[ASUS Laptop] Netwerkverbinding valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 23:20
Beste mensen,

De laptop van mijn vriendin verliest steeds verbinding met het netwerk ( na een tijdje niet gebruiken en/of na slaapstand ).
Het betreft een Asus N56V.

Om het duidelijk te maken heeft ze een pdf bestand van het probleem gemaakt, ik verwijs jullie gemakshalve dan ook naar dit bestand voor een duidelijke beschrijving met screenshots van het probleem.

http://fotos.e30fansite.nl/Laptop.pdf

Hopelijk weet iemand hoe dit komt en nog beter een oplossing :)

Alvast bedankt!

Grtz Tim

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Nieuwste drivers geinstalleerd?
Google geraadpleegd voor known issues met je N56V? Zelfde voor je router?

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Lijkt op een power instelling, waar de netwerkkaart niet goed uit de slaapstand komt.
Onder 'power options' in control panel, controleer eens de wireless adapter settings onder power saving mode.

• metallicattim
Er stond inderdaad aangevinkt dat de computer het apparaat mocht uitschakelen om stroom te besparen!
Er zijn echter 2 adapters, eentje voor LAN en eentje voor wireless, vandaar dat ik die (wireless) gemist had om uit te vinken.

Het is nu kijken of het ook met het dagelijks gebruik goed blijft gaan. Thx voor de tips!

-edit-

Het blijkt dus niks uitgemaakt te hebben... na een slaapstand is de verbinding weer weg en duurt het minutenlang voor er weer verbinding is.
Heb ook al van de Asus site nieuwe drivers geïnstalleerd maar dat baat niet-

[ Voor 26% gewijzigd door metallicattim op 31-12-2013 13:02 ]

• Jolke
Ow... drat... dacht, dat zit goed toen ik het begin van je post las :)

Staan er ergens bij de drivers van Asus dergelijke power settings? Soortgelijk probleem hier gezien.

• metallicattim
De Atheros drivers heb ik inderdaad al geupdate.
Ik dacht ook dat ie het deed, want na een eerste test bleef de verbinding tot stand, maar nu na een aantal keer slaapstand, blijkt dat ie toch steeds weer wegvalt en minutenlang nodig heeft om te verbinden.

Ik zal nogmaals de power settings induiken, anders neem ik contact op met Asus, want dit is gewoon echt vervelend!

• Jolke
Anders wellicht even de drivers opnieuw installeren. Het blijft Windows :)
Pagina: 1