Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb enige tijd een WiFi extender van Netgear aangeschaft omdat mijn Linksys WRT160N V2 niet genoeg dekking biedt voor ons hele huis.

Bij de installatie heb ik de extender dezelfde naam en beveiliging gegeven als de Linksys WRT160N V2. Nu zijn er echter regelmatig problemen met het netwerk:
* Printer is via WiFi aangesloten maar werkt niet meer, ook niet wanneer ik bij de printer aangeef dat er meerdere netwerken met de zelfde naam zijn.
* iPads en iPhones doen er ontzettend lang over om verbinding te maken als ze in de range zijn van de extender. Dit is niet het geval als ze zich alleen binnen de range van de Linksys WRT160N V2 vallen, wel als ze zich in de range van beiden bevinden.
* Laptops geven af en toe het bekende gele uitroepteken bij het WiFi teken. Status is I. Deze gevallen beperkt.

Nu heb ik een router van Ziggo die ik uitsluitend gebruik voor het doorsturen van het bedrade signaal naar mijn Linksys WRT160N V2 (dacht dat dit dhcp heette?). Ik heb deze een keer ingeschakeld maar hierdoor ging de Linksys WRT160N V2 moeilijk doen. Mocht er geen mogelijkheid zijn om de WiFi extender te laten werken, zou ik dan deze router van Ziggo een extra signaal kunnen laten afgeven?

Bedankt voor jullie hulp en tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als het mogelijk is zou ik de naam van mijn draadloze netwerk hetzelfde willen houden zodat bijv. telefoons automatisch verbinding maken met het sterkste signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 21:46
Als je de search had gebruikt, was je veel topics tegen gekomen over dit onderwerp. Een WiFi extender is op papier een prachtig apparaat, maar in praktijk werkt het vaak niet of nauwelijks.

De juiste volgorde om je WiFi dekking uit te breiden zou zijn (1) access point, (2) powerline, (3) extender.

DHCP gaat in grote lijnen over het uitdelen van IP-adressen. Je wilt dit door één apparaat in je netwerk laten doen. Dit kan je Ziggo router zijn, of je Linksys (dat laatste als je de Ziggo router in bridge mode hebt staan)

Je Linksys is ook alweer 5 jaar oud en heeft 'slechts' 100Mbps LAN poorten. Wil je je netwerk een upgrade geven, kun je deze vervangen door bijv. de pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND. Deze router kun je ook inzetten als access point: Met twee stuks zou je dus je WiFi netwerk dekkend kunnen krijgen.

Dus samengevat: Trek een kabel naar boven en plaats daar een access point (AP). Dit kan een router zijn en misschien kan je Netgear dit ook (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 10:56:
Als het mogelijk is zou ik de naam van mijn draadloze netwerk hetzelfde willen houden zodat bijv. telefoons automatisch verbinding maken met het sterkste signaal.
Die oorzaak-gevolg relatie gaat helaas niet op :o

Je zou denken dat WiFi clients altijd op zoek gaan naar het sterkste signaal van een SSID en daarmee verbinden, maar werkelijkheid is anders. Deels zijn daar goede redenen voor, deels niet. Goede reden is dat je kort verbinding verliest bij het overschakelen en dat je dus zo min mogelijk wilt overschakelen. Daarom zullen alle OSsen wachten met overstappen totdat het netwerk waar je mee verbonden bent zakt onder een zekere waarde.

Wat die waarde is kan verschillen, maar is doorgaans erg laag. Bij iOS ben je je verbinding bijna kwijt voordat je een keer over gaat stappen. Bij Android, Windows en MacOS is het niet zo dramatisch, maar slim is anders. Heb ooit 0.5Mbps gehad op 2m afstand van een router omdat m'n laptop vrolijk nog met repeater op 1e verdieping verbonden was gebleven toen ik trap afliep :(

Maar sowieso zijn repeaters (technische naam voor wat steeds door marketeers "extenders" genoemd worden) ondingen. Die dingen halveren per definitie je snelheid en doen niets aan demping door muren en vloeren danwel interferentie van buitenaf (zie tig topics hier op GoT voor ellende ermee).

