Ik wil voor in de woonkamer een future-proof HTPC maken, waar ik mogelijk nog ooit Steam in big-picture mode op kan draaien.
Doel:
Ik wil hierbij een paar punten uitlichten.
Windows 8
Ik kies voor Windows 8: dit OS heb ik reeds in bezit, werkt (IMO) prettig. Ook ondersteunt het net zoals de hardware connected stand-by. Op het OS gaat XBMC draaien.
Harddisk
Ik heb reeds een Vertex 2 SSD in bezit, niet meer dan logisch deze te gebruiken.
Case
Deze case is geschikt als HTPC case want het is laag, en ziet er gaaf uit.
Geheugen
DDR3 geheugen wat ik reeds in bezit heb, 4 GB is genoeg.
CPU
Een Core i5 is krachtig en future-proof. De CPU is zuinig en ondersteunt connected stand-by.
Koeler
Laag, wat belangrijk is voor de case, en stil wat nuttig is voor de HTPC. Door de breedte blaast het lucht over het hele moederbord heen.
Connectiviteit
Bluetooth stick in combinatie met een wireless adapter voor de Microsoft Surface Touch Cover. Alles wat ik nodig heb voor maintenance taken.
Een HDMI-CEC adapter in combinatie met mijn LG-TV zodat ik XMBC voor een groot deel van de tijd op die manier kan bedienen.
Moederbord
Een mooi modern moederbord, op formaat voor de case. ASUS is een merk wat mij prettig ligt, maar dit is niet de hoofdreden. Het moederbord ondersteunt gigabit ethernet, zodat het content
Wie kan hier nog iets aan toevoegen?
Doel:
- Stil
- Snel ontwaken uit stand-by
- Ook werkend als blu-ray speler
- HD-films draaien, streamend van mijn NAS
- Mogelijk uitbreidbaar in de toekomst (steam, live-tv via tv-kaart)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4430 Boxed | € 152,90 | € 152,90 |
| 1 | Asus B85M-E | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Pulse-Eight USB CEC adapter | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Silverstone Milo ML04 | € 67,- | € 67,- |
| 1 | Sitecom CN-516 Bluetooth 2.1 USB Micro Adapter | € 7,95 | € 7,95 |
| 1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 30,99 | € 30,99 |
| 1 | Hynix HMT351U7BFR8C-H9T0 [in bezit] | € 0 | € 0 |
| 1 | Asus BC-12D2HT Bulk Zwart | € 49,30 | € 49,30 |
| 1 | Enermax NAXN 450W | € 40,38 | € 40,38 |
| 1 | OCZ Vertex 2 180GB [in bezit] | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Windows 8 [in bezit] | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 414,43 | |
Ik wil hierbij een paar punten uitlichten.
Windows 8
Ik kies voor Windows 8: dit OS heb ik reeds in bezit, werkt (IMO) prettig. Ook ondersteunt het net zoals de hardware connected stand-by. Op het OS gaat XBMC draaien.
Harddisk
Ik heb reeds een Vertex 2 SSD in bezit, niet meer dan logisch deze te gebruiken.
Case
Deze case is geschikt als HTPC case want het is laag, en ziet er gaaf uit.
Geheugen
DDR3 geheugen wat ik reeds in bezit heb, 4 GB is genoeg.
CPU
Een Core i5 is krachtig en future-proof. De CPU is zuinig en ondersteunt connected stand-by.
Koeler
Laag, wat belangrijk is voor de case, en stil wat nuttig is voor de HTPC. Door de breedte blaast het lucht over het hele moederbord heen.
Connectiviteit
Bluetooth stick in combinatie met een wireless adapter voor de Microsoft Surface Touch Cover. Alles wat ik nodig heb voor maintenance taken.
Een HDMI-CEC adapter in combinatie met mijn LG-TV zodat ik XMBC voor een groot deel van de tijd op die manier kan bedienen.
Moederbord
Een mooi modern moederbord, op formaat voor de case. ASUS is een merk wat mij prettig ligt, maar dit is niet de hoofdreden. Het moederbord ondersteunt gigabit ethernet, zodat het content
Wie kan hier nog iets aan toevoegen?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]