Medion Life P89635 met een Samsung UE40EH5000 verbinden

Pagina: 1
Acties:

• DeathMaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-11-2022
Waarde Tweakers,

Allereerst mijn excuses als ik een heel domme vraag stel, maar NAS's en TV's zijn niet bepaald mijn 'area of expertise'. :$

Ik heb recentelijk een Medion Life P89635 NASje aangeschaft. Voornamelijk met als doel om mijn externe harde schijf te vervangen. Echter fungeerde laatstegenoemde ook als de schijf die ik gebruikte om films van de computer af te spelen. Ik had gehoopt dat mijn TV deze NAS ook zou herkennen, maar nu het met een USB kabeltje met elkaar te hebben verbonden zegt de TV dat er niks in de USB poort zit.

Dit betreft een Samsung UE40EH5000 (specs)
.. en een Medion Life P89635 (specs)

Ik zal het berperken tot één vraag alvorens ik verder ga graven:
Kan deze NAS ook als een soort mediaserver (met XBMC o.i.d.) fungeren die daarmee ook herkend word door de TV?

Bij voorbaat dank voor jullie tijd.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hoe heb je die NAS verbonden? Hij heeft toch alleen USB host poorten?

Anyway, bij mijn weten draait deze NAS een een of andere media server (minidlna? twonky?). Maar die zijn bedoeld om media te streamen over een netwerk. Die TV lijkt geen netwerkpoort te hebben, dus ik ben bang dat zonder extra hardware die PC geen gebruik kan maken van die NAS.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:52
Normaliter zou die NAS gekoppeld moeten worden aan het netwerk om vervolgens via DLNA zijn media te delen met een mediaplayer, de Samsung TV heeft echter geen ingebouwde mediaplayer.

• DeathMaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-11-2022
Ok, helder.

Twonky inderdaad. En ook inderdaad geen netwerkpoort.

En als ik nu bijvoorbeeld daarbij een http://www.medion.com/nl/...t+TV+BOX+P85252/450044604 aanschaf, zou ik dan wel toegang hebben tot alles wat ik op die NAS zet?

Of als jullie een ander/beter apparaat in gedachten hebben hoor ik dat ook graag.

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

(knip)

[ Voor 95% gewijzigd door Read op 31-12-2013 12:11 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:52
DeathMaster schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:06:
Ok, helder.

Twonky inderdaad. En ook inderdaad geen netwerkpoort.

En als ik nu bijvoorbeeld daarbij een http://www.medion.com/nl/...t+TV+BOX+P85252/450044604 aanschaf, zou ik dan wel toegang hebben tot alles wat ik op die NAS zet?

Of als jullie een ander/beter apparaat in gedachten hebben hoor ik dat ook graag.
pricewatch: WD TV Live (2011)

Deze bieden altijd wel veel waar voor hun geld, hou er rekening mee dat je voor beste prestaties over het netwerk het apparaat wel het beste bekabeld kunt koppelen aan het netwerk.
Pagina: 1