Console voor "family"-gebruik

Pagina: 1
Acties:

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:51

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Van mijn vriendin moet er een console komen waarmee we samen en/of met vrienden sportspelletjes kunnen doen, bowlen, tennis of autoracen lijken haar leuk. Een wii ligt erg voor de hand (met wii sports en mario kart) en die tik je ook voor een paar tientjes op de kop, maar ik heb een mooie 46" full hd tv dus een tandje beter vind ik verdedigbaar. Een andere optie is dan een PS3, met move erbij, en dan natuurlijk de versie met ingebouwde HD, en voor je het weet ga je over de 400 euro. Wat is wijsheid?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:23

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De Wii U?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• SeatRider
  • Laatst online: 08:51

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ja heb ik ook overwogen, maar is net zo duur als een PS3, en ik begrijp dat de beste games uitkomen aan het eind van de levenscyclus, dus dan lijkt me de PS3 de betere keuze.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Zijn er ook PS3's zonder HDD?

Een Xbox One misschien? Dan heb je Kinect. Die console focust zich een stuk meer op casual/party/familie dan de PS3/PS4 dat doet. Alleen wel 500 ballen, dus dat is misschien een showstopper.

De Wii is wat dat betreft natuurlijk de beste keuze.

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
De Wii is grafisch toch echt wel zwaar achterhaald hoor, die zou ik nu toch niet meer aanraden. Het gaat hier ook om volwassenen die party-games willen spelen, dus dan vind ik een PS3/360 sowieso een betere keuze.

De PS3 met de Move is erg leuk. En als je snel bent dan heb je voor 8 euro beide Sports Champions spellen erbij via PSN (tijdelijke aanbieding). Daarnaast heb je Buzz en Singstar als bekende party-games, alhoewel Buzz volgens mij helaas niet meer online werkt. Maar die is lokaal ook nog erg leuk.

De Xbox One/PS4 hebben beiden momenteel een erg karig aanbod, dus die zou ik nog niet aanraden. Zeker als je nog geen PS3/360 gehad hebt, dan kun je nog heel lang vooruit met alle toppers die daar voor uitgekomen zijn. En dat voor een heel betaalbare prijs :)

[ Voor 21% gewijzigd door SToRM666 op 31-12-2013 11:10 ]

PSN id: NL_SToRM

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-12 20:23
Je kan eventueel kijken welke games je vriendin leuk vind en van daaruit kijken welke console het best past.

Wii U is de perfecte match maar dit is ook mijn opinie.

Verwijderd

Wii U lijkt me de beste keuze hiervoor. Ik heb hier echter nog wel een Wii staan, dus mocht je hem willen overnemen... ;)

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Xbox 360 met Kinect lijkt me ook zeker verdedigbaar.

Dance games, sport games, party games met en zonder kinect. En de kinect ervaring is toch een pak beter dan met een stokje in de hand zoals bij de Wii of Playstation Move.

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:24
Wii U hands down. Af en toe zijn er mooie aanbiedingen voor het premium pakket en de tabletcontroller bied leuke extra's: tv remote, gamen op tabletcontroller als je vriendin tv wil kijken, extra gameplay opties met games. En Nintendo heeft toch de leukste party games imo.
Je hebt nu al Bowling, Tennis en Golf en natuurlijk Nintendoland met verschillende minigames en met Wii Party U heb je een hele zooi minigames.
Straks komen daar nog Mario Kart en Smash Brothers bovenop en als je van Mario houdt is Super Mario 3D World geweldig om te doen. Die heb ik met de kerst gehad en laatst 3-4 uur achter elkaar met mijn broertje gespeeld en dat was geweldig. Kan je nagaan met 3-4 spelers.
Een goed voetbalspel zal je niet aantreffen op de Wii U, maar daar ligt jullie prioriteit ook niet zo te lezen.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Tharulerz schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:20:

Dance games, sport games, party games met en zonder kinect. En de kinect ervaring is toch een pak beter dan met een stokje in de hand zoals bij de Wii of Playstation Move.
Niet altijd hoor. Een tennisgame bijvoorbeeld, is een stuk beter te spelen met de Move/Wii controller. In het echt heb je per slot van rekening ook iets in je handen waarmee je slaat. Beetje afhankelijk van de game dus.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tharulerz schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:20:

In dat opzicht zou ik toch de Move boven de Kinect van de 360 zetten, de 'stokjes' zijn bijzonder stuk accurater dan Kinect en er zitten een paar geweldige games tussen (start the party is erg grappig, zeker voor de kids).

Daarnaast is dat ding weer accurater dan een Wii, Sport Champions bijvoorbeeld.

(en er is altijd nog Buzz :P).

Friends-based (geen idee welke leeftijd) heb je imho meer aan de PS3, die heeft Mod Nations (mario kart), Buzz (heeft diverse spel varianten) en genoeg op de Move (start the party 1/2) en de overige party-spellen (dance, kareoke etc). All-stars is trouwens ook leuke toevoeging, gigantisch veel chaos.

Nu staat mijn hele PS3 setup stof te happen, maar in de actieve tijd van dat ding, was hij zowel onder ons als de kids stuk populairder dan de Wii.

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 31-12-2013 12:01 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28
WiiU pants down.

Je kunt de beste Wii spellen spelen (end of life zoals je zelf al zei). Daarnaast ook nog de WiiU spellen.

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:48

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik heb nu ook de Wii U voor de kids en het gezin, super graphics, leuke gameplay Wii U party en voor elk wat wils.. Ben zelf een hardcoregamer ( PC en Xbox ) maar de Wii U doet zeker niet onder..

Verwijderd

WiiU / PS3 zoals je zelf al aangeeft, waarbij de PS3 als voordeel heeft dat er inmiddels een grote catalogus is aan games om uit te kiezen waar echt voor een ieder wat wils is en bovendien ook voor de kleinere portemonnee. Ik zou direct voor een versie met een wat grotere harde schijf (500 GB). Check voor bundels met de Move en/of extra controllers. Daar kun je je zef wat geld mee besparen. Als je een beetje de aanbiedingen in de gaten houdt, dan kun je wel een mooie bundel scoren en ben je lang geen 400 euro kwijt voor wat je zoekt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2014 11:15 . Reden: toevoeging ]

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
ps3 met move. De ps2 had destijds een ontzettende nieuwe catalogus familie games op het einde(van zijn product cyclus). En het werd nog beest een familie console op het einde van zijn levensduur. Voor zover ik weet gaan het met de PS3 dezelfde kant. Dingen als move en Buzz. De Wii is grappig maar ik kan uit ervaring zeggen dat als de nieuwigheid eraf is je er niet meer naar omkijkt. Zelfs niet met je vrienden. Lijkt me een PS3 een goedkoper alternatief.

Mijn persoonlijkeadvies: Koop een gamecube met 4 controllers, mario karts, SSBM en mario party en een krat bier. En van het geld wat je overhoudt je vriendin eens verwennen.

Maar imo blijft een gamecube by far de beste party console :9 .

[ Voor 11% gewijzigd door Postius op 03-01-2014 16:00 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• Barrycade
  • Laatst online: 18-12 12:56

Barrycade

Through the...

Ik moet zeggen dat mijn Xbox 360 met Kinect prima vermaak biedt.
Grafisch stukken mooier dan een Wii.

Groepsspellen zijn prima te doen met Kinect, voordeel vind ik dat er geen controllers door de lucht vliegen.
En sportief gezien is het een prima workout. Wel met maximaal 2 personen gelijk te spelen.
Pagina: 1