Beste mede tweakers,
Ik zit met een vervelend probleem.:
Start VB -> Laad programma -> Run = Werkt
Start VB -> Laad programma -> Run -> Compile -> Run -> Restart under different credentials.
WTF? Ik begrijp hier niets van. Met andere projecten heb ik hier totaal geen last van. Het is mij compleet onduidelijk waarom ik zonder compileren wel het programma (normaal) kan Runnen, maar dat dit na het compileren opeens niet meer kan (zonder Admin rechten).
Ik heb tervergeefs gezocht op het internet en daar komen eigenlijk alleen maar problemen naar voren met Admin Rights van programma's die dit daadwerkelijk ook nodig hebben. Dat heeft mijn programma niet.
Ik had gedacht dat het misschien aan de NTFS bestandsrechten zou kunnen liggen, maar die lijken mij, na vergelijken met andere projecten, prima inorde. Ook het project opnieuw aangemaakt, helaas, dit was niet de oplossing.
Ik programmeer niet elke dag en de laatste keer was al weer even geleden. In de tussentijd wel Windows gewoon geupdate. Zou het misschien hier aan kunnen liggen? Dat er een Windows update of .Net update is geweest die wat heeft veranderd?
Gisteren heb ik dit probleem kunnen omzeilen door een versie nummer in te voeren onder Assembly Information en onder Publish. Dat werkte toen, maar vraag me niet waarom. Helaas, nu niet meer.
Het is gewoon erg vervelend dat ik nu elke keer na het compileren de IDE moet afsluiten om te kunnen Runnen.
Iemand enig idee what's going on?
OS: Vista SP2, VB.Net 2008 Professional 9.0.30729.1SP, Dot.Net 3.5SP1
Ik zit met een vervelend probleem.:
Start VB -> Laad programma -> Run = Werkt
Start VB -> Laad programma -> Run -> Compile -> Run -> Restart under different credentials.
WTF? Ik begrijp hier niets van. Met andere projecten heb ik hier totaal geen last van. Het is mij compleet onduidelijk waarom ik zonder compileren wel het programma (normaal) kan Runnen, maar dat dit na het compileren opeens niet meer kan (zonder Admin rechten).
Ik heb tervergeefs gezocht op het internet en daar komen eigenlijk alleen maar problemen naar voren met Admin Rights van programma's die dit daadwerkelijk ook nodig hebben. Dat heeft mijn programma niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<asmv1:assembly manifestVersion="1.0" xmlns="urn:schemas-microsoft-com:asm.v1" xmlns:asmv1="urn:schemas-microsoft-com:asm.v1" xmlns:asmv2="urn:schemas-microsoft-com:asm.v2" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance">
<assemblyIdentity version="1.0.0.0" name="MyApplication.app"/>
<trustInfo xmlns="urn:schemas-microsoft-com:asm.v2">
<security>
<requestedPrivileges xmlns="urn:schemas-microsoft-com:asm.v3">
<!-- UAC Manifest Options
If you want to change the Windows User Account Control level replace the
requestedExecutionLevel node with one of the following.
<requestedExecutionLevel level="asInvoker" uiAccess="false" />
<requestedExecutionLevel level="requireAdministrator" uiAccess="false" />
<requestedExecutionLevel level="highestAvailable" uiAccess="false" />
If you want to utilize File and Registry Virtualization for backward
compatibility then delete the requestedExecutionLevel node.
-->
<requestedExecutionLevel level="asInvoker" uiAccess="false" />
</requestedPrivileges>
</security>
</trustInfo>
</asmv1:assembly> |
Ik had gedacht dat het misschien aan de NTFS bestandsrechten zou kunnen liggen, maar die lijken mij, na vergelijken met andere projecten, prima inorde. Ook het project opnieuw aangemaakt, helaas, dit was niet de oplossing.
Ik programmeer niet elke dag en de laatste keer was al weer even geleden. In de tussentijd wel Windows gewoon geupdate. Zou het misschien hier aan kunnen liggen? Dat er een Windows update of .Net update is geweest die wat heeft veranderd?
Gisteren heb ik dit probleem kunnen omzeilen door een versie nummer in te voeren onder Assembly Information en onder Publish. Dat werkte toen, maar vraag me niet waarom. Helaas, nu niet meer.
Het is gewoon erg vervelend dat ik nu elke keer na het compileren de IDE moet afsluiten om te kunnen Runnen.
Iemand enig idee what's going on?
OS: Vista SP2, VB.Net 2008 Professional 9.0.30729.1SP, Dot.Net 3.5SP1