Toon posts:

Dillema

Pagina: 1
Acties:
  • 409 views

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden heb ik hier een topic aangemaakt, omdat ik wou weten welke onderdelen ik moest aanschaffen voor een budget pc. Uiteindelijk kwamen we op een bedrag van -/+ €500,-. Echter is dit voor mij-als student zijnde [die nog geen stufi. krijgt] zeer veel....
Bovendien kwam ik het een en ander tegen op Marktplaats, zie bijv. dit: http://www.marktplaats.nl...onxhqirFyokFdpSCVN4NuBRO0

Voldoet helemaal aan mijn wensen en hij is stukken goedkoper ook!
Wat denken jullie van ervan, is hij geschikt voor games als Assasins Creed, Fifa en Photoshoppen??

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:10

Thomg

Aww yiss

99.99% zeker dat er geen videokaart in zit, nee dus.

Verder adverteren ze ook dat de processor +4 Ghz draait, doet ie niet.

Ik vertrouw die advertentie niet. :/

Oja, '11 :X

[ Voor 56% gewijzigd door Thomg op 31-12-2013 12:37 ]

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik zou er niet aan beginnen. Mensen die met buitenlandse websites op Marktplaats adverteren zou ik nooit vertrouwen. Daarnaast wordt er een prijs genoemd, maar verder geen specificaties. Je hebt dus geen idee wat je voor dat geld krijgt.

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-04 22:00
Zoals hier boven al gezegd is; er zit inderdaad geen dedicated gpu bij.
linkje

Dit is hun site, ziet er uiterst onprofessioneel uit en ik weet zeker het geld dat je hierbij 'bespaard' ben je na 2 jaar alweer kwijt omdat er iets stuk is.
Kortom niet doen.

EDIT:
Er zit standaard ook nog niet eens Windows bij, je moet die site eens doorlezen.
Echt om van te huilen ;w

[ Voor 12% gewijzigd door Marco1994 op 31-12-2013 12:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat je ook goed moet opletten als je op Marktplaats koopt er zitten veel oplichters tussen!
Maarja ik heb ook totaal geen ICT ervaring dus zelf bouwen wordt 'm niet denk ik, of gewoon proberen?
Weet iemand iets goeds voor rond de €400? Hoeveelheid opslag hoeft nietzoveel te zijn trouwens.

Fijne oud en nieuw nog iedereen!!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2013 12:39 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:37:
Ik weet dat je ook goed moet opletten als je op Marktplaats koopt er zitten veel oplichters tussen!
Maarja ik heb ook totaal geen ICT ervaring dus zelf bouwen wordt 'm niet denk ik, of gewoon proberen?
Weet jij miss iets goeds voor ronde €400?? [liefst i5]

Stamp eerst intels marketing uit je hoofd.
Dan naar een BBG kijken en/of een mooi topic maken in DAA volgens het hier geldende beleid.

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-04 22:00
Weet iemand iets goeds voor rond de €400? Hoeveelheid opslag hoeft nietzoveel te zijn trouwens.

Er zijn genoeg topics die dit onderwerp behandelen, je kan eens beginnen met de best buy guide budget game systeem. Hiermee kom je al een heel eind.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:10

Thomg

Aww yiss

i5? Met zo'n budget?

Wat dacht je van FX 6300 / 740 om te beginnen?

Verwijderd

Topicstarter
Haha weet niet eens wat dat is :P
Maar ik dacht altijd dat Intel beter was dan bijv. een AMD processor... Wist ik veel :P
Maargoed ik ga zkr kijken in dat topic!

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2013 12:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus jullie raden af om van Marktplaats een kant en klare gaming PC aan te schaffen?

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Kijk eens bij Vraag & Aanbod, als je niet zoveel te besteden hebt. Staan best een aantal leuke systemen op voor jouw budget. Bijv. V&A aangeboden: Game pc, Core i5 2400, 8GB werkgeheugen, MSi GTX 650 Ti Boost 2GB GDR5 aangeboden

[ Voor 4% gewijzigd door VantageR op 31-12-2013 12:48 ]

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:11
Street fighter. Een pc in elkaar zetten is niet extreem lastig. Als je er goed de tijd voor neemt (uurtje, max 2) dan zou iedereen dat moeten lukken. De juiste componenten zijn belangrijker, en daarvoor kan je de Best Buy Guides als richtlijn nemen, en dan in het aankoopforum terecht met wat je precies zoekt, en wat je met je PC wil.

AMD vs Intel is afhankelijk van een aantal factoren (wat wil je met je systeem). Dus wat dat betreft, zie aankoopforum/BBG

V&A is ook een prima plan. Ik heb practisch het zelfde pc'tje als in die link beschreven en kostte mij 2 jaar geleden nieuw 1000 euro. Maar ook dan ff checken op het aankoopforum.

Daarnaast moet je je afvragen wat je kwaliteitseisen zijn. Zelf vind ik het prima om games op medium of low te spelen, al kan ik vaak wel op high. Ik vervang pas mijn pc of componenten als ik games echt niet meer kan spelen. Maar sommige vinden op low gamen niks, dus afhankelijk daarvan is je budget.

En als laatste: hoe zet ik een PC in elkaar (linkje naar de concurrent) http://nl.hardware.info/r...-je-eigen-pc!-2011-editie
Zit zelfs een video bij. Is wel uit 2011 maar de basis is gelijk. Ik zou zeggen kijk eens naar het filmpje. Denk je dat je dat zelf kan? gewoon proberen.

heb zelf mijn eigen pc gebouwd aan de hand van deze guide. En op een hartverzakking bij het plaatsen van de CPU na, liep het als een zonnetje (bij het omlaag doen van de hendel voor de CPU moest ik redelijk kracht zetten, en hoorde ik gekraak. schrok me wezeloos. bleek het zo te horen haha.)

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Als je nog nooit een PC in elkaar gezet hebt en alles rustig wilt doen (YouTube kijken, handleidingen lezen,...), ben je al gauw langer dan 2u bezig hoor. Bij mij duurde het inclusief windows installatie eerder 4u.

Verwijderd

Topicstarter
Geeft niet, ik neem zeker de tijd hiervoor! Maar is er kans dat ik iets kan kapot maken en ik heb gehoord over statische lading / dat je geen schroevedraaier mag gebruiken [is dat ook noodzakelijk?]??
Het eerste wat ik wil is dat ik niks kapot maak.. Haha

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-04 15:12

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 20:03:
Geeft niet, ik neem zeker de tijd hiervoor! Maar is er kans dat ik iets kan kapot maken en ik heb gehoord over statische lading / dat je geen schroevedraaier mag gebruiken [is dat ook noodzakelijk?]??
Het eerste wat ik wil is dat ik niks kapot maak.. Haha
Onzin, gewoon voordat je begint even jezelf aarden en dan lekker bouwen.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou hier op Tweakers 2e hands een PC kopen. Dan kan je voor 400 tot 500 euro prima iets kopen wat snel is en waar je prima op kan gamen. MP zou ik ver weg van blijven.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-04 17:28

Bolletje

Moderator Harde Waren
Het kan allemaal prima in één topic: Budget Game PC \[<€400]

Nu loopt het toch weer uit op zelfbouw.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.