Future-proof HTPC

Pagina: 1
Acties:

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:32
Ik wil voor in de woonkamer een future-proof HTPC maken, waar ik mogelijk nog ooit Steam in big-picture mode op kan draaien.

Doel:
  • Stil
  • Snel ontwaken uit stand-by
  • Ook werkend als blu-ray speler
  • HD-films draaien, streamend van mijn NAS
  • Mogelijk uitbreidbaar in de toekomst (steam, live-tv via tv-kaart)
Ik heb de volgende componenten geselecteerd, en sommige heb ik al (gemarkeerd met de ster):
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4430 Boxed€ 152,90€ 152,90
1Asus B85M-E€ 65,95€ 65,95
1Pulse-Eight USB CEC adapter€ 0,-€ 0,-
1Silverstone Milo ML04€ 67,-€ 67,-
1Sitecom CN-516 Bluetooth 2.1 USB Micro Adapter€ 7,95€ 7,95
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 30,99€ 30,99
1Hynix HMT351U7BFR8C-H9T0 [in bezit]€ 0€ 0
1Asus BC-12D2HT Bulk Zwart€ 49,30€ 49,30
1Enermax NAXN 450W€ 40,38€ 40,38
1OCZ Vertex 2 180GB [in bezit]€ 0,-€ 0,-
1Windows 8 [in bezit]€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 414,43

Ik wil hierbij een paar punten uitlichten.

Windows 8
Ik kies voor Windows 8: dit OS heb ik reeds in bezit, werkt (IMO) prettig. Ook ondersteunt het net zoals de hardware connected stand-by. Op het OS gaat XBMC draaien.

Harddisk
Ik heb reeds een Vertex 2 SSD in bezit, niet meer dan logisch deze te gebruiken.

Case
Deze case is geschikt als HTPC case want het is laag, en ziet er gaaf uit.

Geheugen
DDR3 geheugen wat ik reeds in bezit heb, 4 GB is genoeg.

CPU
Een Core i5 is krachtig en future-proof. De CPU is zuinig en ondersteunt connected stand-by.

Koeler
Laag, wat belangrijk is voor de case, en stil wat nuttig is voor de HTPC. Door de breedte blaast het lucht over het hele moederbord heen.

Connectiviteit
Bluetooth stick in combinatie met een wireless adapter voor de Microsoft Surface Touch Cover. Alles wat ik nodig heb voor maintenance taken.

Een HDMI-CEC adapter in combinatie met mijn LG-TV zodat ik XMBC voor een groot deel van de tijd op die manier kan bedienen.

Moederbord
Een mooi modern moederbord, op formaat voor de case. ASUS is een merk wat mij prettig ligt, maar dit is niet de hoofdreden. Het moederbord ondersteunt gigabit ethernet, zodat het content

Wie kan hier nog iets aan toevoegen?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:36
Let op dat LG en CEC niet altijd goed samen werken. Heb al diverse berichten gelezen over problemen hiermee. Controleer dat vooraf dus even goed. Alternatief is IR, eventueel in combinatie met een Harmony of (wat nog mooier is natuurlijk) er een receiver tussen plaatsen.

iRacing Profiel

• Sebazzz
kroegtijger schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 00:00:
Alternatief is IR, eventueel in combinatie met een Harmony of (wat nog mooier is natuurlijk) er een receiver tussen plaatsen.
Raadt je een IR receiver aan?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:29

amas

Law of Nature: Chaos

Je kunt ook voor een AMD optie gaan. De iGPU van AMD CPU's zijn een stuk krachtiger en films kun je hierdoor laten decoderen waardoor je geen verschil in snelheid zult merken, maar je wel goedkoper uit bent.

pricewatch: Gigabyte F2A88XM-D3H + pricewatch: AMD A8-6600K Boxed bijv.

[ Voor 10% gewijzigd door amas op 31-12-2013 01:00 ]

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• kroegtijger
Sebazzz schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 00:16:
[...]

Raadt je een IR receiver aan?
Nee, een audio receiver met HDMI in en outputs. Maar dat is wel een heel extreme en dure oplossing

iRacing Profiel

• kroegtijger
TheAmassama schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 01:00:
Je kunt ook voor een AMD optie gaan. De iGPU van AMD CPU's zijn een stuk krachtiger en films kun je hierdoor laten decoderen waardoor je geen verschil in snelheid zult merken, maar je wel goedkoper uit bent.

pricewatch: Gigabyte F2A88XM-D3H + pricewatch: AMD A8-6600K Boxed bijv.
De i5 is natuurlijk wel weer aanzienlijk sneller op CPU-gebied, dus mocht je er ook nog op willen gaan gamen, dan is een i5 met aparte GPU een nuttigere keuze. Als dat niet het geval is, of het slechts om beperkte games gaat dan is de A8 weer slimmer. Ik zou zelf ook voor AMD APU's kiezen, maar dat is meer met het idee dat de ontwikkeling dermate snel gaat, dat future-proof een illusie is imho en je beter hardware kan kopen dat aan je specs voldoet voor niet te gek veel geld, en wat je daarmee bespaart t.o.v. over-dimensionering bewaren voor toekomstige upgrades. Dan ben je altijd recent, is de kans op defecten kleiner

iRacing Profiel

• Sebazzz
Het scheelt op het eerste gezicht wel meer dan 70 euro dus het is zeker het overwegen waard.

Pagina: 1