Toon posts:

mede8er + nieuwe yamaha receiver, geluidsuitval om de 10 min

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem:

Ik heb altijd een externe hardeschijf waarmee ik blu-ray film afspeel via de mede8er.
Op 25.01.2013 heb ik de mede8er 400x2S aangeschaft.
Ik had op dat moment de sony str ks2300 (deze ondersteunde geen true-HD en DTS HD MA)
Daarom had ik in de mede8er de instelling de core te nemen (AC3) plaats van true hd.
Nu heb ik een nieuwe receiver yamaha 675. Deze ondersteund wel DTS HD MA en True HD.
Dus heb ik de mede8er instelling op true HD gezet. waardoor de HD audio kan worden doorgevoerd en worden afgespeeld.
Helaas met het afspelen van DTS HD MA krijg ik om de 10 minuten op willekeurige punten audio uitval van 1 seconden.
Als ik de scene terug zet naar het zelfde punt is de audio uitval niet meer op deze frame / scene. Dus het zit niet in de audiostream zelf.
Als ik de true hd weer omzet naar ac3 heb ik geen last van de audio uitval. Verder heb ik nog een blu-ray speler sony bdp s350.
Met deze heb ik dezelfde blu-ray film getest, en daarbij geen problemen mee gevonden. Dus het ligt 100% aan de mede8er 400x2s lijkt mij. Ook heb ik de laatste firmware (3.0) geinstaleerd op de mede8er, maaar dat gaf geen verschil met de oudere firmware.

Ik heb vandaag gebeld en een mail verzonden, hun antwoord was:

Antwoord van mede8er:
DTS-HD MA wordt alleen via een HDMI 1.4 kabel ondersteund op de Mede8er.

Maakt u ook gebruik van zo een kabel of heeft u een HDMI 1.3 kabel?

Mocht u er ondanks de bovenstaande uitleg niet uit komen, verzoeken wij u vriendelijk om ons hierover te mailen, of om op werkdagen tussen 09:00 en 21:00 uur contact op te nemen met onze telefonisch helpdesk op: 010-7142861

Met vriendelijke groet,

Mede8er Support Team
Dat antwoord lijkt me wel sterk, want heeft volgens mij geen zin, omdat er geen hdmi 1.4 out op de mede8er 400x2s zit.
Nu zit er een HDMI 1.3 kabel op. Mijn blu-ray spelersony bdp350 heeft ook een 1.3 uitgang en daar kan ik zonder problemen de DTS HD MA afspelen.
Waar ik ook aan zit te denken is de HDMI handshake, als ik in de mede8er de TV type vast zet op 1080p 60 hz (plaats van automatisch) dan heb ik minder last van uitval (iets van 2 keer in heel de film)

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-01 10:39
Spijtig, zo'n antwoord dat echt helemaal nergens over gaat. Uiteraard is DTS-MA mogelijk via 1.3, pffff.

Nickname does not reflect reality

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:38
Je zou natuurlijk even de kabel van je bdp350 kunnen gebruiken om dat uit te sluiten.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-01 10:39
DukeBox schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:02:
Je zou natuurlijk even de kabel van je bdp350 kunnen gebruiken om dat uit te sluiten.
Je kan ook de netspannings stekker er omgekeerd even in doen als test. Da's precies even zinvol imho.

Nickname does not reflect reality

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-01 10:30
Ik heb een mede8er 500X. Zo een oudje zeg maar, DTS HD is geen enkel probleem... Film of concert nooit problemen mee gehad. Vreemd verhaal dus dat jou Mede8er deze niet kan afspelen....

Verwijderd

Topicstarter
kan het wel afspelen in DTS HD maar nu had ik een film gekeken en in die 2 uur 2 x een audio uitval van 1 seconden. Ik heb ook een andere HDMI uitgang van de receiver geprobeerd maar hetzelfde probleem.
ik ken ook iemand die een mede8er 500x heeft en hij had ook wel eens met HD audio uitval.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2014 19:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou het niks te maken kunnen hebben dat de USB snelheid van de externe hdd naar de mede8er net niet voldoende is? maar dan zou je toch denken dat de video ook moest stotteren. De externe Hardeschijf heeft ook een eigen voeding. Dus heeft voldoende stroom.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2014 16:36 ]

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-01 10:30
Nou ik heb nergens last van. Speel bijvoorbeeld baraka 50gb duts HD af en echt zonder stotteren. Bestand staat op een 5400rpm 2tb interne 3.5 schijf. We kunnen alles wel gaan uitrekenen met doorvoersnelheid en dergelijke , punt is dat je toch moet doen wast je eigenlijk al doet en dat is trial en error.

Ik zou waar mogelijk een harde schijf nemen en deze aansluiten, ik weet niet of je intern een schijf kan plaatsen? Anders een andere externe schijf. Ik lees in je startpost dat je kan kiezen uit core en dts hd. Misschien is er een firmware beschikbaar die specifiek voor dts HD te downloaden is,dit was bij mij het geval. Of misschien zit er een mini foutje in je huidige setup en kun je dit oplossen door de firmware te down flashen en vervolgens weer je huidige firmware te flashen. Of misschien is het gewoon echt een bug die wel of niet bekend is bij mede8er...

Leuk spul zo een mede8er, ik heb nog een playon HD2 liggen hier al 6mnd waar nooit meer een normale firmware voor uit gaat komen.....weken mee bezig geweest, ligt nu stof te happen lol

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:38
Brad Pitt schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:03:
[...]

Je kan ook de netspannings stekker er omgekeerd even in doen als test. Da's precies even zinvol imho.
Da kabel kan toch gewoon rot zijn ? Zelf ook eens gehad.. te hoge weerstand en af en toe verbinding kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn maat heeft dus ook dezelfde mede8er 400x2s en bij deze is dat probleem ook.
We hebben ook nog een film met true Hd bekeken en beluisterd en geen probleem ondervonden.
Dus alleen nog maar met DTS MA audio. (met alleen de mede8er 400x2s) het ligt niet aan de receiver, want dan had ik ook problemen moeten hebben met DTS MA audio met mijn sony bdp350 via de receiver. En dat is niet het geval. mede8er wilde het afgooien dat het aan de receiver zou liggen. nadat ik zei dat mijn blu-ray speler via de receiver geen problemen had, zeiden ze dat de receiver de chiptset van de mede8er niet ondersteund. Belachelijk, want de receiver krijgt alleen de audio ingevoerd en heeft niks met chipset van de mede8er te maken.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2014 22:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een reactie van mede8er terug gekregen met deze melding:

Geachte heer,

Wij kunnen dit probleem niet reproduceren echter zullen deze melding wel doorsturen naar Realtek om dit te onderzoeken, wellicht dat het fout gaat in de SDK.

In dit geval raden wij aan om de firmware updates in de gaten te houden.

Met vriendelijke groet,

Mede8er Support Team
Pagina: 1