[Filezilla 3.7.3] Maximum number of connections

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haydenen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 22:24
Ik probeer via Filezilla een nieuwe Wordpress-installatie op een hostingpakket van TransIP te plaatsen. Helaas eindigt dit na enkele 100 bestanden steevast in de uiteindelijke foutmelding:

Status: Mappenlijst succesvol ontvangen
Status: Verbinding verbroken met server
Status: Verbinden met *IP-adres*...
Status: Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten...
Antwoord: 530 Sorry, the maximum number of connections (10) for your host are already connected.
Fout: Fatale fout
Fout: Kan niet verbinden met server

Als ik verder terugkijk in de lijst kom ik regelmatig (9 keer) deze melding tegen wanneer een willekeurig bestand wordt geüpload:

Status: Upload starten van C:\...\wp-includes\formatting.php
Commando: PASV
Antwoord: 227 Entering Passive Mode (...).
Commando: STOR formatting.php
Antwoord: 150 Opening ASCII mode data connection for formatting.php
Fout: Verbinding verloren
Fout: Bestandsoverdracht mislukt
Status: Verbinden met *IP-adres*...
Status: Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten...
Antwoord: 220 Welcome to TransIP FTP Access for Webhosting. Please login...

Het ziet er dus naar uit dat ik regelmatig mijn connectie verlies met TransIP, waardoor hij opnieuw gaat verbinden. Na de 9e poging snap ik dus dat ik de bovenste foutmelding krijg. Ik heb dit geprobeerd aan te passen in de instellingen van Filezilla, waaronder:

Time-out in seconden: Gewisseld tussen korte periodes (10 seconden) en lange periodes (60 seconden)
Maximaal aantal keren opnieuw proberen: 1 of 2
Verschil tussen mislukte inlogpogingen: 30 seconden of 60 seconden

Verder qua overdrachten:
Maximaal gelijktijdig: Gewisseld tussen 1, 2 en 6
Limiet voor gelijktijdig downloaden: 1
Limiet voor gelijktijdig uploaden: Gewisseld tussen 1 en 5

Mijn eerste doel was om zo min mogelijk connecties toe te staan met zo min mogelijk pogingen. Dat had geen positief effect. Daarna gedacht dat ik 5 bestanden tegelijkertijd moest proberen te uploaden, zodat er geen time-out optreedt (want er zal er altijd 1tje aan het uploaden zijn) en ik dus niet opnieuw hoef te connecten. Ook dat had geen resultaat.

Het zit hem daarom dus ergens anders in, denk ik. Zelfde opdrachten konden bij HostNet en Strato bijvoorbeeld wel gewoon. Dit is voor het eerst dat ik hier tegenaan loop.

Kan het zijn dat TransIP dit tegenhoudt? Ik heb ook geprobeerd WordPress te installeren via hun eigen automatische installatie-module en daar werkt het wel direct (Gaat via hun eigen administratie, zonder ftp-toegang, maar dan heb ik niet de mogelijkheid om bijvoorbeeld de database pre-fix aan te passen). Maar het is geen oplossing, slechts een workaround.

Of zou mijn eigen internetverbinding er constant (minimaal) uitliggen? Ik heb geen zichtbare klachten met internet drops of iets dergelijks. Firewall misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En een andere client, zoals WinSCP? FileZilla is niet de meest ideale client, al heb ik 'm wel een paar keer gebruikt op Windows. Als dat ook niet wil werken, kan je altijd nog de scp van putty (volledige installer) proberen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haydenen
Ik heb inderdaad ook de trial-versie van SmartFTP geprobeerd. Die geeft uiteindelijk dezelfde meldingen. Putty kan ik nog proberen, maar is Filezilla zo brak dat dat een oorzaak kan zijn? Ik ben niet bekend met de mogelijkheden en ordes van ftp-clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

WinSCP is de eerste keus die je kan proberen. Heeft een portable versie en vereist geen typwerk, anders dan de verbinding opzetten. Met scp zit je wel te typen op de command line, al is 't niet veel meer dan scp -R wordpressmap server:locatie, oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haydenen
Helaas na wat tests met WinSCP op verschillende netwerken ook continu time-outs. Dezelfde instellingen bij een andere hoster werken wél gewoon, dus ik begin te denken dat het toch bij TransIP ligt hoewel zij toch niet per se een 'budget-hoster' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vraag het gewoon. Als je een andere map met een aantal bestanden er ook niet naartoe kan sftp'en, is er een daadwerkelijk probleem bij hun dat opgelost moet worden.

Pagina: 1