Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Automatische .txt file maken ter controle.

Pagina: 1
Acties:
  • 845 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een probleem waar ik tegen aanloop en ik hoop dat iemand me hier kan helpen...

Ik heb 3 .txt files op de pc staan die weer gelinkt zijn aan 3 xml files nu worden deze files elke dag automatisch geupdate met nieuwe informatie, maar nu wil ik ter controle een automatische .txt file aanmaken als de datums van die txt files niet overeenkomen met de huidige datum van de dag.

Op deze manier kan ik dus controleren of ze wel elke dag geupdate worden met nieuwe informatie.

Dus als de datum van de .txt kloppen met de huidige dag dan word er geen .txt file aangemaakt.

Kloppen de datums niet dan word er bijvoorbeeld ergens in een map op de C:/ schijf automatisch een file aangemaakt bijvoorbeeld met de naam error.txt

Hoe kan ik dit het best realiseren? O-)

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
kijk eens naar batch-programming ... daarna run je het met een scheduled tasks

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 10:53:
Hallo, ik heb een probleem waar ik tegen aanloop en ik hoop dat iemand me hier kan helpen...

...

Wat heb je zelf al geprobeerd? We willen je hier best helpen, maar het is geen afhaalchinees voor kant en klaar oplossingen, dus je zult eerst moeten vertellen wat je zelf al bedacht/geprobeerd had.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 10:53:

Ik heb 3 .txt files op de pc staan die weer gelinkt zijn aan 3 xml files nu worden deze files elke dag automatisch geupdate met nieuwe informatie, maar nu wil ik ter controle een automatische .txt file aanmaken als de datums van die txt files niet overeenkomen met de huidige datum van de dag.

Op deze manier kan ik dus controleren of ze wel elke dag geupdate worden met nieuwe informatie.

Dus als de datum van de .txt kloppen met de huidige dag dan word er geen .txt file aangemaakt.

Kloppen de datums niet dan word er bijvoorbeeld ergens in een map op de C:/ schijf automatisch een file aangemaakt bijvoorbeeld met de naam error.txt

Welke taal gebruik je of wil je gebruiken om dit te realiseren ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 05:00:
[...]

Welke taal gebruik je of wil je gebruiken om dit te realiseren ?
Ik dacht aan VBA maar met een andere taal mag ook.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Wat houd je tegen om precies te doen wat je beschreven hebt? Ik zie geen enkel probleem in je stappenplan.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Moet te doen zijn.

Je kan d.m.v. vbs de current date opvragen, deze vergelijk je dan met de datum van het file opject.
http://technet.microsoft.com/en-us/library/ee198917.aspx
MSDN: DateLastModified Property

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Function ShowFileAccessInfo(filespec)
   Dim fso, f, s
   Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
   Set f = fso.GetFile(filespec)
   s = UCase(filespec) & "<BR>"
   s = s & "Created: " & f.DateCreated & "<BR>"
   s = s & "Last Accessed: " & f.DateLastAccessed & "<BR>"
   s = s & "Last Modified: " & f.DateLastModified
   ShowFileAccessInfo = s
End Function

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op maandag 06 januari 2014 @ 10:14:
[...]

Ik dacht aan VBA maar met een andere taal mag ook.
Aangezien je geen enkele blijk van eigen inzet toont gaat dit topic op slot. Als je alsnog tegen problemen aanloopt kun je natuurlijk een nieuw topic openen, maar dan wil ik je wel wijzen op de volgende twee linkjes, anders gaat een nieuw topic ongetwijfeld ook snel weer dicht.

De "quickstart" en PRG FAQ

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.