Toon posts:

Extra PCIE kaart voor extra schermen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb in mijn PC een 8800GTX zitten. Ik gebruik daarvan allebei de DVI-aansluitingen, ik heb dus twee schermen aangesloten.

Ik heb echter nog twee schermen staan die ik ook graag zou willen aansluiten, omdat ik altijd erg veel dingen open heb staan. Helaas kan ik niet de onboard video en de 8800GTX tegelijk gebruiken, dat is niet mogelijk met dit moederbord. Ik heb nog wel een PCI slot op het moederbord over en een PCIE 1x.

Mijn vraag is dus: is er een simpel kaartje die ik in een PCIE 1x slot kan doen of in een PCI-slot waardoor ik nog twee extra schermen aan kan sluiten? Het liefst voor ongeveer twintig Euro of minder (tweedehands mag altijd,) en het kaartje moet bij voorkeur een DVI- en een VGA-aansluiting hebben. Ik hoef er niet op te kunnen gamen, het enige wat moet kunnen is dat hij de schermen aan moet kunnen sturen en hij moet films kunnen weergeven.

Ik heb het wel geprobeerd met wat oudere kaarten die een PCI-aansluiting hadden, maar die deden dan gewoon niets. Die waren ook al behoorlijk oud, dus waarschijnlijk kon mijn PC gewoon geen drivers ervoor vinden.

Weet iemand waar dat aan kan liggen? Of weet jij een simpele oplossing ervoor? Heb je nog een kaartje liggen waarmee dit kan, dan neem ik die graag over. Hulp word gewaardeerd.

Mijn PC:
Asus M4a78-EM
Phenom x4 940
8800 GTX
4GB RAM
2TB HDD
1,5TB HDD
750W Thermaltake Toughpower PSU
Koeler van Scythe, ben de naam even kwijt
Noname DVD-writer.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2013 12:20 ]

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:07
In principe kan je elke PCI-e kaartje gebruiken, maar als je wat meer informatie geeft over je opstelling, monitoren, aansluitingen, moederbord type, dan kan er meer uitsluitsel worden gegeven.

Verwijderd

Topicstarter
GioStyle schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:11:
In principe kan je elke PCI-e kaartje gebruiken, maar als je wat meer informatie geeft over je opstelling, monitoren, aansluitingen, moederbord type, dan kan er meer uitsluitsel worden gegeven.
Ik zal even de specs toevoegen, dan word het misschien wat duidelijker.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:22

Thomg

Aww yiss

Ik zou neigen naar deze.
pricewatch: Club3D Radeon HD 6450 1GB PCI Express x1 Noiseless
of deze
pricewatch: Zotac GeForce GT 610 PCIe x1

Ik weet alleen niet of dat lief met elkaar speelt, je kaart is namelijk al best wel erg oud :p

[ Voor 5% gewijzigd door Thomg op 31-12-2013 12:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:14:
Ik zou neigen naar deze.
pricewatch: Club3D Radeon HD 6450 1GB PCI Express x1 Noiseless
of deze
pricewatch: Zotac GeForce GT 610 PCIe x1

Ik weet alleen niet of dat lief met elkaar speelt, je kaart is namelijk al best wel erg oud :p
Het vinden van een kaartje dat erin past is op zich niet het probleem, maar meer of dat ook met elkaar werkt ( zoals je al zegt.) Ik weet niet of het wel toegestaan is voor twee videokaarten om tegelijkertijd actief te zijn.Die GTX8800 is wel oud ja, maar geen tijd/zin/geld om een nieuwe te kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2013 12:21 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Je kan het ook bestellen, als het niet werkt nemen ze het wel weer terug.

[ Voor 6% gewijzigd door Thomg op 31-12-2013 12:21 ]

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-02 12:21

auto660

1991 240 GL Brick

Wat ik een tijdje terug had voor mijn triple monitor opstelling was helemaal raar. Ik had 2 AMD Radeon HD 4870x2's in Crossfire draaien en dan een Nvidia Geforce 8400GS in het PCI-E x1 slot er bij voor mijn 3e monitor. Ik had dan de AMD drivers geïnstalleerd zodat crossfire enzo werkte en de 8400GS liet ik dan draaien op de windows drivers. Dit ging prima en die 8400GS hoefde toch geen grafisch intensieve dingen te doen dus die werkte prima met de windows drivers. Nooit geen conflict gehad tussen alle kaarten en mijn triple monitor opstelling werkte ook nog :p

