst. Hp heeft een i3 2110m 2.4ghz 2cores met multithread. Tegen asus de 2117u 1.8ghz 2cores zonder multithread.
Beide hebben 500gb opslag zelfde rpm.
Allebei hebben ze een webcam.
De asus heeft wel een usb3.0 aansluiting en 6gb 2gb meer werkgeheugen uitbreidbaar tot 8gb
De hp heeft alleen usb2.0 aansluiting en 4gb tot max 8gb.
Nou weet ik dat een laptop het werk geheugen deelt met de graphicscard.
Is dan de ondanks de mindere processor de asus dan de betere keus?
De usb 3.0 of 2.0 heeft bij geen voorkeur.
Ook heb ik gelezen dat de hp de processor kan vervangen worden vroor een betere. ik heb hier geen ervaring mee, is dat echt mogelijk bij een laptop?
De laptop moet 4/5jaar mee kunnen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2013 17:13 ]