Veel beter idee als je toch die router hebt liggen: trek een UTP-kabel naar zolder, sluit dat ding daar aan als access point (indien mogelijk: in config AP optie kiezen. Zo niet: DHCP uit en die UTP in een LAN-poort steken).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Kabels zitten bij ons in het hele huis en er is één aansluiting op elke kamer. Als ik de Ziggo router dus niet langer als bridge gebruik en boven ergens de linksys aansluit, zou het moeten werken? Ik ga dat in ieder geval proberen en zal het resultaat laten weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is mij denk ik gelukt. Ik kan nu via een draadloze in ieder geval inloggen op zowel de Cisco als Linksys. Speedtest geeft ook een goed resultaat in de uithoeken van het huis en via de kabel heb ik ook boven internet.

Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/f09a56fec8f74c620025e4e669142153.png

Nog wel een vraag: ik heb het draadloze netwerk van de Cisco en de Linksys beiden dezelfde SSID, beveiliging en wachtwoord gegeven. Ik neem aan dat dit de bedoeling is toch?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zelfde beveiliging, SSID en wachtwoord betekent dat je in principe één draadloze netwerk ervan maakt. Dat is wat je wilde toch?

Zorg er wel voor dat de kanalen niet overlappen, dus dat je minimaal 4 kanalen verderop zit (in 2.4GHz-band).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 14:29:
Zelfde beveiliging, SSID en wachtwoord betekent dat je in principe één draadloze netwerk ervan maakt. Dat is wat je wilde toch?

Zorg er wel voor dat de kanalen niet overlappen, dus dat je minimaal 4 kanalen verderop zit (in 2.4GHz-band).
Oké bedankt. Hoe en waar kan ik de kanalen vinden en eventueel aanpassen? In de Cisco is het me gelukt om hem op 1 te zetten. In de linksys kan ik niets vinden

Edit: het is gelukt! De linksys staat nu op channel 11 en de Cisco op channel 1. Bedankt voor de hulp!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2014 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoothcrimineel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 09:25
Ik zie erg weinig acces points in pricewatch. aangezien ik persoonlijk een hekel heb aan draadloos kom ik er toch niet onderuit met al die android apparaten hier. Ik wil ook mijn signaal boosten in huis.... ik heb van mijn wrt120n een wireless switch gemaakt maar die lijkt er elke keer na een tijdje mee te stoppen...... terwijl de cisco van ziggo het prima doet. Deze laakt wel bereik dus en dat wil ik nu een "GOED" oplossen. wat kan ik het beste aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
112 stuks: http://tweakers.net/categ...XRZYo6SVbSSmYmJuVJsbW0tAA

Verder kun je iedere router ook inzetten als Access Point, dus nog eens 400+ stuks:
http://tweakers.net/categ...MDE3NQXRZYo6SlZJXolJtbS0A

Zie verder de talloze andere topics over een soortgelijk probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoothcrimineel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 09:25
Sorry verkeerde spelling, terwijl ik daar altijd zo op let lol(dan ook weinig resultaten). Probleem is nu opgelost met een n300 Wi-Fi acces point van sitecom. Werkt prima nu :) Ik heb dit ding toevallig in de Mediamarkt gehaald. Wat mij erg opviel dat er ook bakken en bakken vol met range extenders liggen via het stopcontact. De keuze met allerhande middelen om je signaal te versterken/vergroten is enorm hoor. Wat ik niet begrijp is dat er in de winkel maar 1!!!! jawel 1!!!! Access point lag.....,.,.... (ik heb de verkoper ook gevraagd om meer keus, was er niet). Ben ik nou zo ouderwets?

[ Voor 5% gewijzigd door Smoothcrimineel op 06-03-2014 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Je kunt iedere router inzetten als Access Point. Er lagen er dus vast veel meer.
Verder klinkt repeater om een of andere reden marketing technisch beter en zal daarom de MM er vol mee liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 07:14
Miyamoto schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 19:44:
[...]
Verder klinkt repeater om een of andere reden marketing technisch beter en zal daarom de MM er vol mee liggen.
Precies :) ik probeer er anders ver weg van de blijven (zowel repeaters als MM)...
Pagina: 1