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Verwijderd

Topicstarter
auto660 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:21:
Wat ik een tijdje terug had voor mijn triple monitor opstelling was helemaal raar. Ik had 2 AMD Radeon HD 4870x2's in Crossfire draaien en dan een Nvidia Geforce 8400GS in het PCI-E x1 slot er bij voor mijn 3e monitor. Ik had dan de AMD drivers geïnstalleerd zodat crossfire enzo werkte en de 8400GS liet ik dan draaien op de windows drivers. Dit ging prima en die 8400GS hoefde toch geen grafisch intensieve dingen te doen dus die werkte prima met de windows drivers. Nooit geen conflict gehad tussen alle kaarten en mijn triple monitor opstelling werkte ook nog :p
Dat is inderdaad wel creatief ja haha, zal ook mooi energie gezopen hebben met 5 GPU's :D
Maar in theorie, als ik dus een kaartje van AMD zou kopen dan zou het moeten werken? Dan heb ik dus de drivers van Nvidia geinstalleerd voor mijn hoofdkaart, de 8800GTX, en dan zou ik dus die kaart van AMD op de Windows-drivers laten lopen. Wat ik dan helaas niet zeker weet is of ik die twee kaarten wel tegelijkertijd zou kunnen gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:21:
Je kan het ook bestellen, als het niet werkt nemen ze het wel weer terug.
Klopt, alhoewel ik van plan was om via Marktplaats of Tweakers een tweedehandsje te halen, want ik heb geen zin om er veel aan uit te gaan geven. Maar eigenlijk moet die 8800GTX ook eens vervangen, dat ding word 105 graden tijdens het gamen :+

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:27:
[...]

Klopt, alhoewel ik van plan was om via Marktplaats of Tweakers een tweedehandsje te halen, want ik heb geen zin om er veel aan uit te gaan geven. Maar eigenlijk moet die 8800GTX ook eens vervangen, dat ding word 105 graden tijdens het gamen :+
Ik denk dat een schoonmaakbeurt al wonderen doet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:29:
[...]

Ik denk dat een schoonmaakbeurt al wonderen doet ;)
Al vaak gedaan ;) Ik heb met deze de bekende oventruc uitgehaald, en daardoor is het silicium zover gedegradeerd dat hij zo warm word nu. Ten minste, dat is mijn theorie. De grap was dat het ding eigenlijk niet eens kapot was, het lag aan mijn moederbord }:O

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2013 12:32 ]

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
Dan is het sowieso al een tijdbom. Zonder oventruc is het al wachten tot het misgaat, met oventruc al helemaal.

Verwijderd

Topicstarter
timberleek schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:32:
Dan is het sowieso al een tijdbom. Zonder oventruc is het al wachten tot het misgaat, met oventruc al helemaal
Het ding houd het al weer anderhalf jaar vol met oventruc :) En anders heb ik nog wel twee 8800GTS'jes liggen, dus wanneer de 8800GTX eraan gaat gaat er een 8800GTS in.

• timberleek
waarom druk je die er dan niet gewoon naast?

Of zijn het AGP kaarten?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Omdat hij geen PCI-E 16x slot heeft.

Tenminste, daar ga ik dan van uit.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:18

Bolletje

Moderator Harde Waren
8800GTS is niet uitgebracht als AGP-versie.

Daarnaast is een 8800GTS (doorgaans) een dualslot-kaart, waardoor die ook niet past. Want je kan het PCI-e-slot ook uitveilen zodat er een gewone PCI-e-kaart in past.

Verwijderd

Topicstarter
timberleek schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:36:
waarom druk je die er dan niet gewoon naast?

Of zijn het AGP kaarten?
Dat kan niet qua layout van de PCI slots. De 8800GTS heeft een PCIE x16 aansluiting, maar ik heb alleen nog maar een PCIE x1 aansluiting en een PCI-aansluiting over.

Zelfs als ik de PCIE x1 aansluiting aan zou passen zodat de 8800GTS erin past ( alle PCIE aansluitingen zijn compatible met elkaar, dus dat zou nog werken ook) dan zou de 8800GTX in de weg zitten.

De 8800GTS is namelijk dualslot en ik heb bij de PCIE x1 aansluiting maar een singleslot over.

Edit: wat Bolletje zegt dus.

• timberleek
Dan lukt dat inderdaad niet.

Verwijderd

Topicstarter
Bump.

Verwijderd

Topicstarter
Even een update hoor. Als ik deze zou kopen: http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Dan neem ik aan dat dat zou werken toch? Het is PCI, en Matrox focust zich op aansturing van extra beeldschermen, voor zover ik weet. Kan iemand bevestigen of ontkennen dat dit werkt?
Pagina: 1